Rozio Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 dziś skrzynia biegów w mojej jawie odmówiła posłuszeństwa :cry: tzn biegi 3 i 4 zaczeły przerywać, szarpać. Stało sie tak po ok150km od złożenia silnika 8O wcześniej przez ponad 15kkm nie było problemów z biegami.Jak domniemywam wodzik sie je..ć poszedł. Tyle że nie wiem dlaczego.Wcześniej silnik był złozony z uszczelką pomiedzy karterami, ja złożyłem na samym silikonie (wg. katalogu cześci uszczelki tam nie ma). Czy to może być przyczyną?? Powinna byc ta uszczelka między karterami czy nie??Co oprócz wodzika będe musiał wymienić (zębatka przesówna??)co jeszcze mogło spowodować awarie?? od razu pisze ze oleju była odpowiednia ilość, biegi włączałem delikatnie, zadnego kopania po dzwigni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nerlst Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 http://www.demonos.vipserv.org//component/...134/topic,237.0 może tu znajdziesz odpowiedz. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Powinna byc ta uszczelka między karterami czy nie??Nie, ja skladalem kiedys na Hermetic teraz sa odpowiednie silikony.Co moglo byc przyczyna ? Jak nie rozbierzesz nie zobaczysz, obstawiam kolo przesowne, napisz czy mialem racje. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Miałem to samo ale tylko z 2 biegiem, musiałem wymienić koło przesuwne oraz jeden wodzik (drugi nie miał oznak zużycia). Obstawiam że trzeba wymienić to samo co u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 kolega zaoszczędził na szpilce do wodzików i kupił za 3,50 sz. i złamała sie wpadając w koła zebate domyslasz sie do dzie działo dalej... 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 3 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 otwarłem silnik i oto co tam zastałem : 1. złamany wodzik, widoczne ślady przegrzania po stronie zębatki zdawczejhttp://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa...php?pic_id=2624 2. zębatka przesówna ma jakieś zadziory (resztki wodzika??) na powierzchni współpracy z wodzikiem.http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa...php?pic_id=2625 3. wygięta prowadnica wodzików Co mogło być przyczyną całego tego burdelu?? musiałem coś żle zmontować , tylko nie wiem co (jedyne to ta uszczelka która wcześniej była a ja zgodnie z książką jej nie dałem), części przed montażem były oczywiście sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 Hmm wygląda na to że faktycznie błąd montażowy. Wodzik pracował cały czas w stanie naprężenia stąd przegrzanie i złamanie a następnie zniszczenie zębatki. Jakoś nie wierzę żeby uszczelka grubości milimetra spowodowała taki sajgon. Wodzik był prosty przed montażem? Czy mógł się zdeformować przy montażu? Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alien162 Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 musisz wymienic zebatke, wodzik,precik po ktorym chodzi i sprawdzic czy automat od zmiany biegow jest prosty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 wg mnie to zgięta szpilka wodzików dociskała za mocno wodzik i stąd te zatarcia,nazebatce-dośc czesta przypadłość jaw, jesli to był w dodatku wodzik polski !blaszanya najważniesze zła regulacja sprzęgła prawdopodobnie spowodowała "wbijanie" biegów a nie prawidłową zmianę co mogło trwac nawet dłuższy czas- zmęczenie materiału i efekty gotowe nadmienię, że znajomy przesiadł sie na CZ z WSK i nijak go nie przekonac było, ze tzw sprzegło nożne jest tak samo wazne( regulacja) jak ręczne, co 2-3 tygodnie albo łamało wodziki, albo wycierało kły w zebatkach a jak wpadł na pomysł by napawać i obszlifować kły wodzików to po kilku km, zgrzało wręcz zebatki z wodzikami, problem skonczył się gdy: zamontował orginalne wodziki, porządną szpilke wodzików a nie chińską oraz wyregulowalismy nożne i ręczne sprzegło- śmiga od roku i gra :buttrock: Mirek :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Uszczelka nie jest przyczyną tego uszkodzenia. Najprawdopodobniej błąd przy montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Gdy bedziesz skladac sinik, zrob to z kims doswiadczonym.Kupuj tylko oryginalne czesci czeskie.Nieorginalne sa beznadziejnej jakosci.Oszczedzasz przy kupnie, a po 100 km trzeba znow rozbierac silnik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Gdy bedziesz skladac sinik, zrob to z kims doswiadczonymhmm, wydaje mi się że Rozio jest wystarczająco doświadczony w tych sprawach ;) a co do części racja.Rozio, jakie tam miałeś założone wodziki?? odlewane czy blaszane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 8 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Rozio' date=' jakie tam miałeś założone wodziki?? odlewane czy blaszane?[/quote'] Wodziki były (i są) blaszane giete. Chciałem założyć odkuwany (odlewany??) , ale jakiej okazał sie jakości napisałem wyżej. Silnik już złożony, myśle ,że jak skrzynia miała by sie zaś wysypać to przez pierwsze 1000km , jak tyle przejedzie to myśle że i cały sezon objeździ bezawaryjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.