Tomek Kulik Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 No to muszę Cię zmartwić. XZ550 ma stałe tarcze lecz pływające zaciski. Reszty nie chciało mi się sprawdzać. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 PGR, popatrz dokladniej w te zaciski.Najbardziej prymitywny system pamietam z Hondy CB 750 ( 69r ) - zacisk z ramieniem ruszajacy sie na pionowym bolcu w plaszczyznie poziomej - zawsze zapewnial nierowne zuzycie okladzin.Ciekaw jestem czy w starych anglikach cos stosowali,czy moze nie ( tzn Triumph 140 / 150, Norton Commando, BSA Rocket 3 ). To samo z Laverda 750 / 1000 / 1100. - po prostu nie pamietam.Postaram sie sprawdzic. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 na szywno jest jeszce w derbi atlantis i senda (ale to nie motocykle) oraz w becie alp Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 na szywno jest jeszce w derbi atlantis i senda (ale to nie motocykle) oraz w becie alp Czy przypadkiem nie są to zaciski dwutłoczkowe, gdzie wypada po jednym tłoczku na stronę tarczy? Takie zaciski są sztywne, niepływające. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 No to muszę Cię zmartwić. XZ550 ma stałe tarcze lecz pływające zaciski. Reszty nie chciało mi się sprawdzać. Masz rację, z tym sobie poleciałem (dopisałem później) reszta się zgadza [ Dopisane: Wtorek Luty 28, 2006 5:58 pm ]Powtarzam jeszcze raz Wiem bo sam mam FZXa i oryginalny zacisk jest dwutłoczkowy i na sztywno przykręcony do widelca a tarcza na sztywno bez nitów do kołą. To samo w FZ XVZ i o ile dobrze pamiętam w starym maxie. A w porównaniu do CB 750 z 69r to przeciez ultra nówki [ Dopisane: Wtorek Luty 28, 2006 6:04 pm ]Sztywne systemy więc są stosowane i to z powodzeniem. NIe widzę również przeciwwskazań do założenia do innego motocykla z oryginalnymi pływającymi tarczami, stalowej sztywnej tarczy o odpowiednich parametrach bo dopóki nie złapie bicia (a nie złapie jeśli nie latasz sportowo po torach i nie nagrzewasz do ekstremalnych temperatur) to nie będzie żadnych kłopotów z układem hamulcowym. Takie jest moje zdanie i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Czy przypadkiem nie są to zaciski dwutłoczkowe, gdzie wypada po jednym tłoczku na stronę tarczy? Takie zaciski są sztywne, niepływające.tak, dwutłoczkowe, po każdej stronie tłoczek, beznadziejnie to zrobione, klocki pożera w oczach Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 MOże załóż inne klocki nie miękkie to nie będziesz tak narzekał na to rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 np. Yamaha: FZ 750 stary model FZX 750 XVZ1200 XZ 550 itd. tarcza stała zacisk również. Zapomniałeś jeszcze o legendarnej MZ ETZ z tarczą na sztywo i zaciskiem 2 tłoczowym :clap: tak' date=' dwutłoczkowe, po każdej stronie tłoczek, beznadziejnie to zrobione, klocki pożera w oczach[/quote'] Teoretycznie tłoczki po obu stronach w sprawnym zacisku mają się same dopasowywać to tarczy i łapać równomiernie, jednak w praktyce zawsze któryś klocek jest wcześniej przez co zużycie jest nierównomierne i w konsekwencji szybsze. Co do zacisków pływających to zwłaszcza w starych modelach trzeba o nie bardzo dbać gdyż mogą się one "zacinać" na prowadnicach przez co podobnie jak w 2 tłoczkowym zacisku klocki pracują nierówno. Tak na prawdę wszystkop jest dobre... gdy jest dobre i nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 No i gdzie te spece od pływających układów się podziały :?: :clap: Da się na sztywno :?: Ano da... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 Da się na sztywno Question Ano da... ...da, ale jednak skuteczność pływających układów jest wyczuwalnie lepsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 czeee No i gdzie te spece od pływających układów się podziały Question Wink Da się na sztywno Question Ano da... Jasne ze sie da , ale tylko w przypadku zacisków dwutłoczkowych (w domysle - wspolosiowe tłoczki po obu stronach tarczy ) . Sprubuj skojarzyc sztywny jednotloczkowy zacisk z niepływającą tarczą .. ciekawe co sie stanie :twisted: Sumując -plywajace tarcze stosuje sie w przypadku sztywnych zaciskow ( i to nie wazne czy jedno czy wielotloczkowych , bo w tym drugim przypadku dochodzi nam tylko drugi stopien swobody ukladu co dobrze robi na skutecznosc )-plywajace zaciski stosuje sie w przypadku trudnosci technologicznych (i ekonomiczno-eksploatacyknych) w wykonaniu plywajacych tarcz (np samochody ... juz pierwsze Fiaty 125p mialy plywajace zaciski bo NIE da sie tego inaczej rozwiazac )-ostatnio modne zaciski mocowane radialnie skojarzone sa z plywajacymi tarczami pozdrawiam herflik ps . pomijam zagadnienia praktycznej eksploatacji roznych typow hamulców bo nie mam na tyle doswiadczenia .. wiec powyższe prosze traktowac jako gadaninę teoretyka :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 Sprubuj skojarzyc sztywny jednotloczkowy zacisk z niepływającą tarczą .. ciekawe co sie stanie Twisted Evil nie ma sztywnych jednotłoczkowych zaciskówzawsze jednotłoczkowy = pływający bo NIE da sie tego inaczej rozwiazacjak nie a zaciski z tłoczkami po 2 stronach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 czeeeeCytat:Sprubuj skojarzyc sztywny jednotloczkowy zacisk z niepływającą tarczą .. ciekawe co sie stanie Twisted Evil nie ma sztywnych jednotłoczkowych zaciskówzawsze jednotłoczkowy = pływający Fragment mojej wypowiedzi ktory zacytowales mial zabarwienie lekko ironiczne :mrgreen: jak nie a zaciski z tłoczkami po 2 stronach a przeczytales dokladnie co napisalem ? trudnosci technologicznych (i ekonomiczno-eksploatacyknych) pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 (...)-plywajace tarcze stosuje sie w przypadku sztywnych zaciskow ( i to nie wazne czy jedno czy wielotloczkowych (...) Pozwoliłem sobie uwidocznić dwa słowa z Twojej wypowiedzi. Otóż palnąłeś głupstwo' date=' dajmy na to śpieszyłeś się przy pisaniu.Zakres pracy osiowej tarczy pływającej, prawdziwej a nie pseudopływającej jak w GS500, nie przekracza dwóch milinetrów.Czyli jest kilkakrotnie mniejszy niż zakres pracy tłoczka w zacisku. Zatem w układzie [i']zacisk sztywny jednotłoczkowy + tarcza jakakolwiek [/i], mamy absurd konstrukcyjny polegający na pracy tylko jednej strony tarczy, przy tłoczku. Wsio. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 mamy absurd konstrukcyjny polegający na pracy tylko jednej strony tarczy' date=' przy tłoczku[/quote']herflik dokłądnie o to mi chodziło co napisał Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.