DiboS60 Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 Oto co zrobiłem w moim T-1:#Wypolerowałem:-skrzynię korbową-kanały w cylindrze-przeciwwagi wału korbowego-korbowód-wieczko i denko tłoka-głowicę#Skorygowałem:-połaczenia kanałów przelotowych z karterami-laczenie gaznika z cylindrem-progi w kanale ssącym i wydechowym#Obliczyłem:-długośc układu wydechowego (skróciłem kolanko o 5cm)-długosć układu ssącego (dorobiłem lejek 6cm)-katy otwierania okien (stoczyłem podstawę cylindra o 2mm)#Zregenerowałem i wymieniłem:-łorzyska na czopach wału-łorzysko w stopie korbowodu-oddałem do regeneracjii wał korbowy(po polerowaniu przeciwwag)-wywarzyłem wał-wypolerowałem rure wydechowa od srodka i wyczyściłem dokładnie tlumik (jawa 50)-kupiłem nowy cylinder, tłok i pierścienie-sworzeń tłokowy-simmeringi-łorzyska w skrzyni-tulejki łorzyskujace#Przerobiłem:-powiekszyłem przekruj okna ssacego i kanału dolotowego,tak aby jego powierzchnia przekroju była równa powierzchni przekroju gardzieli gaznika o srednicy 16-17mm (oryginalnie 14mm),(wczoraj kupiłem gaznik 18mm, ale tylko skoryguje próg miedzy gaznikiem a cylindrem), ta przeróbka wymagała odcieca kanału ssacego od cylindra i puzniejszego ponownego przyspawania.-zastosowałem sworzeń "pływajacy"-załorzyłem zapłon bateryjny-zrezygnowałem z koła magnesowego zostawiajac sama krzywkę.-stoczyłem głowicę i otrzymałem stopień sprzezania równy 11,3:1-odchudziłem (wytoczyłem i nawierciłem) i wypolerowałem koło zdawcze-odchudzilem i wypolerowałem koszyk sprzegłowy.-zastosowałem tarcze sprzegłowe z tworzywa-dorobiłem grubszy wałek zdawczy ze stali i przerobiłem frez w kole zdaczym. Holera To ja zrobilem prawie tyle w simsonie :? Dotego jesczze zebralem material z czopow walu,wal od 70cmm, i jakos nie uzyskalem wiecej niz 80 na godzine :D Na 5 plukowym cylindrze plus cala reszta p[rzerobek udalo mi sie uzyskac 90keahema na godzine ;]Wiec nie iwem jakim cuden na 2 plukach mimo ze powiekrzonych kolega wyjebal 111kmh Moja mtx Tyle nie leci :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drops Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 On ma teraz więcej przerobione, tylko nie chce mi się z tamtego forum kopiować :D. I jak już pisałem, to że leciał mu ponad 100 to ten nitrometanol zrobił :!::!::!: i teraz silnik już ma zużyty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimpek Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 On ma teraz więcej przerobione, tylko nie chce mi się z tamtego forum kopiować . I jak już pisałem, to że leciał mu ponad 100 to ten nitrometanol zrobił i teraz silnik już ma zużyty. Oj synku cos tu krecisz :D ;) :) :buttrock: :buttrock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drops Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 Oj synku cos tu kreciszNo to go tu na forum zaproszę, to może uwierzycie, ale to jutro, bo dzisiaj nie mam czasu :D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 5 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 nie chce mi się wierzyć.... coś mi tu śmierdzi, jak by na czystym metanolu jeździł to daje mu max20 min chodzenia. tłok by się zatarł, bo nie iwerzę, że chłodzenie wiatrem podołałoby takim temperaturom, jakie się wytwarzają przy spalaniu tak "wysoko kalorycznego" paliwa. A korba od rometa, to chyba po chwili była kształtu litery"S". wg mnie kolega jeszcze nie czytał żadnej książki na temat silników spalinowych, i ma jeszcze bujną fantazję....poucz się troche fizyki(bo w twoim wieku w szkole jeszcze nie ma przedmiotów takich jak maszynoznawstwo)i zejdź na ziemię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 Drops jak wierzysz koledze z forum że jego romet 111km/h to wybacz ale jestes po****. trzykrotnie predkosci nie zwiekszysz. Już nawet nie pisze o samej trwałości silnika, ale o tym że przelozenia na to nie pozwalaja (chyba z 18000obr/min by musial krecic przy vmax) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzebyk1990 Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 Również nie wierze w 111km/h u rometa :? No chyba ,że silnik jest od jakiegoś innego motoru :roll: ale w silnik jawki czy dezamet 0,23 który rozpędzi ogara do 111km/h nie wierze. Kolega mówił mi o sportowych silnikach do Simsona ale to jest zupełnie coś innego 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 (chyba z 18000obr/min by musial krecic Tu akurat nie sluchaj magistra 8) Bo dlaniego takie coś jak wyprzedzenie zaplonu i zwiekszenie momentu obrotowego a co za tym idzie predosci na kole nie istnieje;]On tylko kreci szybkosc na obrotach ;) Ni zmienia to faktu oczywiscie ze nie dam rady w tym wcieleniu uwierzyc w ta prędkosc rometa :D pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz3im Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 On nie ma korbowodu oryginalnego tylko ma dorobiony z duralu czy z czegoś tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 On nie ma korbowodu oryginalnego tylko ma dorobiony z duralu czy z czegoś tam.W razie pytań wymysla na bierząco. Hahaha co za pajac ... :lol: :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drops Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 Nawet niezauważyłem tego postu na tamtym forum: :PP Wsumie niebyło mie tu z puł roku Razz a romet ciagle jest udoskonalany i pozatym od tamtego czasu przeszedł remont (wiadomo ponad 4KM w prycie to ogromne obciarzenie dla silnika).A wiec tak:Romecik dostał :-alternator z agregatu pradotwórczego-Wymieniłem wszystke łorzyska na igiełkowe typu zamknietego , a w stopie i główce korbowodu załorzyłem łorzyska z wałeczkami i bieżnią pokrytą ceramiką (cos jak w turbosprężarkach max. obr. do 50tys/min.)-korbowód dorbiłem z duralu i jest on typu "H"(wczesniejszy sie wygioł).-zamiast 2 pierscieni załozyłem 1chromowany pierscień typu "L" rowkowany .-Funkcję koła zdawczego przejeło koło zębate napedzajace pasek klinowy alternatora.-Zamontowałem zapłon elektroniczny z czujnikiem elektromagnetycznym i zmiennymi katami wyprzedzenia zapłonu (suzuki rg 250)-Wałek zdawczy wykonany jest z kwasówki i pogrubiony o 1cm ,wczesniej był pogrubiony o 5mm ale przy prubie bicia rekordu predkosci (w baku nitrometanol) sie ukrecił Evil or Very Mad )-Aktualnie zamontowany mam gaźnik keinhin 18mm i elektryczna pompkę paliwa.-Czujnik obrotomierza jest zespolony z zapłonem a wyswietlacz znajduje sie za owiewką z plexi.-Wydech jest wykonany z nierdzewki i dyfuzor jest oddzielony od tłumika (tłumik-koncówka arrow o której wspominałem)-[przednie zawieszenie i koła zostały przeszczepione od simsona i mz (piasty simson zeszprychowane z felgami od mz)-załorzyłem amor skretu.-Przednie światło to halogen.-instalacja elektryczna jest 12V-towa-akumulator żelowy-Powiekszone zeberka chłodzące cylindra i głowicy-łancuch o-ring-zębatki renthal od KTM W planach już ostatnie przeróbki:-cylinder w nikasilu (oryginalny mi sie 2 razy zatarł).-wypełnienie przeciwwag wału korbowego. Romecik ma u mie w garazu dożywocie stoii na honorowym miejscu i służy tylko do przejazdzek co jakis czas i robienia wstydu wszystkim nowym "50".A V-max na nitrometanolu to 111KM/H więcej nieposzedł bo wałek zdawczy niewytrzymał, nastepnej pruby bicia rekordu niebedę robił bo szkoda wyremontowanego silnika i trochę sie boje. Ja do końca w te 111km/h na tym nitrometanolu nie wierzę, ale uważam, że po tych przeróbkach ponad 80km/h się powinien rozgonić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzebyk1990 Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 Ja do końca w te 111km/h na tym nitrometanolu nie wierzę' date=' ale uważam, że po tych przeróbkach ponad 80km/h się powinien rozgonić.[/quote']No 111 km/h a 80km/h to chyba jakaś różnica co nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drops Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 No 111 km/h a 80km/h to chyba jakaś różnica co nie?Tak, tylko mi chodzi bez nitrometanolu, a z nim to trochę więcej, ale nie aż tyle ;). Dobra, każdy kto chciał, ten się wypowiedział, więc piszcie ile ciąhną wasze piździki :banghead:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzebyk1990 Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 Dobra' date=' każdy kto chciał, ten się wypowiedział, więc piszcie ile ciąhną wasze piździki .[/quote']Masz rację. Nie kłóćmy się już o to ile najwięcej moze jechac ogar 8). No chyba ,że ktos ma jeszcze do powiedzenia coś ciekawego na ten temat ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BELIAR Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 kiedys mialem ogara ;) . Ze stromej gorki na luzie za samochodem i z wiatrem przebijal moze 50 km/h :banghead::D:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi