Skocz do zawartości

JAWA TS 350 remont silnika ...??


Strzala
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAJCIE!

Własnie zakupilem Jawe Ts 350 jako nie na chodzie z checia naprawienia jej!

Posiada iskre, nie ma oleju w skrzyni biegow ale sprobuje sam wlac! Nie chce mi zapalic, czy sprobowac go pchąć??

Co powinienem sprawdzic, ile mnie wyniesie remont silnika i gdzie powinienem go zrobic na terenie Gdańska!

Moze ktos posiada tego typu motocykl lub ma doswiadczenia zwiazane z nim!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próbuj odpalać bez oleju w skrzyni, bo zarżniesz sprzęgło, które smaruje się olejem ze skrzyni. Koszt remontu zależy od stanu silnika. Podsrawowa prawa to luzy na wale korbowym, bo to jak mi się wydaje jest najdroższa usterka i może być problem z regeneracją, bo niewiele jest już warsztatów jakie tym się zajmują. Stan wału można sprawdzić odkręcając głowicę i naciskając tłoki. Mogą lekko chodzić na boki ale nie mają prawa ruszać się w dół i w górę. Poza tym remont moto nawet takiego nieskomplikowanego jak jawa to temat rzeka, więc pytaj na forumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlej olej do skrzyni (np. hipol gl 4) potem sprawdź czy po próbie odpalania świece są mokre, jeżeli są to znaczy że coś nie tak z zapłonem, jeżeli suche to sprawdź gaźnik.

 

 

 

Ceny remontu w warszawie:

 

Regeneracja wału 195zl

Szlif cylindra 30zl x2

 

Do tego tłoki 38zł sztuka (podobno czeskie) i pierścienie 5 zł sztuka

Pozostają łożyska sworznie simmeringi uszczelki.

Jak widać remont silnika powinien wynieść ok. 500zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie moze ile mam czasu na zarejestrowanie??
Jezeli jest zarejstrowana i ma ubezpieczenie to mozesz miesiąc jezdzic na starej rejstracji ;]Potem juz musisz przerejstrowac na siebie jezeli chcesz jezdzic ;]Ale jak stoi to mozesz puzniej jezeli nie masz kasy albo inny powod :)pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzala remontu nie robi się wlewając olej do skrzyni bo pewnie i tak go będziesz za chwile wylewał. Najpierw warto się zastanowić CZEMU nie ma oleju i gdzie zniknął.

Potem sprawdzaj wszystko po kolei, najpierw mechanika (luzy itd) potem kompresja, potem gaźnik na stół, potem zapłon, a na końcu wlej olej i odpalaj. Jak wszystko będzie ok to nic nie będziesz musiał pchać tylko odpali z drugiego kopa.

 

Powodzenia na wyboistej ścieżce mechaniki motocyklowej...

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam jawe 350ts i z doświadczenia wiem ze motory typu JAWA sa praktycznie nie do zajerzdzenia =] kupiłem ją ok rok temu i z początku też miałem problemy odpaleniem....... Na forum nie potrafili mi pomóc..... liczyłem sie już z remontem silnika.... przyczyną byly krzywo ustawione cylindry co powodowało zasysanie lewego powietrza.....kilka podkładek z puszki i jeżdze do dziś :buttrock:....

tak więc radze najpierw sprawdzic wszystkie szczegóły a dopiero pużniej rozmyślac remont silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jawe 350ts i z doświadczenia wiem ze motory typu JAWA sa praktycznie nie do zajerzdzenia =] kupiłem ją ok rok temu i z początku też miałem problemy odpaleniem....... Na forum nie potrafili mi pomóc..... liczyłem sie już z remontem silnika.... przyczyną byly krzywo ustawione cylindry co powodowało zasysanie lewego powietrza.....kilka podkładek z puszki i jeżdze do dziś :buttrock:....

tak więc radze najpierw sprawdzic wszystkie szczegóły a dopiero pużniej rozmyślac remont silnika

 

kubiak11 ma rację. Najpierw wlej olej, przejedź się i wtedy okaże się czy jest potrzeby remont i na dodatek jaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie!

DIBO S60: mam ciaglosc umow bez przegladu i oc, podatek juz zalatwiony! gorzej ze sprawnoscia JAWY biegi nie przeskakuja jak powinny, mialem klopot ze wrzuceniem na luz, moze to tak sprezynka odbijajaca, nie wiem!

 

MŁODY VFR: mozliwe ze do Ciebie dzwonilem, poszukalem na necie ludzi ktorzy zajmuja sie naprawa i zadzwonilem wszedzie, jednak nie ma zbyt wielu misjonarzy ktorzy by zajeli sie JAWA za rozsadne pieniadze proporcjonalne do wartosci motocykla:)))

 

BROWARNY: Mysle ze nie ma oleju gdyz ktos rozebral w jakims celu caly silnik( dostalem cala skrzynke czesci) i nie zlozyl go zbyt dokladnie,albo z ubytkami, gaznik potrafilem z kolega przeczyscic,ale dalej zaglebiac sie boje, iskra jest!

 

KUBIAK11: łatwo powiedziec trudnije troszke zrobic, dopiero zaczynam przygode z motocyklami, boje sie troche sam rozbierac wszystko i poznawac, chyba ze ktos mnie do tego zacheci twierdzac ze tyo nie trudne to poswiece nawet 2 tygodnie na to!

Chcialem zeby zobaczyl to jakis specjalista najpierw ale mam z tym klopoty!

 

ZBYSZEK: plan mam taki: jesli uda mi sie w jakis sposob naprawic stacyjke przez ktora wydaje mi sie ze nie ma zasilania to wleje olej sprobuje go pchnac,a potem zaczne sie bawic i dobijac sie do specjalistow!

 

Dzieki za dpowiedzi, bede na bierzaco pisal o moich kolejnych krokach, mam nadzieje ze bedziecie jeszcze mogli mi pomoc!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

Zacząłem remoncik silnika w ts 350.

Dziś miałem zamówić tłoki

http://www.allegro.pl/item132468524_tloki_...e_jawa_350.html

, ale pomyślałem że przy okazji przydało by się kupić i inne potrzebne części.

Po zakupie tłoków zamierzam oddać wał do regeneracji i tu pytanie czy łożyska muszę mieć swoje? Jeśli tak to mam pytanko jakie i simmeringi, bo z opisów które wynalazłem w sieci, był podany simmering lewy i prawy ale słyszałem że jest i simmering na środku wału.

Jak by mi ktoś mógł przybliżyć co przy regeneracji wału powinienem zakupić (narazie remontuje tylko wał więc pytnie tylko o części potrzebne przy regeneracji właśnie wału resztą zajmę się później).

Z góry dzięki za informację. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jawe 350ts i z doświadczenia wiem ze motory typu JAWA sa praktycznie nie do zajerzdzenia =] kupiłem ją ok rok temu i z początku też miałem problemy odpaleniem.......

 

jesli twoje doswiadczenie to tylko rok z tym motocyklem, to wierz mi ze zbyt wielkie nie ejst.

 

ten motocykl to faktycznie motorek dosc wytrzymaly, ale tylko na orginalnych czesciach. obecnie malo ktory zaklad potrafi zrobic regeneracje walu tak jak nalezy i pojawiaja sie problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zacząłem remoncik silnika w ts 350.

Dziś miałem zamówić tłoki

http://www.allegro.pl/item132468524_tloki_...e_jawa_350.html[/url]

 

 

 

Bedzie ci puchła na tych tłokach jesli bedziesz dawal jej troche w opór...Braciak ma jawe to wiem, na takich tlokach juz nie raz stawal na poboczu gdy jechalismy szybko. Teraz ma Czeskie i preoblem zniknal a jawa pieknie cyka.

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazzzi nie śmiej się! niedawno kupiłem tą jawę za parę groszy, nie na chodzie.

Ale po godzinie już jeździłem, tyle że efekt był taki, że nawet nawet szła do połowy obrotów i się zaczynała dusić, następny bieg i to samo. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to nieszczelność. Z pomiędzy połówek w miejscu gdzie znajduje się komora wału wydobywały się bąbelki. No i praktycznie od tego momentu zacząłem demontaż.

W tej chwili mam cały silnik w częściach i chciałem zacząć remoncik od regeneracji wału i szlifu cylindrów.

To mój pierwszy motor i dlatego jestem jeszcze trochę zielony i nie wiem od czego zacząć.

Na razie wiem że łożyska i tłoki -> oryginalne.

Może ktoś ma telefonik do jakiegoś warsztatu w warszawie - zadzwonił bym się i spytał co i jak (bo nie wiem czy łożyska mam mieć swoje czy oni to we własnym zakresie załatwiają (jeśli tak to ciekawe jakiej jakości)).

A chciałem ją doprowadzić do kultury, bo ogólnie z wyglądem nie najgorzej - po lakierce - tylko dowód władze przechwyciły poprzedniemu właścicielowi za brak opłat, a zarejestrowana jest na jeszcze wcześniejszego właściciela - ale ten drobiazg wogule nie powinien mieć wpływu na porawną pracę silnika !!!

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...