Skocz do zawartości

Montujemy xenon w motocyklu: Honda CB 750 SevenFifty RC42


dofo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a ja i tak u siebie instalowałem xenio z zupełnie innych pobudek niż tylko poprawa oświetlenia

By reszta chlopakow pod Kolumna chociaz przez chwile poczula zazdrosc?? :)

do tego jakaś markowa żaróweczka + x% i gra gitara....

Taa, to prawda .Ja mam Premium +50% Philipsa, i jest tez lans :P Pewnie ze nie taki, jak w Turkowym wykonaniu, ale wszyscy wiedza ze on w tym najlepszy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

technologia od 1740 r w którym wyprodukowali twoją CB
CeBulka jest jak wino - im starsza tym lepsza :)

 

 

odbłyśnik też już nie jest w super stanie
Co jak co, ale kazdy powinien wiedziec, ze o srebrne czesci w swej maszynie to ja dbam :mrgreen:

 

Plan jest taki, ze montuje klosz od B12 z przezroczystym szklem i wale mu Philipsa +50%. Zobacze jak sie bedzie sprawowal ten komplecik. Jak styknie to zostawiam, a jak nie to dlubie dalej (nie tylko w nosie :P).

 

 

A na poprawie swiatla bardzo mi zalezy odkad musialem smigac autobahna 180 po ciemku z czarna szybka :lol: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Plan jest taki' date=' ze montuje klosz od B12 z przezroczystym szklem i wale mu Philipsa +50%. Zobacze jak sie bedzie sprawowal ten komplecik. Jak styknie to zostawiam, a jak nie to dlubie dalej (nie tylko w nosie :)).

[/quote']

 

to zarzuć jeszcze jakiś najzwyklejszy przekaźnik i pociągnij prónd bezpośrednio od aku normalnymi przewodami a nie o średnicy 0.00005 mm jakie daje Hónda :P -bo straty na instalce są koszmarne i tak szczerze to od tego bym właśnie zaczął zabawę ze światłami :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mijania w motocfyklu z xenonem to pomyłka. moto z definicji przy przyspieszaniu czy na winklu lubi oslepiac a na D2s jest jeszcze gorzej. Miałem przez pewien czas D2S na drogowych ale zdjąłem bo z kloei czas zapalania sie drogowych w zasadzie przekreslał ich stosowanie... Xenon dopiero po chwili świeci tak jak powinien. a w praktyce wygladało to tak: http://www.socalsvriders.org/modules.php?s...=view_album.php

obecnie mam zwykłe halogeny typu +X% najlepsze rozwiuązanie i zgodne z prawem.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej. ja montowalem do swojej Omegi ale mialem lampy pod xenon czyli soczewko

lub odpowiedni odblask i szklo bo sprawa opiera sie na rozczepieniu swiatla .Nastepna zecz paly sie czepiaja do spryskiwacza ponoc maja byc przy xenonie ,Co jeszcze przetwornica od Okulara np. od 50 do 100 zl, uzywka + zarowka 80 zl i jak koles wczesniej pisal w kazdym przypadku mocowanie zarowki przerobka ja zrobilem z mietka okulara sa najmocniejsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało ze ma być spryskiwacz to jeszcze system samoregulacji świateł zależnie od obciążenia. Są to czujniki umieszczone na wahaczach z przodu i tyłu.

Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania). O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierający się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.

 

W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnętrznie, niemożliwe są do odróżnienia od fabrycznych xenonów. Dobrze ustawione nie będą oślepiały!

żródło http://www.xenony.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zgadzam się ze wszystkimi poważnymi wypowiedziami na temat xenonów. Na Allegro jakiś czas temu firma tuningowa polecała wyładowcze lampy xenonowe Bixenonowe do dobłyśnikowych (klasycznych) reflektorów. Strumień swiatła był zmieniany za pomocą przesłony przesuwanej elektromagnesem (w przód i w tył) kirując strumień światła w odpowiednie części odbłyśnika i tym samym "dając" mijania i drogowe. Niewiadomą była tylko ilość bezawaryjnych ruchów przesłony (zmian świateł), bo elektromagnes był jakgdyby w trzonie palnika (jego obudowie). No i cena!!! 2400 PLN za parę i nie można było kupić pojedyńczego. Jak kogoś było stać to może znaleśćpodobnego sobie i zakupić od razu do dwóch bajków.

 

Przy kazji bardzo dziękuję za wiele cennych informacji - głównie sebastianowi za podstawy prawne (nawet dla mnie - wydawałoby sie dobrze poinformowanego i z pewnym juz doświadczeniem w przeróbkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...