Skocz do zawartości

MEGOLA


aftys6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuje informacji na temat legendarnego motocykla MEGOLA, produkowany był od 1920 roku.

Interesuje mnie głownie schemat działaniam silnika - 5 cylindrówki w układzie gwaizdowym, a także dane techniczne takie jak moc, waga itd.

 

Jeżeli znasz adres jakiejś strony z tym motocyklem to dodaj link.

 

P.S. dane są dla kumpla z Irlandi, który restauruje taki motocykl, a na stronach angielkojezycznych są tylko małe wzmiani o tym "dziwadle" 8O

 

Z góry wszystkim dziekuje !!! :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

znalazłem o nim w 2 ksiażkach, jak bedzie trzeba to przepisze ale dopiero w weekend

"Stare motocykle" wyd. Sport i Turystyka 1991 w przekładzie Jana Tarczyńskiego (orginał był z Bratysławy z 1983r)

"Ilustrowana Historia Motocykla" Lech Wangin Dom Wydawniczy Bellona 2003r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma Megola Motoren Aktiengesellschaft z Monachium, założona w 1921r, zbudowała około 2 tyś tych niezwykłych maszyn. Nazwa firmy powstała z połączenia pierwszych 2 liter nazwisk założycieli: Teilhabera Meixera i Fritza Cockerella który w tym przypadku zapisał swoje nazwisko jako Gockerell oraz Landgrafa.

Wcześniej, w 1920r Meixer i Cockerell założyli firmę Mego.

 

Maszyna napędzana była pięciocylindrowym silnikiem w układzie gwieździstym o pojemności 637ccm (52x60mm). W pierwotnej wersji moc silnika wynosiła 6-8 KM, choć później wyciśnięto z niego ponad 14 KM przy 4800obr/min. Napęd z silnika przenoszony był bezpośrednio na przednie koło, bez sprzęgła i skrzyni biegów, za pomocą przekładni planetarnej o stałym przełożeniu.

Max prędkość obrotowa przedniego koła wynosiła 800 obr/min. Przełożenie można było zmieniać montując przednie koła o różnych średnicach. Silnik uruchamiano "na pych", choć można go było też uruchomić opierając przednie koło na podstawce i kręcąc szprychami.

 

Silnik wymagał czyszczenia z nagaru nawet co 2-3 tyś km, dlatego do łatwiejszej obsługi przewidziano możliwość demontowania cylindrów bez odkręcania szprych przedniego koła. Dodatkowy zbiornik paliwa umieszczony z boku przedniego widelca dostarczał paliwo do gaźnika który znajdował się na przeciw iskrownika. Zbiornik napełniany był za pomocą pompy z większego zbiornika paliwa umieszczonego w bardziej konwencjonalnym miejscu.

Przedni widelec był zawieszony na resorze piórowym, w niektórych modelach stosowano także resor półeliptyczny w zawieszeniu tylnym.

Rama była spawana i nitowana z wytłoczek stalowych, z głębokimi fotelami w modelach turystycznych i siodłami w modelach sportowych, które miały też znacznie bardziej opływowy kształt.

Choć może się to wydać zaskakujące, jednak fabryczne zespoły Megoli - Baunhofer, Stezler i Tommasi - mogły pochwalić się sporymi sukcesami sportowymi.

 

 

/Encyklopedia "MOTOCYKLE", praca zbiorowa pod redakcją ROGERA HICKSA, wydawnictwo Muza SA./

 

[ Dopisane: 14-02-2006, 14:36 ]

fotki wżucę jak dopadnę cyfrówkę brata ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...