Skocz do zawartości

serwis wiosenny - kilka pyt


kiki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec zamierzam troche pogrzebac w moim sprzecie (VFR 750 '89, ~90tys km)i tak:

1 zaczynamy od hamulców- jakim smarem smarować prowadnice zacisków (grafitowy)?

2-bede sie brał tez za zaworki i tu pytanie- czy zakładamy nową uszczelke pod dekielek zaworowy czy mozna wsadzic starą ( o ile bedzie jeszcze wyglądała jak ludzie), smarując ją cienko silikonem

3-po zmianie oleju musze odpalac na chwile silnik czy nie jest to konieczne? ( spotkałem sie z opinią, iż pasuje na pare chwil odpalic moto),

4- zamierzam wpasowac tez crashpady i mam pyt -czy ta "sztyca" (trzymająca częśc z teflonu) musi byc wykonana z jakiegos konkretnego gatunku stali??? i ile ma wystawac ten crashpad za owiewke (tak mniej wiecej)

Narazie to tyle- jak bede coś jeszcze miał to bede sie odzywał :buttrock:. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Grafitowy ew. miedziany

2. Raczej nową, choć jak stara jest ok to starą (ale bardzo ostrożnie z silikonem - chodzi o zrobienie lekkiego 'filmu silikonowego' na uszczelce tak żeby się nie wyciskał podczas dokręcania)

3. tak chociażby po to, że po nalaniu oleju musisz go rozprowadzić po wszystkich kanałach olejowych łącznie z napełnieniem filtra oleju

4. nie mam pojęcia :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod pokrywę raczje będzie gumowa, w mojej VF1000F po regulacji zaworów nie było z nią problemów

a czy tam czasem nie ma płytek do regulacji? coś mi wyleciało z głowy jak z tym rocznikiem :buttrock:

co do oleju, to musisz nalać olej i uruchomić silnik, zeby się wszystkie kanały napełniły, łącznie z filtrem i po zgaszeniu odczekać i sprawdzić poziom, w razie czego uzupełnić (do połowy stanu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Może być wykonana z czegokolwiek, ale ważny jest dobór śruby o odpowiedniej wytrzymałości, żeby crashpad nie urwał się jak moto przewróci się na parkingu, ale żeby urwał się nie niszcząc np. ramy jak moto zachaczy o krawężnik. Co do długości to trzeba dobrać ją doświadczalnie, przykadając do motocykla jakiś blat od stołu, czy coś takiego, a nawet może i kładąc go na ziemi :buttrock: Ważne, żeby motocykl przy glebie nie opierał się na owiewkach i pokrywach silnika, elementach zawieszeń, a np. na końcówce kierownicy, podnóżkach i crashpadach. Wszystko zależyod konkretnego modelu motocykla. Pamiętaj, że nieprzemyślane crashpady przy glebie mogą wyrządzić więcej szkód niż pożytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego smaru na prowadnicehamulców! Dobrze oczyść i zapodaj WD40.Tak się to robi fachowo.

 

Prowadnica jest pod gumką i dodanie trochę smaru, np. grafitowego nie spowoduje problemów, a w razie dostania się tam wody trudniej będzie zagościć się korozji.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapodaj WD40.Tak się to robi fachowo

 

Widze że jesteś fanem WD40 - fakt on potrafi wszystko nawet można na nim piec naleśniki. Fachowo WD40 sie nie stosuje - ale to jest moja opinia

 

Tylko po spędzonych 8 godzinach dziennie w warsztacie samochodowym odrazu byś zmienił zdanie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...