Skocz do zawartości

gs500e, 1992r problemy z rezerwą...


awful
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

gs500e, 1992r.

 

pod koniec sezonu zauwazyłem co następuje:

konczy mi się paliwko (kranik ON), przełączam na RES- a tu brak zmiany. zaglądam do baku- paliwko jest...moto nie jedzie- bo nie dociera do niego paliwko...

 

raz nawet pchałem te 3litry rezerwy do stacji beznynowej(megach**owe uczucie - pchać moto,bo nie ma paliwka,jak wiesz ,ze jest...).

 

dziś rozebrałem gada- myslałem,ze się przypchało coś w rurencjach tych w baku, zlewam,patrze- a leci normalnie...

 

oczywiście nie obeszło się bez rozpiep*zenia czegoś- uszkodziłem jedną srubę odkręcając bak :> z ołowiu je robią,czy co... a takze węzyk nie zszedł z jednej z tych 2 rurek(głównej)- wyszedł razem z rurką(teraz cieknie- czym to uszczelnić <--pytanie nr jeden).jaki silikonik :D

 

pytanie nr dwa- podążając tropem zagubionej wachy, rozbierająć drania dalej, odryłem jakis dodatkowy filtr paliwa- na węzyku od rezerwy sprytnie schowany za ramą- zakładłem taki do motorynki... w kazdym razie zwykły,mały,plastikowy przeźroczysty filtr paliwa...

 

problem jest taki,ze ten filtr imho powinien byc w pionie- a jest w poziomie...

dokładnie sprawa z tym wygląda tak: wężyk z rezerwą idzie z góry od baku, w prawo w dół, tu w poziomie jest ten filterek, potem znów zakręca do góry- do kranika. o tak mniej więcej:

 

bak kranik

L___-D-_____I

 

 

moze tu lezy przyczyna? lub moze czas wymienic ten filtr bo dziwny kolor ma :>... czy on w ogóle jest tam potrzebny? w sumie w rezerwie więcej syfów pływa- ale nie da sie go zamontować w pionie- a nie wiem czy w poziomie działa...

 

podsumowanko:

-czym uszczelnić(rurka miedziana do której się mocuje wężyk-wyszła z baku).

-czy rzeczony filtr też macie- czy to czyjś wymysł,a jest tak- to czy to działa w opisanej przeze mnie sytuacji...

 

z góry dzięki za pomoc...

 

dodano poźniej:

mam silikon universalny w tubce(soudal) na nim pisze ze do motoryzacji też-odporny na wode ,kwasy zasady i... benzyne :)- będzie działał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konczy mi się paliwko (kranik ON), przełączam na RES- a tu brak zmiany. zaglądam do baku- paliwko jest...moto nie jedzie- bo nie dociera do niego paliwko...

 

Przełączasz kranik juz po stwierdzeniu braku paliwa, gdy silnik zgaśnie, czy w ogóle nie pracuje on na rezerwie. W pierwszym przypadku daj na chwilę na PRI by napełnić gaźniki. Kranik jest podciśnieniowy, silnik musi pracować by był otwarty, rozrusznikiem nie napompujesz gaźników w kilka chwil.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konczy mi się paliwko (kranik ON), przełączam na RES- a tu brak zmiany. zaglądam do baku- paliwko jest...moto nie jedzie- bo nie dociera do niego paliwko...

 

Przełączasz kranik juz po stwierdzeniu braku paliwa, gdy silnik zgaśnie, czy w ogóle nie pracuje on na rezerwie. W pierwszym przypadku daj na chwilę na PRI by napełnić gaźniki. Kranik jest podciśnieniowy, silnik musi pracować by był otwarty, rozrusznikiem nie napompujesz gaźników w kilka chwil.

 

Pawel

 

to nie moje pierwsze moto i na rezerwie juz jezdziłem kiedys :D;):D...

 

na rezerwie pracuje tak: do ok 3k obrotów paliwo w węzyku jest i moto chodzi- dodanie gazu ponad opróżnia wężyk (i doprowadzi do zgaśnięcia jesli przytrzymam ) popuszczenie- powoli napełnia się z powrotem.

 

a co z tym silikonem? lutowac się boję :)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Silikon na paliwo nie dziala. Rozpuszcza go. Jak juz chcesz sie tak bawic, to chyba musisz poszukac jakiegos kleju. Ktos ostatnio pisal o uszczelnianiu kranika i mu polecali jakies kleje.

 

Co do niedoplywania paliwa. Na 99% wg. mnie bedzie to ten filterek. Jest zasyfiony i slabo przepuszcza paliow. Jak tylko chcesz krecic wiecej niz 3 tys obr. przeplyw okazuje sie juz niewystarczajacy.

 

Takie moje zdanie.

Ja nie mialem w GSie zadnego filtra paliwa :).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Silikon na paliwo nie dziala. Rozpuszcza go. Jak juz chcesz sie tak bawic, to chyba musisz poszukac jakiegos kleju. Ktos ostatnio pisal o uszczelnianiu kranika i mu polecali jakies kleje.

 

Co do niedoplywania paliwa. Na 99% wg. mnie bedzie to ten filterek. Jest zasyfiony i slabo przepuszcza paliow. Jak tylko chcesz krecic wiecej niz 3 tys obr. przeplyw okazuje sie juz niewystarczajacy.

 

Takie moje zdanie.

Ja nie mialem w GSie zadnego filtra paliwa :D.

 

Pozdrawiam

 

żadnego? nawet tego wewnętrznego w baku? ;)

 

ok- zatem wywalić ten filterek? teoretyznie on ma tam sens- JEŚLI działa w tej pozycyji...wymienić ,czy wywalić? :)

 

 

no tak ale na silikonie pisze wyraźnie : ze mozna nim zastępować uszczelni silnikowe, i ze jest odporny na beznyne :D...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Wiem, ze wewnatrz baku jest sitko, dlatego nie bawilem sie w dokladanie filtrow na przewodach paliwowych :). Jak kupilem - nie bylo ich, i ten stan sie nie zmienil do sprzedazy.

Nie mialem klopotow ani z zasilaniem w paliwo, ani z syfem w gaznikach :D.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Wiem, ze wewnatrz baku jest sitko, dlatego nie bawilem sie w dokladanie filtrow na przewodach paliwowych :). Jak kupilem - nie bylo ich, i ten stan sie nie zmienil do sprzedazy.

Nie mialem klopotow ani z zasilaniem w paliwo, ani z syfem w gaznikach :P.

 

Pozdrawiam

 

zlewałem paliwko z baku- w normalnej pozycji zlałem ileśtam :P,ale po przechyleniu na przód zlałem JESZCZE jakies 1,5 litra :P....to jest paliwko które siedzi w baku ZAWSZE. tam się zbierają syfy- przynajmniej teoretycznie,bo jak moto ma te 10lat czy więcej to syfów jest więcej i juz nie ma miejsca na nie na dnie :P:P ...

siateczka powinna zebrać co większe, ale siateczka owa ma dość małą gęstość,więc część przejdzie...

 

więc moze w starym moto jest sens takiego dodatkowego filtra ...ale pytanie wciąż brzmi: czy on działa w poziomie :P...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurcze ja pierwsze slysze o tym filterku dodatkowym !!! Mam rozebranego GS-a , a jutro zabieram sie za zebatki i lancuch to przy okazji przesledze jeszcze raz te wezyki moze cos przeoczylem !!!

Moim zdaniem wywal filterek dodatkowy i powinnes latac :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi proszę- czym to uszczelnić.

 

główna rurka z paliwem,wychodząca z kranika, wyszła razem z węzykiem...

 

oczywiście paliwko nie leci-więc nie sięgała aż do srodka baku...

 

silikon benzynodporny uszczelni?

 

jeśli nie on - to co polecacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w gpz były bardzo podobne objawy rozkładałem moto chyba z 6 razy i zawsze to samo w okolicach rezerwy moto zachowywało się tak jakby kończyło się paliwo (też pchałem na stacje) zmieniałem filtry czyściłem kraniki nawet kupiłem "zestaw naprawczy do kranika" powód był tak prosty że jak go odkryłem do myślałem że się !@#$$#@%$&%%$#@!*(^&%%(*(%%$$##@###@itp :banghead: :evil: :) : założyłem filtr paliwa w taki sposób że przechodził NAD niskim poziomem paliwa (na zasadzie naczyń połączonych ) , przy większej ilości paliwa wszystko było dobrze wystarczyło inaczej przeprowadzić wężyk i filr i wszystko było dobrze

A filtr paliwa napewno się przyda a napewno nie zaszkodzi go wymienić (koszt minimalny) napewno działa w pozionie pionie i wszystkich innych pozycjach zwróć tylko uwage na strzałke (kierunek filtrowania) pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem jakiś czas temu klej dwuskładnikowy na bazie żywic epoksydowych (mogłem cioś pokręcić). Przykleiłem nim w GS500 tą rurkę od baku (ten typ tak ma?) i było ok.

 

Miałem tez taką sytuację, że po przełączeniu na RES moto nie chciało jechać. Jak się okazało miałem odwrotnie podłączone wężyki do baku i cały czas jeździłem na rezerwie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...