Skocz do zawartości

Ducati... ogólna dyskusja


Rekomendowane odpowiedzi

Opiesze teraz Ducati 748.

Moj Ducati 748 S- zwany Klekotkiem- kolor czarny

Poj: 748, stopien sprezania: 11,5

Moc silnika podawana przez fabryke: 97 KM przy11000 obr

Moc zmierzona na tylnym kole( przez Czasopismo Motor Cycle) : 748- 98 KM przy 11000 obr

Moment napedowy 72 Nm- 8700 obr

Wersja SPS- 100,3 KM przy 11350 obr i moment 72 Nm przy 8900obr

Z tym ze krzywa momentu i mocy SPS jest gorsza- do 7000 obrotow jest mniejsza niz w zwyklej wersji, dopiero potem sie wyrownuje i w max obrotach moc jest wieksza.

Moc zmierzona przez czasopismo niemieckie w 2000 roku-wersja 748 S: moc zmierzona na sprzegle: 107 KM przy 10600obr, moment napedowy 78 Nm przy 8500.

V max. (fabryka): 245 km/h, SPS: 250 km/h

V. Max zmierzone przez Motor Cycle:748- 248km/h, SPS: 261 km/h

V max zmierzone przez Motorrad: wersja 748 S - 252 km/h

Przyspieszenia: 1/4 mili(Motor Cycle): 748- 11,5 s.(190km na koncu prostej

748SPS-11,08(203 km/h na koncu prostej)

Podwozie: rama ze stali chromomolibdenowej o symbolu: ALS450 , wyprzedzenie i kat glowki ramy (u mnie )regulowany, amortyzator skretu, rozstaw osi- 1410, wysokosc siedzienia 790, masa sucha 202 Kg.

Teleskopy przod Showa w pelni regulowane(napiecie, dobicie, odbicie), tyl w pelni regulowany u mnie Sachs(napiecie, dobicie i odbicie)

Serwisowanie: Sprawdzenie i ewentualna korekta luzow zaworowych, wymiana oleju z filtrem- co 10000 km, lub co roku.

Luzy zaworowe: zawory ssace- 0,10-0,12, wydechowe-0,15-0,17, DESMO:0,05-0,08(dla ssacych i wydechowych).

Wrazenia z jazdy:

 

Motocykl tylko dla koneserow- miekkodupy zostaja w domu!!

Twardy i bezkompromisowy- zaskakuje jednak plynnoscia jazdy i oddawaniem mocy, b. ladnie chodzi po zakretach. Standardowo opony z tylu 180/55/17 , przod 120/60/17, u mnie jakis murzyn zalozyl 190-tke i nie jest latwo zamknac opone- chociaz taki Mistrzu jak moj brat zrobil to z dziecinna latwoscia, po zalozeniu karbonowych wydechow - bardziej przelotowych Klekotek szybciej i jeszcze latwiej wkreca sie w obroty, powodujac subiektywne odczucie "przyrostu mocy"- jednak prawdopodobnie moc bez odpowiednich korekt w komputerze spadla- mi to nie przeszkadza- a wydech, dzwiek i te wkrecanie sie w obroty -pdoba mi sie bardzo.

Z uwag: u mnie murzyn zakladajac szeroki kapec przy montazu zapomnial dolozyc takiej stalowej podkladki przy tylnej zebatce- i odlew kola zahaczal o stabilizator zacisku- dobrze ze w pore to zauwazylem i zalozylem potrzebna podkladke(zauwazylem odrobiny pylu atopu alu. na kole), nawet w nowym motocyklu trzeba zmienic system filtracji powietrza- poniewaz ten stosowany przez fabryke nie jest zbyt solidny- jak ktos jezdzi i po szutrach i piachu musi koniecznie o to zadbac. Ziarenka piasku spod kola wpadaja wprost do airboksu- i jak gabka w airboxie sie troche przekrzywi mamy piach przy lejkach- ja narazie poradzilem sobie w ten sposob ze wzmocnilem gabki drutem miedzianym by pewnie dotykaly sicanek airboxu i nasaczylem plynem do filtrow gabkowych, pozatym wysmarowalem tym plynem cale wnetrze airboxu-przez co odrobiny przyklejaja sie do scianek , ale widzialem inny- lepszy sposob bezposrednio na lejki nalozone byly druciane siateczki i na siateczkach byly nasaczalne filtry z gabki- trzeba tylko odpowedniej gabki do tego- no i moc chyba nieco spadnie.

Z uwag: niektore wersje przygotowywane na np tor maja wymontowany termostat- lub termostat o innych wlasciwosciach(u mnie brak jest termostatu), trzeba wtedy pamietac o dlugim nagrzewaniu motocykla- bo caly czas chodzi "duzy" obieg i moto nie lapie dobrze temp-efekt: duze spalanie.

Mialem do porownania 749- i jakos nie ma zbyt wielkiej jak dla mnie roznicy oprocz tej ze 749 to motocykl bardziej komfortowy i plynniej oddaje moc- praktycznie chodzi rowno w calym zakresie obroow- jednak ostatnia wspolna jazda po Mazurach zadala klam mniejszej mocy i osiagow 748 w porownaniu do 749- chyba ze kierowca byl slabszy(ale Rychu o 10 lat dluzej jezdzi ode mnie) no i faktem jest ze w deszcz ta szeroka opona powodowala ze od czasu do czasu ciarki przechodzily mi po plecach- wystarczylo zmienic odrobine tor jazdy na mokrym swiezo plozonym asfalcie a tyl Klekotka odjezdzal mi w bok- ale jak lapnalem suchego to i na kolo pare razu mi poszedl.

To chyba tyle- jak cos byscie chcieli jeszcze dajcie znac. Ide teraz sprobuje zrobic zdjecia- ale gdzie je walnac- zebyscie obejrzeli?? Pozdr.Janek-Klekotek.

 

 

Jeszcze do Tematu 748-

Uwaga! Przy zdejmowaniu zb. paliwa- nalezy ostroznie odlaczac szybkozlaczki- sa z kruchego plastiku i latwo sie lamia- pamietac nalezy o dokladnym nacisnieciu blaszek- odblokowaniu i dopiero potem delikatnie wyciagnac ruchem lekko obrotowym szybkozlaczke.

Seria 748-916 ma tez przypadlosc w postaci slabego zgrzewu w miejscu laczenia zb. paliwa z rama przed siedzeniem kierowcy- praktycznie w nowym modelu trzeba te miejsce wzmocnic dokladnym spawem. Czyli wymontowac zb. paliwa , zdemontowac pompe(ostroznie!!z montazem sa wielkie problemy przez ten wielki uszczelniajacy O-ring- ja skladalem wkrecajac odpowiednie srubki i popychajac do srodka odpowiednie wczesniej posmarowany o-ring delikatnie i rownomiernie-skladalem to 1,5 godz!) ) wlew paliwa i ze srodka te przewody gumowe i zostawic trzeba oprozniony wczesniej zbiornik na 2-3 miesiace do odparowania i tak potrzebna bedzie potem ostroznosc w spawaniu!. To chyba tyle- jak cos mi sie przypomni to dam znac. Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przed zamknięciem powinni ich "lekko" przeczołgać po stadionie :biggrin:

 

a z innej bajki - Capirossi zajął 3 miejsce w klasyfikacji generalnej MotoGP a dziś w Valencji Ducati pobiło na głowę inne (głównie japońskie) sprzęty :bigrazz: Troy Bayliss (mistrz SBK 2006) był pierwszy a Capirex zajął 2 miejsce

 

Forza Ducati :P :icon_evil: :banghead: :biggrin:

 

ps - nastawiłem sobie nagranie wysciugu - tylko du** nie zmieniłem czasu w sprzęcie i nagrałem do momentu startu wysćigu - normalnie załamać się :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mialem na dzisiaj ambitne plany-chcialem z banda endurakowcow z Lomzy+ Rychu zrobic wyprawe terenowa do mego brata na wies- zadzwonilem do Rycha juz prawie ubrany a tu lipa- wszyscy sie przestraszyli paskudnej pogody i tego ze byl kapusniaczek(oprocz oczywiscie mnie) i musialem zostac w domciu- ale przynajmniej zbieram punkty na nastepny raz:-))) . Pozdr. Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam dla Ciebie dobrą wiadomość, wczoraj jak się pakowałeś, to przejrzałem rysunki naszych widelców teleskop. i myślę, że można zmienić śruby od góry i będzie przynajmniej regulacja napięcia wstępnego sprężyn a tłumienie to już chyba tylko olej...

Pozdro

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja niestety obawiam się, że na ten rok już jest koniec z jazdą - ja nie mam enduraka i raczej poczekam do wiosny (choć nigdy nie wiadomo jak będize za 1-2 tygodnie - może będie sucho, a wtedy wio koniku :P )

Edytowane przez Muminek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dzisiaj nawet nie wpadłem, żeby się gdzieś wybrać, u nas od rana leje jak z cebra, a przed 2 godz. była taka burza, że myślałem, że mi drzewa powyrywa w ogrodzie...

Tak Panowie ona już sie zbliża... ale przetrwamy!

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam dla Ciebie dobrą wiadomość, wczoraj jak się pakowałeś, to przejrzałem rysunki naszych widelców teleskop. i myślę, że można zmienić śruby od góry i będzie przynajmniej regulacja napięcia wstępnego sprężyn a tłumienie to już chyba tylko olej...

Pozdro

 

no to fajnie - może coś będzie można "pogrzebać" przez zimę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no my dla odmiany rano po wczorajszej kolacji uskuteczniliśmy po śniadaniu spacer (byliśmy w Osuchowie koło Mszczonowa w przepięknym majątku Platterów) na 20ha działce z 7 stawami i starodrzewem, a potem obowiązki - reprezentowanie firmy w oficjalnych spotkaniach - ale fajnie było bo byłem ze swoją rodziną :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak, coś wytoczyć, nawiercić, nagwintować, zamontować.... i flaszka... a nie narzekać, że nie ma regulacji i się nie da!

Przejżę jeszcze i porównam rysunki jutro bo w domu mam tak szybkie łącze modemowe, że jak się loguje na forum to zdążę herbatę zrobić i wypić, hihihi...

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem sobie ostatnio ofertę MotoGuzzi, i w oczy rzucił mi się model.... ma bardzo muskularną sylwetkę fajną ramę, zadupek podobny do Duca i nieźle się prezentuje na tle innych produktów tej marki, choć przyznam, że nie jest to fajerwerk techniczny, to jest to motocykl z duszą.

Kris jak to się stało, że przesiadłeś się z choppera na motocykl o charakterze prawie sportowym???

Pozdro

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem sobie ostatnio ofertę MotoGuzzi, i w oczy rzucił mi się model.... ma bardzo muskularną sylwetkę fajną ramę, zadupek podobny do Duca i nieźle się prezentuje na tle innych produktów tej marki, choć przyznam, że nie jest to fajerwerk techniczny, to jest to motocykl z duszą.

Kris jak to się stało, że przesiadłeś się z choppera na motocykl o charakterze prawie sportowym???

Pozdro

 

jak to się stało? jak by to powiedzieć - zacząłem jeździć z kolegami w dalsze trasy (500 - 700 km) i na mojej Wdówce było cięźko z innymi motorkami jeździć i po 3,5 roku chopperowania wyszło jak jest teraz :P . Jak bym mił kaskę to nadal bym jeszcze posiadał chopperka - bardzo fajna przygoda :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...