Skocz do zawartości

Ducati... ogólna dyskusja


Rekomendowane odpowiedzi

A jak to jest z braniem oleju w silnikach Ducati??? Czy wy dolewacie coś w okresie pomiędzy wymianami - co ile wymiany-

Czytałem gdzieś, że tylko silniki Hondy nie zużywają oleju a reszta wpie...

Pozdrawiam Seba

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witam Zefir, A który to rocznik, przebieg i jak cena (+/-1000). Co do obrotomierza to spoko, poradzimy sobie... Jest nas tu dwóch "zrób to sam" Dominik i ja - na razie...

Co do wymiany simmeringa to podaj wymiary sprawdzę Ci ile kosztuje...

Pozdro Seba

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przez te trochę ponad 4 tyś km zużył raczej niewiele - miałem na połowie w "szkiłku" a teraz mam troche ponad minimum - czyli troche mógł zużyć. Jak byłem w serwisie Koledzy powiedzieli że nie ma sensu na razie dolewać - poziom jest OK (zawsze zależy jak stoi motor i czy olej jest rozgrzany, czy już spłyna z układu do miski, etc)

 

Ja nastawiam sie na wymiany co 6 tyś (choć wiem, że Dominik i Melvin zmieniaja co 3 tyś km) ale w wielu miejscach, min na DML, sugerują co 3 tyś km. Po rozmowie z mechanikami oni równiez przyznali, że przy jazdach jakie ja prowadzę 6 tyś jest spokojnym okresem do wytrzymania na oleju (na razie mam Motula 5100 10W40). Przy jeździe bardzo agresywnej i sportowej - na torze, jest faktycznie sugestia na zminę w mniejszych przedziałach. Dodatkowo rozmawiałem z ludźmi od olejów - stosując fullsyntetic jak np. MotulV300 sam producent sugeruję jego wymianę co 3-4 tyś ze względu na zawartość oleju (ten konkretny jest przeznaczony do superbajków i do częstszego zmienienia).

 

Na wiosnę planuje zakup nowego Motula 7100 - nowy fullsyntetic Motula (odpowiednik Castrola R4) lub wezmę Castrola. NIe wiem czy jest sens kupowania V300 :icon_razz: ? Ale znając życie zaraz rozpęta się burza, że warto - i bądź człowieku mądry. Dwóch polaków i trzy zdania :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witam Zefir, A który to rocznik, przebieg i jak cena (+/-1000). Co do obrotomierza to spoko, poradzimy sobie... Jest nas tu dwóch "zrób to sam" Dominik i ja - na razie...

Co do wymiany simmeringa to podaj wymiary sprawdzę Ci ile kosztuje...

Witam.

Muminek odgadł rocznik - 97, przebieg 27kkm, cena 9kzł. Co do simmeringa interesuje mnie bardziej czy do jego wymiany trzeba rozbebeszyć pół silnika i przy okazji wymienić tryliard uszczelek, czy wystarczy jakaś prostsza operacja. Wymiaru simmeringa jeszcze nie znam. A tak a propos - przydała by mi sie jakaś serwisówka - nie wiecie może skąd zassać?

 

Pozdrawiam.

Zefir

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wy, cholera, nie spicie, nie jecie, nie pracujecie?

ja pierwszy monster mialem rok i przejechalem 10K, teraz bedzie rok w listopadzie jak mam tego potworka i 8K na liczniku (ok, 3 m-ce byl w naprawie po glebnieciu torowym), ale to i tak malo km

moze dlatego ze ja w malym miasteczku mieszkam? albo dlatego ze do kawiarni mam 500m? :icon_razz:

 

No Melvin zobacz czy nie masz przypadkiem licznika w milach, hihihi

 

A tak poważnie to tu mają być porady... więc prosz przygotować szablon, bo jak nie to zrobi to Seb (ale dopiero w czwartek lub piątek) i grzecznie go wypełnić :bigrazz: bez gderania melvin...

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 27kkm, cena 9kzł. Co do simmeringa interesuje mnie bardziej czy do jego wymiany trzeba rozbebeszyć pół silnika i przy okazji wymienić tryliard uszczelek, czy wystarczy jakaś prostsza operacja. Wymiaru simmeringa jeszcze nie znam. A tak a propos - przydała by mi sie jakaś serwisówka - nie wiecie może skąd zassać?

 

Pozdrawiam.

Zefir

 

To cena nie jest jakaś szczególnie niska, ja za mojego M3-600 z 2000 roku dałem 9700 zł przebieg 23 tys, pochodzenie i te sprawy udokumentowane. Co prawda muszę wymienić klocki cham przód i napęd (+500 zł) i na wszelki wypadek paski (+300 - choć ponoć były wymieniane po 20 tys.)

Instrukcje obsługi i mikrofiszki są na stronie Ducati ale znalazłem tylko roczniki od 2000 w górę, ale myślę, że budowa silnika nie zmieniła się wiele, hehehe...

 

Simerring pewnie można wydłubać ostrożnie i wbić nowu od zewnatrz... bułka z masłem...

 

Pozdro Seba

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Zafir, witaj w pokręconej rodzince makaroniarzy, mam nadzieję.

 

Co do wymiany simmeringa pod zębatką - szczerze mówiąc nie wiem...

 

Co do obrotomierza - musi nam pomóc Seba, a przy okazji sam się chętnie nauczę i zrobię takie coś u siebie!! Seba piszę się! Na pewno jednak nie dasz rady zastosować liczników od nowych modeli, gdyż tamte są już elektroniczne, a u nas wszystko jest jeszcze na linkach.

 

Co do manuala - tutaj wrzuciłem Ci do 900, wiele rzeczy jest podobnych. Do 600 poszukaj w naszym dziale Dane Techniczne, tam znalazłem do 900 więc może i do 600 jest.

Link do manuala -

http://www.megaupload.com/?d=LN3U1AP7

 

Co do Monstera, troszku zmęczony, ale jak nad nim popracujesz powinno być OK.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...