Skocz do zawartości

Ducati... ogólna dyskusja


Rekomendowane odpowiedzi

http://sites.rapidus.net/sebmorin/ - napewno większość zna ale nie wszyscy

 

dominiku mógłbyś napisać ile mniejwięcej kosztowało cie zanodowanie (nie wiem jak po polsku) pressure plate, bo ciekawi mnie jakie są to ceny i czy opłacalne byłoby anodowanie przedniego zawieszenia na złoto (chyba że jest jakaś inna skuteczniejsza metoda)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....czy opłacalne byłoby anodowanie przedniego zawieszenia na złoto (chyba że jest jakaś inna skuteczniejsza metoda)

 

moze nie na zloto bo ale satynowy czarny kolor widzialem i wyglada super :notworthy:

z tego co wiem to przednie zawieszenie mozna powdercoat (to po polsku cos z proszkiem)

nie jest to kosztowne a daje doskonale rezultaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze nie na zloto bo ale satynowy czarny kolor widzialem i wyglada super :icon_mrgreen:

z tego co wiem to przednie zawieszenie mozna powdercoat (to po polsku cos z proszkiem)

nie jest to kosztowne a daje doskonale rezultaty

 

jest to lakierowanie proszkowe (tak mi się wydaje), wykorzystujące różnicę potencjałów pomiędzy przedmiotem powlekanym a proszkiem, który przez to lepiej osadza się na przedmiocie, a następnie jest poddaawany obróbce termicznej - wypalany

pozdrawiam,

krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, chlopaki cos mi sie stalo ze sprzeglem :eek: klamka miekka, sprzegla nie ma, plynu prawie nie ma! Jak ja pojade do chalupy przez caly krakow, chyba chodnikami :wink:

Nie wiecie co to moze byc? Zanim mu sie dobiore do d....

 

jak ustalisz co się przydażyło i jak rozwiązałeś problem to proszę o info - może to będzi elekcja na innych (niestety dla Ciebie)

Pozdraiwam i trzymam kciuki, że się szybko naprawisz :icon_mrgreen:

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Melvin

uważaj, żebyś nie zaczadział tam gdzies na plaży - właśnie podali w telewizji (i pokazali parę ujęć), że na przedmieściach Sydney są duże pożary - uważj aby Twojego sprzęta nie dopadło :icon_mrgreen:

pozdrawiam,

Krzysztof

Edytowane przez Muminek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to dopiero wiosna; ma byc takie upalne i suche lato jakiego najstarsi gorale nie pamietaja :icon_mrgreen:

spoko, nie takie rzeczy stary melvin przezyl; pamietam jak raz stalem na rogu dlugiej po szary papier toaletowy to potem jak szedlem do domu z "wiencem" na szyji to mnie tlum chcial zlinczowac........ja sie pozarow nie boje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to dopiero wiosna; ma byc takie upalne i suche lato jakiego najstarsi gorale nie pamietaja :icon_mrgreen:

spoko, nie takie rzeczy stary melvin przezyl; pamietam jak raz stalem na rogu dlugiej po szary papier toaletowy to potem jak szedlem do domu z "wiencem" na szyji to mnie tlum chcial zlinczowac........ja sie pozarow nie boje :wink:

 

 

w razie czego dzwoń/mailuj/krzycz (niepotrzebne skreślić :cool: ) to przyjedziemy z odsieczą :eek:

pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
sugestia: obniz promien reflektora i jezdzij na dlugich. super jasno i nikogo nie razisz

 

wiadomo, wiadomo, robię tak od lat :icon_mrgreen:

pzdr

 

mniejwięcej kosztowało cie zanodowanie (nie wiem jak po polsku) pressure plate,

 

Akurat ja swoje malowałem :wink: Koszt puszki lakieru acryl Motip Deep Red - 35 zł :eek:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Kurcze, chlopaki cos mi sie stalo ze sprzeglem klamka miekka, sprzegla nie ma, plynu prawie nie ma! Jak ja pojade do chalupy przez caly krakow, chyba chodnikami

 

Uuuu witaj w klubie tych, którzy doświadczyli niewdzięczności wysprzęglika w Ducati. Walczyłem z tym rok. Teraz mam spokój.

 

Teraz tak:

- zobacz, czy nie ma śladu po płynie pod wysprzęglikiem - może ściekać na zębatkę zdawczą, ew. zostają plamy

- zalej układ płynem DOT 4

- odpowietrz układ

- naciskaj klamkę sprzęgła i obserwuj, czy nie cieknie, ale moim zdaniem będzie cieknąć.

 

Diagnoza - walnął wyspzęglik.

 

Masz teraz następujące wyjścia:

- zakup nowego - koszt 400 zł z groszem

- regeneracja starego - 150 zł w górę, robią to warsztaty zajmujące się regeneracją pomp haumlcowych, pomp głębinowych itd, jest tego trochę.

 

Następną rzeczą jaką MUSISZ ZROBIĆ, to zdjęcie bocznej pokrywy sprzęgła i sprawdzenie łożyska na docisku sprzęgła (pressure plate) na którym pracuje wodzik wysprzęglika. Wodzik to taki długi drut idący przez cały silnik. Zdejmij więc pokrywę sprzęgła (podłóż jakąś miskę, bo wyleci trochę oleju), Następnie odkreć wszystkie sprężyny. Następnie zdejmij docisk. Wyjmuj wodzik ostrożnie ostrożnie, ale zdecydowanie. Uważaj tylko na dwa oringi, ktore znajdują się na wodziku. Teraz zobacz, w jakim stanie jest łożysko znajdujące się w środku docisku. Jeśli poczujesz choćby odrobinę oporu - koniecznie trzeba je wymienić. Inaczej wodzik nie będzie się kręcił, zacznie wiercić dziure w wysprzęgliku i go zniszczy.

 

Gdy to zrobisz pozostanie założyć wodzik

Przy zakładaniu docisku sprzęgła niezbędne jest, aby docisk maksymalnie docisnął sprzęgło. Kosz nie może się ruszać!! Inaczej, jeśli będzie się ruszał i w taki sposób dokręcisz sprężyny, wkleszczysz bieg, ale moto nie pojedzie :icon_mrgreen:

Następnie przykręcasz sprężyny, przykręcasz dekiel. Na koniec przykręcasz wysprzęglik oraz odpowietrzasz układ.

Włala !!! :wink:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dominiku mógłbyś napisać ile mniejwięcej kosztowało cie zanodowanie.......pressure plate....

Akurat ja swoje malowałem :wink: Koszt puszki lakieru acryl Motip Deep Red - 35 zł :eek:

 

.......a tak wyglada rezultat pracy dominika - super :icon_mrgreen:

 

 

 

pressureplate02ho1.gif

pressureplate04sh6.gif

pressureplate13wp9.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za sugestie...

Mialem jechac na przeglad 2 tyg temu, ale Tomek nie dzwoni czy już przyszly paski rozrzadu, wiec czekam i czekam, az tu nagle masz...

 

Nie martwcie sie dojechalem wybralem tylko trase z 3 swiatlami! Ruszanie - lekko rozpedzajac moto nozkami :wink: i jak juz sie toczylem to bylo latwiej. Jezdzilo sie juz kiedys pare razy z urwana linka sprzegla wiec jakos sobie poradzilem i doturlalem sie to 30 km... ale mniejsza z tym.

Okazalo sie ze nie ma plynu w zbiorniczku, wymienilem plyn i juz dziala :icon_mrgreen:

 

Dominik pisales mi juz kiedys o ty wysprzegliku no i stalo sie... ten skubaniec silowniczek musi byc nieszczelny i plyn gdzies tam ucieka :eek:

Na szczescie liznalem juz w zyciu troche mechaniki i skubancowi dobiore sie teraz do tylka, Zastanawia mnie tylko gdzie to wycieka, czy do oleju, czy tak jak piszesz tylko na zebatke...

Przydalaby sie jakas dokumentacja!

 

Na razie jezdzi i wysprzegla.

 

Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam Seba

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam male spostrzezenie co do dzwieku wydobywajacego sie z tlumikow V-ki. Ostatnio przechadzalem sie chodnikiem i jakis gosc ruszal SV-em na tuningowym wydechu... i co i miarowe rowne pyr pyr w niczym nie przypominajace ryku wydechow monserka. W tym momencie przypomnialem sobie ze kiedys chodzilo mi po glowie kupno SV650 i dziekuje teraz Bogu, ze tego nie zrobilem :wink:

 

A tak na marginesie to chyba najlepsza metoda poprawy osiagow mojego M600 bedzie zrzucenie brzucha :icon_mrgreen: Bo nie wyobrazam sobie odchudzic maszyne o 10 kg - no chuba ze zastosuje sie jakies kosmiczne materialy.

Pozdro Seba

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
A tak na marginesie to chyba najlepsza metoda poprawy osiagow mojego M600 bedzie zrzucenie brzucha Bo nie wyobrazam sobie odchudzic maszyne o 10 kg - no chuba ze zastosuje sie jakies kosmiczne materialy.

 

:icon_mrgreen: dobry pomysł z tym brzuchem :wink:

A tak serio, to chyba te 10 kg udałoby się zrzucić z Monstera. Duzo dają lżejsze wydechy, choć akurat te oryginalne najcięższe nie są. Dodaj dio tego wywalenie tych wielkich setów podnóżków i wstawienie w ich miejsce sportowych, z lekkich stopów, tak jak zrobił to np Melvin. Przy dużej kasie wstawiaasz też lekkie koła, np magnezowe Marchesini (ale to sfera marzeń). Jak utniesz tył to też cenne dekagramy oszczędzasz.

Także chyba można zaryzykować twierdzenie, że o 10 kg da się zejść.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak Dominiku, ale czy oplaca sie skorka za wyprawke, moj moto wart jest tylko 10kzl wiec kola za kilka tys nie wchodza w gre, co do reszty to da sie cos z tym zrobic, po malutku i monsterek wyjdzie na MONSTERA. Mam juz kilka pomyslow, pokaze wam efekty na wiosne... no moze troche wczesniej :icon_mrgreen: . Pozdro

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...