adrian44 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Dołączę się do tematu D.gif Przejeżdżając przez okoliczną wioskę, natknąłem się na jawę 350 sport, z 84r, z papierami, na chodzie itd. (jak dla mnie raryts) tym bardziej że jest to wersja "CZ" czeska, z wiekszym bakiem. Wizualnie do podrobienia, technicznie to minimalnie. Moto stało w stodole przykryte słomą, nie chodziła bo masa była odwrócona i nie chciał zapyrkać. Jak myślicie ile za taką jawe w tym stanie można zawołać ;>? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Panie archeolog, my nie wrozki a cene dostaniesz taka jaka kupujacy beda chcieli zaplacic... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian44 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 cene dostanę taką jaką będe chciał :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Mam CZ 350 83r instalacja 6V ma może ktoś ma pomysł aby poprawić w niej ładowanie teraz trzeba cały czas jeździć na światłach i po paru kilometrach aku do ładowania może jakaś żarówka led ktura dobrze by świeciła a mało brała prądu podrzućcie jakieś rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Jeżeli zostajesz przu oryginalnej instalacji 6V,zostaje tylko: -poczyścić styki,złącza,polutować co się da aby jak najmniejsze straty były. -do kierunków,stopu,pozycji żarówki led. To tyle co możesz zrobić. Ja wyszedłem z tej opresji montując taki zestaw. http://jawaczesci.pl/441,pradnica-elektron...on)12v-a69.html Fakt jak kupowałem to trzy lata temu,to kosztowało to o połowę mniej. Ale od trzech lat nie wiem co to zapłon i ładowanie. Ten układ ma jeszcze jeden wielki +. Zapłon działa na zasadzie iskrownika. Nawet jak aku by umarło to i tak odpali i pojedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Z tego co zrozumiałem to zrobiłeś na instalacji 6V a na zdięciu jest 12V czy może źle zrozumiałem i tą prądnice wstawiłeś na miejsce starej i tam niema platynek jak się ustawia zapłon a co do żarówek led to są takie co mogę je włożyć w stare klosze bo chciałbym zachować orginał i nie wymieniać całych kirunków i tylnej lampy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Tą prądnice 12V montuje się na miejsce starej 6V. Pasuje wszystko. Wywalasz,stara prądnice,regulator,cewki aku,żarówki,można klakson (ja zostawiłem stary-słychać go teraz chyba w sąsiedniej gminie :bigrazz: ). W taki komplet wchodzi, stator z cewkami i czujnikiem położenia wału,koło magnesowe (wirnik),regulator napięcia,moduło-cewka. Dokupuje się aku 12V. Cały zestaw pasuje bez żadnych przeróbek. Z zewnątrz jest to dalej oryginalny motocykl a mamy: 12V,prądnice 220W która ładuje od 1000 obrotów, no i bez stykowy zapłon. Zapłonu się nie ustawia. Jeśli chodzi o żarówki LED,to wiem że coś takiego istnieje. Ale dokładniejszych informacji nie mam, nigdy się tym nie interesowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Tą prądnice 12V montuje się na miejsce starej 6V. Pasuje wszystko. Wywalasz,stara prądnice,regulator,cewki aku,żarówki,można klakson (ja zostawiłem stary-słychać go teraz chyba w sąsiedniej gminie :bigrazz: ). W taki komplet wchodzi, stator z cewkami i czujnikiem położenia wału,koło magnesowe (wirnik),regulator napięcia,moduło-cewka. Dokupuje się aku 12V. Cały zestaw pasuje bez żadnych przeróbek. Z zewnątrz jest to dalej oryginalny motocykl a mamy: 12V,prądnice 220W która ładuje od 1000 obrotów, no i bez stykowy zapłon. Zapłonu się nie ustawia. Jeśli chodzi o żarówki LED,to wiem że coś takiego istnieje. Ale dokładniejszych informacji nie mam, nigdy się tym nie interesowałem. wszystko skumałem ale powiedz mi czy te CZ pomaranczowe z instalacją już 12V i obrotomierzem niemają tego co mi opisałeś założonego bo akurat tak się składa że mogę pewnia odkupić używany nawet cały silnik choć silnika bym nie zmieniał bo mi chodzi super tylko bebechy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Jeżeli zostajesz przu oryginalnej instalacji 6V,zostaje tylko: -poczyścić styki,złącza,polutować co się da aby jak najmniejsze straty były. -do kierunków,stopu,pozycji żarówki led. To tyle co możesz zrobić. Ja wyszedłem z tej opresji montując taki zestaw. http://jawaczesci.pl/441,pradnica-elektron...on)12v-a69.html Fakt jak kupowałem to trzy lata temu,to kosztowało to o połowę mniej. Ale od trzech lat nie wiem co to zapłon i ładowanie. Ten układ ma jeszcze jeden wielki +. Zapłon działa na zasadzie iskrownika. Nawet jak aku by umarło to i tak odpali i pojedzie. A nie wiesz czy bedzie pasowalo do jawy 175 :icon_question: Wydaje mi sie ze powinno ale pewnosci nie mam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 A jawa 175 ma instalacje 6V czy 12V ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 (edytowane) Te nowsze CZ mają alternator taki sam jak w silniku 638 (popularna TS). Jest to sprawne urządzonko które daje 200W. O ile nikt nie zrobi z motocykla choinki, ładowanie wyrabia bez problemu. Ten układ co opisałem,jest to prądnica elektroniczna firmy Vape. Wiem że pasuje do Jaw od Peraka przez Kivaczke 175,250,350 po CZ 175,350. Jawy 175 i CZ 175 miały instalacje 6V. Edytowane 31 Marca 2010 przez j@wa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 To moje podejrzenia sa sluszne czyli bedzie pasowac. Trzeba bedzie w takim razie powaznie nad tym pomyslec :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 W razie pytań daje nr serwisu Jawy w Mrągowie. Tel-897417887 Tam dopytasz się szczegółów. Ta prądnica jeździ w CZ mojej żony. Przejechała na tym 7000km i zero problemu. Ładowanie luxus,światła lepsze niż w mojej TS. Powiem tak. Jeśli kiedyś będę miał Kivaczke,(a taki pomysł mi po głowie chodzi już jakiś czas) to na pewno wkomponuje jej tą prądnice. Jeżeli finansowo to kogoś nie odstrasza to polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Jezeli ktos lubi jezdzic na swiatlach o luminescencji lampy naftowej i ma nerwy ze stali to zapewne nie kupi, natomiast raz inwestujac taka inwestycja zwroci sie z nawiazka :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcha Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Powiem tak. Jeśli kiedyś będę miał Kivaczke,(a taki pomysł mi po głowie chodzi już jakiś czas) to na pewno wkomponuje jej tą prądnice. Jeżeli finansowo to kogoś nie odstrasza to polecam. Ja mam Kyvaczkę 1960 wszystko oryginał, 6V 45W, stare kable itd. i nie mam żadnych problemów z elektryką i ładowaniem. Prądu starcza na to co jest na wyposażeniu motocykla. Jedyne usterki jakie mi się przydarzyły to pęknięcie sprężynki dociskającej szczotki. No i wytarte szczotki, to polecam sprawdzić wszystkim co narzekają na niedostateczna ładowanie. Mi się wydawało, że są OK, ale dopiero po wymianie było jasne, że były już za krótkie i nie dociskały dobrze do wirnika. A nowe były ciut za długie chyba bo sprężynka wtedy nie wytrzymała i pękła :biggrin: A co do przeróbek, takiego klasyka jak 353 nie wolno wg. mnie przerabiać, trzeba tylko go zachować w dobrym stanie tak jak fabryka go stworzyła, bo moto dobrze zrobione jest niezawodne. A oświetlenie można poprawić nieinwazyjnie montując zamienniki żarówek LED lub semi-halogen (H4 pasujące do oprawki w starej lapmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.