sovietek Opublikowano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 skoro mowa o obrotach wału korbowego: silnik 2T - jak ma w danej chwili 1000 obrotow / minute, to wszystko jasne, ale jak rozumieć 1000 o/m w silniku 4T? 1000 suwuw pracy, czy 1000 obrotów wału korbowego, czyli 500 suwow pracy? pytanie dla niektorych moze smieszne, ale podobno kto pyta - nie błądzi ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 28 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 Kontrolka przy wolnych obrotach żarzyła się (nie świeciła pełnym światłem). Gasła po nieznacznym dodaniu gazu - przypuszczam że przy ok. 1000 obrotów wału korbowego. Z Twojego opisu wynika że wszystko raczej jest OK. Najlepiej sprawdź sobie napięcie ładowania - podłącz woltomierz do zacisków akumulatora, przy średnich obrotach wału powinien pokazywać ok. 14V u mnie kontrolka na wolnych obrotach nie zarzy sie tylko pali bezczelnie :? Dopiero jak sie dosc ostro przygazuje to gasnie. Jak wlacze swiatla to musze tak manewrowac biegami (szczegolnie po miescie) zeby ladowanie bylo wystarczajace - co jest dla mnie bardzo denerwujace. A to przygazowanie zeby kontrolka zgasla to- tak mniej wiecej na sluch- grubo ponad 1500obr/min, a mozliwe ze podchodzi pod 2000obr/min. Dodam ze na dwoch regulatorach jest to samo (mechaniczny i elektroniczny - maluch), oraz kiedys wymienilem wirnik na nowke (bo sie kabelki poodrywaly - teraz mam owiniete sznurkiem i zalakierowane). [ Dopisane: 28-01-2006, 22:40 ]Do tej pory myslalem ze moze wartburg ma inne przelozenie pradnicy - wieksze- i dlatego tak pozno zaczyna ladowac. Ale teraz jak Pepik piszesz ze u Ciebie ladowala od samego dolu to wyglada na to ze cos z pradnica jest nie tak. Mam pytanie do wszystkich :Czy ktos ma dostep do wartbajera z pradnica 12V ? Jakie srednice kol pasowych (pradnicy i na wale korbowym) ma wartburg? [ Dopisane: 28-01-2006, 22:41 ]chodzi bodajze o wartburga z seri 353 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepik Opublikowano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 sovietek oczywiście, że chodzi o 1000 obr./min. wału korbowego - niezależnie od tego jaki to jest silnik - 2T, 4T , elektryczny, parowy czy odrzutowy.Odnośnie tej prądnicy to sprawdź sobie wszystko dokładnie: może szczotki masz za krótkie lub się zawieszaja w prowadnicach, przyjrzyj się też komutatorowi. Jak stwierdzisz że wszystko jest OK to najlepiej idź z tą prądnicą do elektryka samochodowego. Ja ze swoją też poszedłem i gościu umieścił ją na takim specjalnym przyrządzie (niestety nie wiem jak ten przyrząd się nazywa). Podejrzewam że chodziło o sprawdzenie prądnicy pod względem magnetycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 29 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 Mozliwe ze cos nie tak ze stojanem. Wirnik i szczotki nowka sztuka - rozebralem pradnice i tak tez wygladaja. Szczotki nie zacinaja sie i sa dlugie.Jak ta pradnice podlaczalem pod prostownik to kreci sie normalnie ale w porownaniu z maluchowska (nowka) pobiera prawie 2 razy tyle pradu. Rezystancja stojana w maluchu to okolo 8,6 oma, a w tej wartburga to 5 omow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.