Skocz do zawartości

Kawasaki ZL-600 Eliminator rok prod. 1997


unikori
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z silnikiem w mojej Kawasaki ZL-600 Eliminator rok prod. 1997. Na wolnych obrotach dochodza z niego stuki takie jak w przypadku luznego lancuszka sprzegłowego. Problem polega na tym że w tym silniku łańcuszek sprzegłowy nie występuje. Stuki zanikaja gdy podkręcę obroty do ok. 1000. Odkryłem, że koszyczek sprzęgłowy ma lekki luz czy te stuki mogą być spowodowane właśnie tym luzem? Czy ktoś miał taki problem z tym lub podobnym silnikiem? Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję za wszelkie komentarze.[/b] :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie odkręciłem osłonę sprzęgła i zdjąłem tarcze. Luz jest na obudowie tarczy, objawia się możliwością obrotu jej niezależnie do postawy o kilka milimetrów. Wstrzymałem się narazie z dalszymi pracami, by nierozbierać całego silnika niepotrzebnie.

Może ktos spotkał się z czymś podobnym.

A tak w ogóle czy w tym typie silnika jest łańcuszek sprzęgłowy, może ktoś ma jakiś schemat czy coś w tym stylu. Moje doświadczenie nic mi narazie nie podpowiada ( tylko starte silniki dwusówowe).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym że w tym silniku łańcuszek sprzegłowy nie występuje

 

Jesli mówisz o łąńcuchu wstępnego przeniesiena napędu, to z tego co wiem występuje on.

 

Nawet ma swój numer w Larssonie 260 0021 i stosowną cenę - 357,80 zł.

 

Co do fiszek :

 

http://www.kawasaki.com/Default.asp?strCon...delCode=ZL600B3

 

Wybierasz Model (ja kliknąłem 49 states) a potem kliknij na Crankshaft

 

92057-1011 CHAIN,PRIMARY,MA0364X50L

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam ZL600 i mogę co nieco powiedzieć

 

Po pierwsze występuje w nim łańcuszek sprzęgłowy.

 

Po drugie w motocyklach tych na wolnych obrotach często słychać:

 

Łańcuszek rozrządu, przyczyną często jest napinacz.

Kolejna sprawa to zlecane obroty minimalne w ZL 600 to 1050 - powinny oscylować w granicach 1100 1200 obr/min (Wersje Kanadyjskie 1300) w takim przypadku zazwyczaj chodzi cicho* (jak na starą Kawe)

 

Dziwne dźwięki z silnika na niskich obrotach mogą być też spowodowane złą synchronizacja gaźników. W tedy pojawia się coś co można nazwać „szarpaniem łańcuszka” sprzęgłowego i powodowaniem hałasów.

 

Co do schematów to jest to praktycznie identyczny silnik z GPZ600 (różnice to inne wałki, gaźniki mniejszej średnicy, przełożenie skrzyni, no i wyjście na kardan) Posiadam do tego serwisówkę jak byś potrzebował jakiś danych to daj znać na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne dźwięki z silnika na niskich obrotach mogą być też spowodowane złą synchronizacja gaźników. W tedy pojawia się coś co można nazwać „szarpaniem łańcuszka” sprzęgłowego i powodowaniem hałasów.

 

Pomaga, ale nie zlikwiduje tego w 100 % :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszeczkę mi sie w głowie rozjaśniło w temacie łańcuszka dzięki wiedzy osób znających się na rzeczy.

Lecz nadal mam rozebrane sprzęgło i medytuję na luzem który niewiem czy ma być czy nie ?? Tak jak pisałem objawia się możliwością delikatnego obroty aluminiowej ( pewnie jakiś stop ) obudowy tarcz sprzęgła. Według mnie wygląda na luz na klinie czy licho wie co ;) pewnie tam niema żadnego klinu. Jeżeli ktoś miał w swojej ZL-ce coś podobnego i sie nad tym zastanawiał, a jak jeszcze coś wydumał - to mógby sie podzielić swoimi spostrzeżeniami. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...