unikori Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Mam problem z silnikiem w mojej Kawasaki ZL-600 Eliminator rok prod. 1997. Na wolnych obrotach dochodza z niego stuki takie jak w przypadku luznego lancuszka sprzegłowego. Problem polega na tym że w tym silniku łańcuszek sprzegłowy nie występuje. Stuki zanikaja gdy podkręcę obroty do ok. 1000. Odkryłem, że koszyczek sprzęgłowy ma lekki luz czy te stuki mogą być spowodowane właśnie tym luzem? Czy ktoś miał taki problem z tym lub podobnym silnikiem? Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję za wszelkie komentarze.[/b] :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 JEZELI SPRAWDZILES WSZYSTKIE INNE ZRODLA TO BARDZO PRAWDOPODOBNE ZE TO MOZE BYC KOSZ SPRZEGLOWY ROZUMIEM ZE JEST TO LUZ OSIOWY NA BOKI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unikori Opublikowano 24 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Narazie odkręciłem osłonę sprzęgła i zdjąłem tarcze. Luz jest na obudowie tarczy, objawia się możliwością obrotu jej niezależnie do postawy o kilka milimetrów. Wstrzymałem się narazie z dalszymi pracami, by nierozbierać całego silnika niepotrzebnie. Może ktos spotkał się z czymś podobnym.A tak w ogóle czy w tym typie silnika jest łańcuszek sprzęgłowy, może ktoś ma jakiś schemat czy coś w tym stylu. Moje doświadczenie nic mi narazie nie podpowiada ( tylko starte silniki dwusówowe).Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Problem polega na tym że w tym silniku łańcuszek sprzegłowy nie występuje Jesli mówisz o łąńcuchu wstępnego przeniesiena napędu, to z tego co wiem występuje on. Nawet ma swój numer w Larssonie 260 0021 i stosowną cenę - 357,80 zł. Co do fiszek : http://www.kawasaki.com/Default.asp?strCon...delCode=ZL600B3 Wybierasz Model (ja kliknąłem 49 states) a potem kliknij na Crankshaft 92057-1011 CHAIN,PRIMARY,MA0364X50L Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Witam.Posiadam ZL600 i mogę co nieco powiedzieć Po pierwsze występuje w nim łańcuszek sprzęgłowy. Po drugie w motocyklach tych na wolnych obrotach często słychać: Łańcuszek rozrządu, przyczyną często jest napinacz. Kolejna sprawa to zlecane obroty minimalne w ZL 600 to 1050 - powinny oscylować w granicach 1100 1200 obr/min (Wersje Kanadyjskie 1300) w takim przypadku zazwyczaj chodzi cicho* (jak na starą Kawe) Dziwne dźwięki z silnika na niskich obrotach mogą być też spowodowane złą synchronizacja gaźników. W tedy pojawia się coś co można nazwać „szarpaniem łańcuszka” sprzęgłowego i powodowaniem hałasów. Co do schematów to jest to praktycznie identyczny silnik z GPZ600 (różnice to inne wałki, gaźniki mniejszej średnicy, przełożenie skrzyni, no i wyjście na kardan) Posiadam do tego serwisówkę jak byś potrzebował jakiś danych to daj znać na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Dziwne dźwięki z silnika na niskich obrotach mogą być też spowodowane złą synchronizacja gaźników. W tedy pojawia się coś co można nazwać „szarpaniem łańcuszka” sprzęgłowego i powodowaniem hałasów. Pomaga, ale nie zlikwiduje tego w 100 % :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unikori Opublikowano 24 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Troszeczkę mi sie w głowie rozjaśniło w temacie łańcuszka dzięki wiedzy osób znających się na rzeczy. Lecz nadal mam rozebrane sprzęgło i medytuję na luzem który niewiem czy ma być czy nie ?? Tak jak pisałem objawia się możliwością delikatnego obroty aluminiowej ( pewnie jakiś stop ) obudowy tarcz sprzęgła. Według mnie wygląda na luz na klinie czy licho wie co ;) pewnie tam niema żadnego klinu. Jeżeli ktoś miał w swojej ZL-ce coś podobnego i sie nad tym zastanawiał, a jak jeszcze coś wydumał - to mógby sie podzielić swoimi spostrzeżeniami. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Jak duży jest to „obrót”Wydaje mi się że zawsze będzie jakaś minimalna możliwość poruszenia kosza sprzęgłowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unikori Opublikowano 24 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Oceniam ten obrót na jakieś 1/2 cm mierząc na oko przy górnej krawędzi więc niewiem czy to mało, ja minimalnym bym go nie nazwał ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Pewnie obracasz koszem sprzęgłowym (ta zewnętrzna część) i wybierasz właśnie ten luz na wstępnym przeniesieniu napędu. Luz na samym sprzęgle jest znacznie mniejszy, nie ma tam miejsca na aż 1/2 cm. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unikori Opublikowano 25 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Dokładnie, kręcę koszem sprzęgłowy. Innych podejrzanych luzów nie znalazłem, więc czegoś się trzeba czepić :notworthy: Co oznacza ten luz? i jeszcze jedno pytanie jak ocenić stan naciagacza łańcuszka sprzęgłowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.