Skocz do zawartości

...M-72 oryginalne malowanie, chromy, siodła, szczegóły....


IRBIT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

michal.........jezeli masz taka fote z katalogu albo rycine...lub schemat instalacji emkowej z czujnikiem .to zapodaj prosze.....zbieram materialy na temat emy prawie dziesiec lat..i tak naprawde niewiele wiem i widzialem....a napewno kiedys powstanie powazna publikacja na temat m72 i chcialbym zeby wszystko bylo jak nalezy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal nie chce ci strofowac ale stapasz po kruchym lodzie twierdzac ze zly wujek nie zna sie na weteranach, bo to co ty widziales to on w 99% posiadal.....

:mrgreen:

 

8O

A skąd ty możesz wiedzieć co ja widziałem.

 

Nie twierdzę, że wujek nie zna się na weteranach. Ale wiem co miałem. Pamiętam ten przeklety automat bo były z nim problemy.

 

Poza tym, kiedyś miałem Irbita M-61 lub 62 (nie pamietam :)). I miał on także automat stopu tyle że wkręcany w ramę (taki jak w K-750). Niestety tego już nie potrafię udowodnić bo nie mam żadnego zdjęcia, ale może się jeszcze kiedyś taki trafi :D

 

Tak więc to, że wujek czegoś nie widział, nie oznacza, że takiego elementu nie było, panowie no nie żartujcie. Tak samo jak to że jakiś szczegół nie jest ujęty w katalogach. Znawcy tematu, powinni wiedzieć, że na zasadzie eksperymentu wychodziły krótkie serie danego modelu różniące się drobnymi szczegółami. Potem o nich zapominano i najczęściej ginęły w mroku dziejów, a opracowania są najczęściej tworzone na podstawie modeli, które pozostały w największej obfitości, bo były najliczniej produkowane.

 

Jednak akurat w tym wypadku wcale nie były to eksperymentalne modele bo:

 

swiatlo stopu w motocyklach w zssr oficjalnie obowiazywalo od 1 06 1960r .tak podaja ich dzienniki ustaw.....

 

No a M-72 były robione do ok. 1965 roku. Najmłodsza jaką miałem była z roku 1963. Nie sądzicie chyba, że motocykle były produkowane i wprowadzane do sprzedaży wbrew obowiazującym przepisom, zwłaszcza w państwie takim jak ZSRR :lol:

 

Tak więc gadanie, gadaniem, a ja ruszam na poszukiwania zaginionej arki w czelusci swojego garażu coby uzupełnic brakujące ogniwo ewolucji :D

 

Ps. wujek - służę swoją skromną wiedzą, jeśli będzie ona pomocna w powstaniu w/w publikacji. Dobrze by było by powstało takie kompendium wiedz n/t sowieckich bokserów, bo jak czasami czytam co wypisują w "fachowych" czasopismach to mi sie bebechy w drugą stronę wykręcają. Wielkim błędem jednak było, że przez te wszystkie lata nie dokumentowałem "odmienności" konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawa rzecz tylko szkoda ze nic o niej w literaturze nie ma....wsumie rownie dobrze toto od pralki moze byc.....

 

8O

 

Wiesz powiem ci, że czegoś takiego się nie spodziewałem, zwłaszcza że miałem cię za fachowca w dziedzinie weteranów. No ale cóż, trudno przyznać, że się nie miało racji. Już mi się więcej nie chce przekonywać nikogo na siłę, szkoda mojego cennego czasu a trochę go straciłem szukając tego gówna. Przedstawiłem zarówno dowód logiczny jak i rzeczowy. Kto trochę pomyśli będzie wiedział jak było naprawdę

 

To od jest cześć lodówki :D W tamtych latach były tylko Franie, a czegoś takiego w nich nie ma :)

 

Michal .czy spotkales sie w realu...ze zbiornikiem emowym z filtrem wbudowanym w tenze zbiornik......cos na wzor saharowego.....

 

 

W realu nie widziałem takiego zbiornika. Widziałem, na starych zdjęciach ale nigdy na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten filtr w baku to o ile sie nei myle patent chłopako z "Lipian" ,wśród wielu dzikich pomysłów ten jako jedyny uznałem za warty zastosowania jeżeli ktoś ze starej k750 robi "ala saharyne" .Kiedys byłartykułw necie o facecie który za pomocą k750 i 10 000ł (starych) zrobił niezły sprzęcik imitujący bmw r75.

 

Co do automató stopu to bodajze WZM montowały automatkę stopu dwoma nitami do błotnika tylniego w rejonie akumulatora + do tego sprężynka do motylka napinającego ciegno tylnego hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Sledzę tę informacje o tym automacie stopu.Nie znam się na tym ale daję wiarę publikacją z tamtego okresu.

Automat nitowany na dwa nity o srednicy 4 mm do błotnika tak jest w mojej Emce.

Zamieszczone zdjęcie automatu zakładanego w okolicy przekładni głownej niczego nie mówi,po prostu jakiś włacznik.

Z tymi datami produkcij M 72 to trzeba ostrożnie.Popatrzcie na Allegro,gość wystawia Orginalną Emę z 1939roku.Nawet koła ma od Dniepra.

W ksiązce " Motocykle Nowoczesne" z 1960 roku w opisie motocykla M-72 z 1959 roku pisze na koncu

" Uwaga: w motocyklach produkowanych od 1959 roku koło przednie i tylne resorowane są na wachaczach i amortyzatorach ze sprężynami i tłumieniem olejowym."

Spotykałem już Emki z rokiem produkcij 1969.Ale czy to prawda.

Dla prawie każdego w tym kraju każdy ruski motor ( nie tylko boxer) to Emka.A urzędy łykają wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal.....a czego sie spodziewales....zapodales zdjecie jakiegos pstryka i to niby

mialo powalic na kolana.......przeciez taki pstryk moglby miec wiele zastosowan.........nigdy tez nie spotkale sie z emka wyprodukowana po 60r i jak nie zobacze orginalnej tabliczki znamionowej z data.........i nic nie musisz udowadniac ja chciale uzyskac rzeczowa informacje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dosc ze łykaja to jeszcze bzdury w dowodach wypisuja. tragedia nie wiem skad oni dane o motocyklach biorą (?!)

w jednym junaku mam mase własna 350 kg, a moc silnika w emce 77kM

i co tu poradzic...wprawdzie w razie jakichs bledow mozna sie odwołac ale jakos o tym zapomniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...