Skocz do zawartości

olej do Urala


J.Pastor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jestem nowy tutaj. Czy ktoś może polecić olej silnikowy odporny na wysokie temperatury? Mam problemy z przegrzewaniem silnika M-67. Stosuję zwykły tani olej mineralny Castrol 15W40 i bardzo szybko robi się czarny. Mam letko podkręcony silnik /modyfikowane głowice, elektroniczny zapłon/. Kiedyś widziałem Quaker State do czterosuwów chłodzonych powietrzem ale ta firma zniknęła z rynku. :D

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz QS nazywa się Midland- www.midland.pl .Co do oleju odpornego na wysokie temp(mający wyższą lepkośc w wysokich temperaturach)są oleje mające ozanczenie po W 50 np.15W50 itp.Jak są jakieś przedmuchy pomiędzy pierścieniami itp to normalne że olej robi się szybko czarny zwłaszcza mineralny gdyż często do uzyskania określonego współczynnika lepkości musi mieć więcej dodatków które mają to do siebie że w czasie długotrwałej pracy się zamieniają w czarny osad.No i spójrz do archiwum bo juz chyba był jakiś temat o olejach do Urala :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli silnik ci sie przegrzewa to zaraz bedziesz mial dziure w tloku.

Dobrze by bylo zaopatrzyc sie w termometr ( np do mierzenia temp gotowanych potraw ) i zmierzyc temp obu cylindrow.

Oprocz zle ustawionego zaplonu ( co moze sie latwo zdazyc jesli ustawiasz go na oryginalne znaki ) moze byc to za ciasne pasowanie sworzni tlokowych, za uboga mieszanka paliwowa (wolny wydech + stozkowe filtry / brak filtra powietrza ).

Jezeli jest to rosyjski zaplon el. to nie odznaczaly sie one dlugowiecznoscia.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon elektroniczny mam Prameti, do tego wolne wydechy i filtry stożkowe. Podniosłem iglice o ząbek,trochę pomogło. Sworznie troszkę ciasne zgadza się. Znaki nabijałem sam na kole zamachowym bo nie mogłem się połapac z tymi ruskimi. Zresztą zapłon elektroniczny wymusza nabicie nowych znakow. Prameti podaje 40 stopni przed ZZ, zapłon mechaniczny ma coś ok. 26 ? Spora różnica. W akcji też. Chodzi jak sportowy, nierówno na wolnych natomiast średnie i wysokie to jego żywioł. Pewnie mam przedmuchy na pierscieniach, ew. na prowadnicach zaworów i dlatego jest czarny olej. Kompresja trochę spadła. 3 tysiące km to chyba wystarczy na ruskie zawory, rozbiorę to zaraz, zima to chyba najlepsza pora na mały remont. Zmienię zawory to nie będę musiał dolewać na stacjach tego preparatu potasowego. A propos od czego pasują zawory? Podobno od Stara? Może ktoś wie?

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to model Prameti - montowany w aparacie zaplonowym czy na wale ?

Montowalem tego pierwszego koledze w Dnieprze i wolne mial jak w zegarku, a cala reszte tez swietna :D

Nie poradze ci nic w kwestii zaworow i pierscieni ale jezeli nie sa w dobrej kondycji to oczywiscie silnik dobrze chodzic nie moze.

Na Forum kilku kolegow ma rosyjskie wynalazki i pewnie ci podpowiedza ca kupic.

 

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Prameti na wałku rozrządu. Ładnie chodził jak dolniak na wolnych. Kompresja spadła nieco, spoko, obejrzę pierścionki i zawory, po sezonie to akurat. Pewnie ciągnie przez prowadnice. Pomyśleć że w moim Volkswagenie tłoki są pasowane na 3 setki a raz latem to nawet poszedł czujnik temperatury w chłodnicy i nic. Porządne szwabskie materiały. :D

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...