Skocz do zawartości

pekanie opon


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Ja jeżdżę zwykle na w sumie starych technologicznie C04 i C10 jeśli już mowa o Mitasie.

Ale faktycznie jednego nie brałem pod uwagę - częstotliwości wymiany. Bo zmieniam często, zwykle do 4-5 razy w roku, więc nie ma szans, żebym zjechał oponę do zera i pozwolił jej pęknąć z wycieńczenia :D

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez guma pekla i nie iwem co robic. Zobaczylem to w polowie sezonu i dojezdzilem bez problemu ale nie wiem czy nie bedzie zonka przy 130...

 

u mnie na oponach-kostkach (pirelli oraz dunlop) jest wyrazny napis ze opony nie sa przeznaczone do duzych predkosci, max to bodajze cos kolo 100km/h bede w garazu to przyjze sie dokladniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wazzabii na dunlopie pisze tylko ze nie uzywac na drodze maja na mysli chyba asfalt wiem ze tak pisze bo sam mam dunlopa i zastanawialem sie czy przeglad przejde:) bo niby nie dopuszczone do uzycia na drodze :roll:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mala pomylka ;) z przodu mam Michellina

i jak widze na zdjeciu to jest napisa NOT FOR HIGHWAY USE

oponka CROSS COPETITON S14 90/90 21'

 

na tyle DUNLOP SPORTS D739 110/100 18' 64M

i tez napis NOT FOR HIGHWAY USE

 

niby highway to droga, ale kurde na jakies oponie widzialem predkosc podana w km/h ... moze na moich starych albo z drugiej strony :?

 

no nic przyjze sie i poogladam stare oponki to dam znac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

highway to jest autostrada albo droga szybkiego ruchu nie pamietam wiec na normalnych drogach mozna ich uzywac

 

tu nie chodzi raczej o typ nawiezchni tylko o rozwijane predkosci' date=' poniewaz opona kostkowa przy duzych obrotach jest wprawiona w duze wibracje co moze byc niebezpieczne, bo wszystko bije gora dol, wystarczy przejechac sie nowa kostka przy 140 :D przyjemne to nie jest ;) w koncu kola w scigach i samochodach sa wywazane po to zeby opona nie bila w niektorych tylko miejscach. U kolegi, konkretnie u Marjana na szprychach byly odwazniki wywazajace, lecz w Polsce sie nie przywiazuje do tego wagi, bo nawet maszyn nie ma do tego, bo maszyna do wywazania kol samochodowych ma inna oske i kola motocyklowego nie da sie nalozyc.

wiec na moj gusty jak nie bedziecie katowac na kostkach powyzej 70km/h na asfalcie to nie powinny sie tak szybko niszczyc, wiadomo ze jazda po ostrych kamieniach czy tego typu rzeczach ukroci zycie oponki. Ale przy 140 to od wibracji oraz tarcia oponka znika momentalnie, albo tez jej zbrojenie sie uszkadza od drgan.

ten napis NOT FOR HIGHWAY USE raczej cos oznacza :roll:

 

moze [b']adam87[/b] przyblizysz nam warunki explatowania swojej oponki? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze adam87 przyblizysz nam warunki explatowania swojej oponki?

http://www.bikepics.com/pics/pics/husqvarn...pics-354028.jpg

http://www.bikepics.com/pics/pics/husqvarn...pics-354027.jpg

http://www.bikepics.com/pics/pics/husqvarn...pics-230539.jpg

http://www.bikepics.com/pics/pics/husqvarn...pics-446857.jpg

 

Teraz mam tą:

http://www.bikepics.com/pics/pics/husqvarn...pics-374649.jpg

http://www.bikepics.com/pics/pics/husqvarn...pics-374648.jpg

 

Generalnie jeżdże tylko po torze, żadnych korzeni, rzadko kamienie, głównie piasek i glina. No i czasem mnie poniesie na dojeździe z garażu na tor, przez centrum Łomianek albo jak już wracam i nie chce sie dać wyprzedzić mojemu staremu jak jedzie za mną samochodem ;)

Z resztą ta opona pękła powiedzmy po jakimś roku jazdy więc chyba można jej do wybaczyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mitasow jest kilka rodzai i kazda opona ma inne zastosowanie i inny sklad mieszanki gumy, wiec jak kupisz twarda opone do jazdy w miekim terenie np. C-15 to ja latwo uszkodzic jezdzac po lesie i kamieniach, kostka nie wytrzyma tego ona ma za zadanie wgryzac sie w piach czy bloto

Znowu miekka guma ze wzmocnionym barkiem bocznym ma natomias zapewnic max wytrzymalosci opony na kamieniach i dobra przyczepnosc, nie mozna nazekac na mitasa jezdza na nim zawodnicy i fabryka do nich dostosowuje swoje wyroby pod wzgledem konstrukcji i zastosowania samo to ze daja na ta opone 5 lat gwarancij o czyms swiadczy, jak bedziemy zakladac opony przeznaczone do innego terenu to czy bedzie to mitas czy inna firma to i tak ja zepsujemy, nie mowiac juz o tym ze mase poczatkujacych osob daje nieprawidlowe cisnienie najczesciej za wysokie i opona szybko sie zuzywa i ma zla przyczepnosc, podam link do opon crosowych sa tam opisy i tabela w jakim gruncie jaka opona ma zastosowanie

cross

http://www.cgs.cz/index.php?stranka=4&scid...1439bdcaab93171

wszystkie

http://www.cgs.cz/index.php?stranka=4&scid...1439bdcaab93171

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...