TIJO Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Moze glupi temat ale ... Interesuje mnie dlaczego motocykl enduro jest ciezszy od crossa . Wiem ze ma oswietlenie ale przeciez to tylko okolo 2-5 kg ,a w niektorych przypadkach roznica wynosi 30kg. Jakie elementy sa ciezsze w motocyklu enduro ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Moze glupi temat ale ... Interesuje mnie dlaczego motocykl enduro jest ciezszy od crossa . Wiem ze ma oswietlenie ale przeciez to tylko okolo 2-5 kg ' date='a w niektorych przypadkach roznica wynosi 30kg. Jakie elementy sa ciezsze w motocyklu enduro ??[/quote']Jeszcze dolicz sobie elektryke, ciezsze kolo magnesowe ( :mrgreen: ) , wszystkie przelaczniki, zegary, kontrolki, wspornik tylnego blotnika i powoli waga sie zwieksza! Jednak ja tez nie rozumiem skad te roznice po 20kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 ale czy nie ma np. ciezszych kol, zawieszenie, np. metalowego zamiast plastikowego baku i.t.d??Po 2 bak w enduro jest wiekszy niz w crossie. Jakby dodac elektryke, bak, kola, zawieszenie, lampy, podnozki pasazera, bagazniczki i pierdoly, akumulator, osprzet kierownicy, liczniki to roznica moze byc duza Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 silnik tez pewnie jest inny czyt ciezszy bo np CRF 450 R ma wiecej koni niz CRF 450 X (R wersja cross a X enduro) Moze w silniku sa inne czesci. Fantazjujac np cięzsze zawory czy cos :mrgreen: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario_PL Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 HE he chyba jedna to tez troche wazy i jak odejmiemy to co wymieniliscie to z 14 kilo na ubedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 ale silnik bedzie sie roznil pewnie ostrzejszym walkiem rozradu, wiekszymi zaworami i.t.dA co do silnika to tak jak Enduroguy napisal ciezsze kolo magnesowe :buttrock:Zapewne tez tlok jest troche ciezszy ale to nie sa duze roznica Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PomyK Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Dzisiaj rozebrałem silnik praktycznie w maczek :buttrock: i koło magnesowe w mojej CR125 jest wielkość malutkiej bułki kajzaerki :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>DANIEL< Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 No ja tez gratuluje moj ojciec wlasnie tez niedawno kupil LC 8 Very Happy tez w wakacje sie bedzie dzialo Smile NIema to jak maszyna taty Razz Co to ma wspólnego z tematem :roll: Edit: Tak samo rama jest lżejsza w crossie, Np cr'a nowsza rocznikowo ma aluminiową rame Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Moze glupi temat ale ... Interesuje mnie dlaczego motocykl enduro jest ciezszy od crossa . Wiem ze ma oswietlenie ale przeciez to tylko okolo 2-5 kg ' date='a w niektorych przypadkach roznica wynosi 30kg. Jakie elementy sa ciezsze w motocyklu enduro ??[/quote'] Crosówka to typowy wyczyn więc musi byc jak najżejszy. Wyczynowe endura sa kikka kg tylko cięzsze o osprzęt swieący i instalacje.Zwykłe ednura juz nie musza zdobywac ppunktów na zawodach a byc czysto uzytkowe więc superlekka waga juz nie jest im potrzebna a i dodatkowe wyposażenie swoje waży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TIJO Opublikowano 11 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 No ale w enduro tez jest potrzebna mala waga , przeciez zwrotnosc jest bardzo wazna w lesnie np. jazda pomiedzy drzewami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PomyK Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Np cr'a nowsza rocznikowo ma aluminiową rameNoi co z tego??To jest tylko wygląd.Cr ze stalową waży praktycznie tyle samo co z szeroką ramą(ona w cale nei jest z aluminium).Jak byłem na zawodach ktoś tam ważył Cr ze stalową i szeroką ramą i jeden pies.To jest tylko wygląd.Zresztą ostatnio tez pytałem mojego trenera mechanika to mówił że ta sama waga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 >DANIEL< napisał: Np cr'a nowsza rocznikowo ma aluminiową rame Noi co z tego??To jest tylko wygląd.Cr ze stalową waży praktycznie tyle samo co z szeroką ramą(ona w cale nei jest z aluminium).Jak byłem na zawodach ktoś tam ważył Cr ze stalową i szeroką ramą i jeden pies.To jest tylko wygląd.Zresztą ostatnio tez pytałem mojego trenera mechanika to mówił że ta sama waga. Jaki wygląd :buttrock: :D :D przecież tu o sztywność chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PomyK Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Głównie chodziło mi wagowo między Cr na stalowej a na szerokiej ramie,a nie o sztywność lol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Według mnie katalogowe różnice w wadze dotyczą porównywania crossa i enduraka z pełnym zestawem homologacyjnym. Czyli w endurakach pełne oświetlenie drogowe z przełącznikami, migaczami, duży chlapacz z tablica rej. do tego rozrusznik i aku a także nóżka i czasami nieco większy zbiornik.Często enduro maja bardziej zdławione przez co i cięższe układy wydechowe.Crossy czasami nie mają zbiorniczka wyrównawczego i mają mniejsze chłodnice a do tego dochodzą lżejsze akcesoria.Nie wiem jaki wpływ na wagę ma rozmiar felgi i opon. W silnikach poza dostarczeniem prądu większych różnic w wadze nie powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Głównie chodziło mi wagowo między Cr na stalowej a na szerokiej ramie' date='a nie o sztywność lol[/quote'] Waga jest praktycznie ta sama ale sie uczepiłes tego wyglądu i nie miałeś innych argumentów. Juz w 2 temacie chciałeś zabłysnąć mimo, że nie wiedziałeś o co chodzi a potem odkrecasz kota ogonem.Właśnie tylko dla sztywności zmenili materiał ramy a nie dla wyglądu jak Ty to wcześniej pisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.