Skocz do zawartości

jaki olej


darekk1200lt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Drogi Jedrzeju nie obraz sie ale to sa tkzw. "duby smalone", co nam tu wypisujesz.

Ale pisalismy juz o tym tyle razy, ze nie chce sie juz czlowiekowi powtarzac jednej podstawowej prawdy - najgorszy syntetyk jest 100x lepszy od najlepszego polsyntetyka w kazdych warunkach, a ten z kolei lepszy od minerala.

Poczytajcie watki olejowe z archiwum Forum to wam sie rozjasni.

Ja w kazdym razie zarowno w swoich samochodach jak motocyklach jezdze na pelnym samochodowym syntetyku Mobil 1 15W50 i jestem bardzo zadowolony.

Wszystkie moje pojazdy maja b.duze przebiegi.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem ADAM ale nie zgadzam się z Twoim zdaniem .Wlej pełen syntetyk do moto o przebiegu ponad 100000 km,awywali Ci olej po 1000km. ,jak nie wcześniej.Chyba że będziesz dolewał co trochę ale chyba nie o to chodzi.Kilku naprawdę dobrych mechaników motocyklowych tak mi mówiło,kumpel lał olej 5W doCB900,moto miało130 tyś i co?.Z butelką oleju na mazury ze śląska dojechał ale w Mrągowie butelka pusta.Z powrotem to samo. Zmienił na 20W i spoko 0,2l na 1000.Ja mogę się mylić,ale żeby większość mechaników się myliła?Hm...Pozdrawiam.

 

[ Dopisane: 18-01-2006, 17:05 ]

sory 15 W50 to nie jest chyba pełen syntetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zareczam ci ze sie mylili.

W kazdym razie ci z ktorymi rozmawiales.

Moje Suzuki GS 1150 jest z 84r i ma 154 tys km i jakos nic nie wywala.

Miala 14 wlascicieli przede mna, a ze mna jest przez ostatnie 4 lata.

A dlaczego 15W50 ma nie byc syntetykiem ???

To jest olej syntetyczny samochodowy do silnikow wykorzystywanych sportowo. Na nalepce napisano:

Mobil 1 15W50 z patentowana formula SuperSyn zostal sprawdzony na torze wyscigowym, ze nadaje sie do sportowej jazdy. Zespol Penske wykorzystuje tylko ten olej w swoich samochodach wyscigowych.

- specjalny sklad do jazdy sportowej

- zgodny z klasami API SL, SJ, SH, , CF

- Zapewnia ochrone dla benzynowych, dieslowych i doladowanych silnikow wymagajacych API SL czy CF

- Formula SuperSyn pomaga wydluzyc zycie silnika przez zmniejszenie zuzycia czesci i zuzycia ( rozkladu ) oleju.

- Doskonala czystosc i odpornosc na zuzycie ( rozklad ) w wysokich temperaturach ( do 205C )

- Plynny przy - 45C

- Pomaga zredukowac zuzycie oleju

- Mieszalny z olejami konwencjonalnymi.

 

Cena u mnie okolo $6.50 za litr a nie $15 jak za olej scisle motocyklowy.

Mimo zgodnosci z klasa API SJ ( sporo dodatkow zwiekszajacych poslizg ) nie mam zadnych problemow ze slizganiem sie sprzegla w zadnych temperaturach, ani z wyciekami z silnika, ale zaznaczam ze i sprzeglo jest w idealnym stanie i silnik jest porzadnie uszczelniony.

Wiekszosc moich znajomych z listy gsresources.com ( zajmuje sie starszymi motocyklami Suzuki ) jezdza na tym wlasnie oleju i bardzo go sobie chwali.

Jest to syntetyk z wyzszej sredniej polki, nie tak dobry jak Amsoil, czy inne oparte na estrach ale wystarcza na moje potrzeby.

Oprocz motocykla uzywam go w moim Subaraku Legacy ( 300 tys km ) i zamierzam uzyc w BSA Thunderbolt z 70r, ktora koncze remontowac.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego co to jest olej syntetyczny.Jesto to olej w którym łańcuchy węglowodorów są dużo bardziej regularne i przez toma lepszą strukture ,to jest duże uproszczenie ale właściwie o to chodzi.dlatego syntetyk stwarza dużo cieńszą poduszke olejowa w tzw. tarciu plynnym.Na pewno syuntetyk ma dłuższy okres starzenia ,szybciej dochodzi do punktów smarnych , szczególnie przy zimnym silniku.itd.....ALE.Jak masz silnik po powiedzmy 100000 km to na pewno wszelkie tolerancje pasowań znacznie się rozszerzyły ,i wtedy warstwa smarna stworzona przez syntetyk jest za mała, a wtedy nie ma dobrego smarowania, a silnik zaczyna pluć olejem.No chyba żeby zwiększyć wydajność pompy olejowej ale wtedy ciśnienie w układzie rośnie,i znowu silnik (rzyga )olejem.Reasumując.w silnikach starszej generacji lepiej stosować dobry minerał.W nowszych silnikach jeżeli są wykonane w najnowszej technologii materiałowej i wymiarowej to możecie moi szanowni adwersarze stosować syntetyk do końca użytkowania ,choć tak do końca nie jestem przekonany, no ale każdy ma prawo do własnego zdania.Pozdrawiam. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doputy, dopuki metal nie spotka sie z metalem wszystko jest w porzadku, prawda ? Wzwiazku z tym ze moglem obserwowac ten sam motocykl jezdzacy na oleju mineralnym i pozniej na oleju syntetycznym i stwierdzic ze na syntetyku pracuje zdecydowanie lepiej, osiagajac nizsza temperature pracy, nawet w bardzo ciezkich warunkach zewnetrznych ( upaly w polaczeniu z korkami na drodze ) to tez zostane przy swojej opinii. Nie jestem az na tyle tym zainteresowany, aby latac z probkami oleju do laboratorium, jak moi znajomi :(.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kochani chcialem tylko dodac ze z tymi przebiegami to roznie bywa a w szczegolnosci w polsce , trudno uwierzyc zeby motocykl 20 letni mial najechane 50 tys km bo ja jezdze nie wiele i w roku robie 10 tys km dlatego jestem niewierzacy jezeli chodzi o stany licznikow takowych motocykli, niby BMW nie nakazuje stosowania olejow syntetycznych to ja juz zdecydowalem sie na taki wlasnie olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kochani chcialem tylko dodac ze z tymi przebiegami to roznie bywa a w szczegolnosci w polsce , trudno uwierzyc zeby motocykl 20 letni mial najechane 50 tys km bo ja jezdze nie wiele i w roku robie 10 tys km dlatego jestem niewierzacy jezeli chodzi o stany licznikow takowych motocykli, niby BMW nie nakazuje stosowania olejow syntetycznych to ja juz zdecydowalem sie na taki wlasnie olej

Darek ,jak jeżdzłeś dużo na minerale nie lej syntetyka .Syntetyk wypłucze Ci osady w silniku i rozszczelnisz silnik.Masz prawo mi nie wierzyć ale popytaj doświadczonych mechaników.Naprawde szkoda silnika.Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc jedrzej jak juz wczesniej wspominalem motocykl ma 14 000 km na liczniku i na poczatku jezdzil na mineralnym jakim zalano silnik w fabryce a potem byl polsyntetyk 10 w 40 a dlatego silnik jes czysty od nagarow i moge smialo zastosowac syntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...