Skocz do zawartości

stożkowy filtr powietrza?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś poprawiałem po jednym z Warszawskich serwisów sprzęt kumpla ze stożkiem K&N.

 

Dziura w obrotach ogromna. Gaźnik ustawiany kilkanaście razy bez satysfakcjonujących rezultatów.

 

Efekt przyniosło dopiero oklejenie 95% pow. stożka taśmą izolacyjną :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może w simsonie to coś dało

Akurat takie maszyny (SR50) za dzieciaka zjeździłem trzy sztuki - jeden miał nawet fabryczny rozrusznik 8O :) Simson ma moc ok. 5KM - a o jaką wartość podniesie moc POPRAWNIE zamontwany stożek? Naprawdę myślicie, że jest to wartość, którą zauważy się 'na oko'? Kiedyś jak zdejmowałem z Simsona wydech i zostawiałem tylko kolanko to wydawało mi się, że mam z 10KM więcej. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat takie maszyny (SR50) za dzieciaka zjeździłem trzy sztuki - jeden miał nawet fabryczny rozrusznik Simson ma moc ok. 5KM - a o jaką wartość podniesie moc POPRAWNIE zamontwany stożek? Naprawdę myślicie' date=' że jest to wartość, którą zauważy się 'na oko'? Kiedyś jak zdejmowałem z Simsona wydech i zostawiałem tylko kolanko to wydawało mi się, że mam z 10KM więcej. [/quote']

Simson ma orginalnie 3,3KM zasowanie filtra stożkowego da 0.0005 KM. Sprawdzone :)

Co do zdejmowania wydechu to na dobrze przezyszczonym i uszczelnionym będzie miał więcej mocy niż bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt to był skuterek Yamaha Aerox z wydechem Leovince. W zasadzie to udało się dobrze lub prawie idealnie ustawić ten skuter, ale palił wtedy prawie dwa razy więcej! Po powrocie do seryjnych ustawien i zaklejeniu stożka efekt końcowy(osiągi+spalanie) był najlepszy. A problem z dziurą w mocy największy był przy częściowym odkręcaniu manetki(1/2-3/4), a tu dysza główna nie ma wielkiego wpływu na skład mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to udało się dobrze lub prawie idealnie ustawić ten skuter' date=' ale palił wtedy prawie dwa razy więcej![/quote']

 

Dobry tekst. Prawie idealnie ale palił 2 x więcej :buttrock: .

 

Barnaby-> nie zauważyłem istaotnego pogorszenia osiągów w czasie jazdy w deszczu. A montowanie stożka w airboxie to chyba pomyłka (albo jakas forma agrotjuningu :D ). Jak airbox jest dobrze zaprojektowany to wystarczy ząłożyć sportowy filtr - zamienik oryginału a nie pchac się w stożki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowem: jeśli stożki to do wyczynu.

 

Nie uogólniaj. Ja miałem w swoim moto stozki K&N (plus cała reszta modyfikacji) a używam motocykla do codzienej jazdy i turystyku. Wyczynowo raczej nie jeżdże (no chyba, że licza sie wyscigi na 5/8 mili od świateł do świateł :buttrock: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...