nsr125 Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Witam. Tak jak w temacie - czy w/w olej będzie odpowiedni do skrzyni biegów/przekładni w NSR125? Mam pewne wątpliwości, gdyż na butelce tego oleju jest napisane: "Olej przeznaczony do 4-suwowych silników motocyklowych", ale również jest napisane: "zapewnia dobre smarowanie mokrych sprzęgieł i przekłani" (v jakoś tak). Tak więc, czy mogę go śmiało wlać, czy też zastosować jakiś inny? Jeśli tak - to jaki? Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Według mnie śmiało lać bo oznaczenie jest odpowiednie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Wydaje mi się, że to jest za rzadki olej i nie nadaje się do skrzyni. To jest olej do cztrerosuwów (jeden olej smaruje skrzynie, sprzęgło i silnik) a NSR to dwusów, więc masz tylko olej do skrzyni i sprzęgła. Typowe oleje do skrzyni to 80 W 90. [ Dopisane: 04-01-2006, 18:50 ]Ja zawsze lałem ELFa 80 W 90 do przekładni i był OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 a ja leje Lotos złoty i on ma chyba 40w 50 i chodzi pieknie cichutko i sprzegiełko ładnie wysprzegla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokoko Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 więc masz tylko olej do skrzyni i sprzęgła. Typowe oleje do skrzyni to 80 W 90. Oleje o tej gęstości chyba nie nadają sie do sprzegieł mokrych. Tak pisze na opisie. Sam mam ten i własnie zastanawiam się czy go wymienić. Możesz napisać czy miałes jakies przygody ze sprzegłem ? :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Możesz napisać czy miałes jakies przygody ze sprzegłem ? Przygód nie miałem żadnych :notworthy: Wszystko było OK. Dużo znajomych też jeździ na oleju 80 W 90 i wszystko gra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miaziu Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 mateuszm a na zimnym silniku nie ciągnie Ci sprzęgło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 mateuszm a na zimnym silniku nie ciągnie Ci sprzęgło ? Właśnie o dziwo nie ciągnęło, pomimo tak dużej gęstości oleju. nsr125: najlepiej zobacz sobie jakiej gęstości olej zaleca producent do Twojej Hondy i wszystko będzie jasne :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peter Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Podobno najlepszy jest motul transoil 10 W 40 do 2t ja taki zalalem i jest gicior :notworthy: tez do NSR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 olej o gestosci 80w90 ma zastosowanie tylko do przekladni a nie do sprzegla jest duza szansa ze przekladki beda sie sklejac i sprzeglo bedzie ciagnac na takim oleju ale moze byc ok, tego castrola actevo mozesz nalac bez problemu do 2t nawet jak wezmiesz serwisowke do jakiegokolwiek 2t zalecany jest olejj do skrzyni 10w30 lub 10w40 klasy SE np motul transoil specjaly do przekladni i sprzegla mokrego ma lepkkosc 10w40 a wiec jakikolwiek olej do motorow 4t bedzie pasowal do skrzyni co innego samochodowe maja za duzo czynni9kow zmniejszajacych tarcie co moze sie objawiac poslizgiem sprzegla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Sprawdziłem i rzeczywiście do NSR wchodzi 0,7 litra oleju 10 W 40. Także sory za robienie zamieszanie :roll: No ale tak jak pisałem. Ja lałem 80 W 90 i znajomi też i było wszystko spoko. Ale wlej sobie taki jak zaleca producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 ja jak kiedys nie wiedzialem tez taki lalem w niektorych moto bylo ok a np w aprilce rs sprzeglo mi ciagnelo i wydawalo dziwne dziwieki na takim oleju 80w90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrobel Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 wlasnie jak jabylem kupic olej to kolesm i powiedzial ze 80W90 nie jest przeznaczonych do silnikow ze sprzeglem mokrym i powiedzial ze sprzeglo sie po chwili zatrze. Kupilem wiec 10W40 i trzeba bedzie go sprawdzic. Generalnie lepiej kupic 10W40 bo masz pewnosc ze silnik przezyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 moze sie nie zatrze ale np moze szybciej sie zuzyc ze wzgledu na zwiekszone tarcie i opory [ Dopisane: 04-01-2006, 21:13 ]szczegolnie w mocno wysilonych 2t typu cross Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfera50 Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 ja mam w skrzyni olej sae 10W-40 i mam yamahe tzr 70 dwusow . Taki olej jest podany przez producenta i taki używam tylko że zapłaciłem 30 za litr :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.