Skocz do zawartości

m73 m75


miszerski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

moze kiedys ten temat sie pojawił ale na forum go nie trafiłem..

zainstalujcie sobie acrobata i ogladajcie...podobno te maszyny stoja w muzeum przyfabrycznym w irbicie ( tak słyszałem ).

w hali gdzie stoja motocykle jest zakaz robienia zdjec...

zdjecie nr 2 m73 - suwak i naped na wozek...

 

i co o nich myslicie..?

 

pozdr ms.

http://www.cossackownersclub.co.uk/militar...ry_machines.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było dużo takich wydumek, spotrowe emki itp.

np. m51 - 500cm a moc 60KM prędkosć ok 180km/h

napewno o wielu ciekawych rzeczach jeszcze nie wiemy :notworthy:

Ale za M73 naprawde wielkie ukłony dla inżynierów (choć podpatrzyli troche z R75:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem w starym ŚM o silnikach wankla w ruskach. prototypy silników były montowane w dnieprach. pojemność rzeczywiście wynosiła 500ccm, ale nie pamiętam nic o mocy... a numeru nie mam bo kolażance pożyczyłem :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo o tym uralu nie wiem, znalazłem kiedys na rosyjskich stronach wiecej niż tu: http://dnepr.ural.free.fr/modeles-ural.htm

Z wózkiem leci to 160km/h

A solówka 180km/h

 

Fabryka produkowała mase różnych modeli: M-51, M-52, M-53, M-61, M-62, M-75, M-80, M-31, M-35, M-76, M-77-2, M-77-3, M-77-5, M-72K, M-73 i napewnno było dużo wiecej o których nie wiem......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alo...ja mam w radzieckiej ksiazce m72 z dolniakiem i turbo sprezarka z opisu wynika ze rosjanie robili takie eksperymenty i powstalo kilka prototypow.niestety nie mam skanera i nie moge zapodac.....

 

turbo sprezarka?8O Ciekawe jak materialowo to wygladalo (tloki , glowice) i jak dlugo zyl taki silnik? czy w ogole to jezdzilo, czy tylko prototypem bylo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie jak to było w socjaliźmie. Czasem inżynierowie wymyślili cos odkrywczego, ale nie weszło to do produkcji, bo ktos na górze powiedział NIE. Dlaczego? Bo nie. Całkiem współcześnie były przeciez wykonane prototypy Urala 1000, a jesli sie nie mylę, to były tez projekty silnika 1100 lub 1200, nie pamiętam już. Dniepr tez miał kilka rozwojowych konstrukcji, jak choćby wankel, ale to rozumiem że nie wszedł, bo jakos wankel pomimo swych zalet nigdzie w swiecie szeroko sie nie przyjął. Gdyby jakośc materiałów i wykonania poprawić, mogły by to być niezłe sprzęty. Zdaje się w Automobiliście było kiedys sporo napisane na ten temat. Taki sam los spotkał przeciez rozwojowe wersje Junaka, oraz później projekty polskich samochodów, Syrena 110, Wars, Beskid, Polonez-analog i wiele innych. To były odkrywcze konstrukcje jak na swoje czasy, ale co tam komuchów obchodziło...

Gryf MC Poland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...