Skocz do zawartości

automat stopu w Jawie


Aniol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś przeżywał równie wielkie męki z automatem stopu w Jawie. Jawowicze wiedzą, że jest on na jednej lince połączonej z klamką hamulca ręcznego i w nożnego. I tu pojawia się problem, bo jak hamuje równocześnie przodem i tyłem to ta cho....na linka się zrywa, na szczęście tylko z zaczepu.

Czy ktoś zna jakiś patent na stop w Jawie? A może źle ją zamontowałem, może ta linka powinna wisieć luźno? Rozważam jeszcze jedną możliwość: może cześcy projektanci nie przewidzieli możliwości równoczesnego hamonia dwoma hamulacami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś przeżywał równie wielkie męki z automatem stopu w Jawie. Jawowicze wiedzą, że jest on na jednej lince połączonej z klamką hamulca ręcznego i w nożnego. I tu pojawia się problem, bo jak hamuje równocześnie przodem i tyłem to ta cho....na linka się zrywa, na szczęście tylko z zaczepu.

Czy ktoś zna jakiś patent na stop w Jawie? A może źle ją zamontowałem, może ta linka powinna wisieć luźno? Rozważam jeszcze jedną możliwość: może cześcy projektanci nie przewidzieli możliwości równoczesnego hamonia dwoma hamulacami.

Kompletnie nie wiem jak ten system z linka wyglada. Ta linka uruchamia automat? Ale tak logicznie myslac skoro masz problem ze zrywaniem sie linki, zbyt mocno sia naciaga, piszesz ze moze dac luzniejsza linke, to moze trzeba tam zastosowac jakas sprezyne polaczona szeregowo z linka i bedzie to zapobiegalo zbyt mocnym napieciu linki. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc może wyjaśnię. Automat stopu, czyli taka bakielitowa "skrzyneczka" z jakimś przełącznikiem w środku (jakim nie wiem, bo to jest element trudno lub w ogóle nierozbieralny). Ta bakelitowa skrzyneczka jest umieszczona na 1 (słownie: jednej ), lince, której jedna końcówka połączona jest z klamką hamulca ręcznego, a druga z pedałem hamulca nożnego. I problem pojawia się jak zaczną hamować równocześnie dwoma hamulcami. Linka staje się wtedy za krótka.

Z tego co zdążyłem się zorientować, to sama linka ma poboczne znaczenie, bo światła włącza pancerze tej linki, który przesuwa się razem linką. O tym jak ważny jest pancerz tej linki zorientowałem się po tym jak guma pancerza się wyrobiła w okolicach tej skrzyneczki i miałem zwarcie (światło paliło się bez przerwy).

 

Mam nadzieje, że udało mi się wyjaśnić pokrótce :mrgreen: zasadę działania tego automatu. A może spojrzy tu jakiś posiadacz teeski lub cezety z takim rozwiązaniem. I powie mi jak to wygląda u niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pierwszy raz zobaczylem na czym to polega(brat ma TS'ke) to pomyslalem Kuuuu*** ale to topornie robione :D.

I paru kumpli ma Jawy i Dziala to wszystko ok, nie wiem czemu tobie sie zrywa!

 

Ps. Jawie bez hamowania dwoma hamulcami raczej ciezko jest ja zatrzymac :D

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyś kurde wiedział, że jest niezła lipa. Aż się boje pomyśleć co będzie wiosną i latem jak będę jeździć z moją kobietą. Dlatego myślę, co by tarczę na przód zarzucić.

Aha dodam jeszcze, że dziś polookałem sobie na ten automat, zluzowałem linkę na maksa i jak na razie (na sucho) działą, tyle, że światło się włącza dopiero po mocnym dociśnięciu.

 

PS.

VETERANOS, pytanie do Ciebie jako posidacza emzet, jak to jest rozwiązane w tych enerdowskich sprzętach. Bo tak sobie myślę, że skoro mam już lampę założoną od emzety (bo lepsza i przynajmniej odbłyśnik nie wypada), myślę o założeniu tarczy (ocywiście emzetkowskiej) to i może automat stopu da się przerobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ecie czujnik od przedniego hamulca jest wkręcany do pompki hamulcowej, a od tylniego znajduje się wewnątrz piasty. Jak zakładasz przód od mz to tylko dorobisz kawałek instalacji od pompki. Tylko nie wiem dokładnie jak to tam wygląda z tymi linkami,ale myślę, że przerobienie tylko na linke od tylniego nie sprawi problemu.

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha dodam jeszcze, że dziś polookałem sobie na ten automat, zluzowałem linkę na maksa i jak na razie (na sucho) działą, tyle, że światło się włącza dopiero po mocnym dociśnięciu.

 

A nie podszedl by patent ze sprezyna tak jak pisalem wczesniej? Ona kompensowala by zbyt mocny naciag linki (sprezyna rozciagala by sie w przeciwienstwie do linki),a pozatym linka miala by staly naciag i moze to by zapobiegalo zrywaniu ?

Dodam tylko ze wlasnie u mnie w uralu pomiedzy dzwignia hamulca a wlacznikiem stopu jest zalozona sprezyna. Jezeli ma sie za duzy luz na dzwigni to sprezyna sie rozciaga i nie wyrywa wlacznika z obudowy.

I zobacz jakie masz luzy jalowe na obu dzwigniach hamulca ? Moze sa zbyt duze i w tym tkwi problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi urwała sie po 8 latach eksplatacji, i to na własna prośbę bo za mocno poluzowałem przodni hamulec, Problem w tym, że linka jest wyciągana prze obie dzwignie i urywa sie wtedy przewaznie jak naciskasz oba hamulce i to mocno bo zaczyna jej brakować .

 

moja rada:

 

1 wyreguluj przedni hamulec zgodnie z opisem w serwisowce i podciągnij linke hamulca przodniego tak by dxwignia ręczna wychylalala sie na maks 50-60% jej skoku

2 wyreguluj linke tlnego hamulca by zachowac luz między szczekami ale leciutko ocierały (wyczówalne draśnięcia takie bym powiedział)

3 wyreguluj moment włacznia się światła łcznikiem linki włacznika stopu tak by zaświecało się swiatło stopu ale nie zaraz po nacisnieciu dzigni ręcznej czynoznej,. To najtrudniejsza sztuka ale ma decydujące znaczenie dla trwałości linki -jak dasz za duzy luz linki to np. ponciśnięciu którejś z 2 dżwigni zaczniesz hamowac a nie zaświeci sie stop albo jak za mały bedzie luz i znów zaczniesz hamowac na dwa to jw. urwiesz zakuwkę ew. rozewiesz łacznik (ten z otworkami do regulacji luzu)

 

teraz najsmiesznijesze:

 

nowy włacznik kosztowal u mnie na wakacjach prawie 30 PLN

za 1.5 zł kupuje sie linkę od przrzutek z roweru ( kup dłuzszą niz potrzeba , dotniesz w razie potrzeby na długośc orginału) i nakrętke szprychy rowerowej. wsuwasz linkę w pancerze i włacznik i zalutowujesz linke w nakrętce i dipiłowujesz ja tak by weszła w rączkę

w ten sposób masz nadal naprawiony włacznik ( linke) i to za 10 razy mniej chyba że włacznik potrzebuje wymiany.... :) :P :D

 

pozdrawiam serdecznie

 

Mirek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za poradę madras30, postaram się popracować na tym mechnizmem zgodnie z Twoimi wskazówkami. Jednocześnie pomyślę też o sprężynce, jako amortyzatorze ew. zbyt dużego naciągnięcia.

 

Poczytałem w zgromadzinych przeze mnie materiałach (serwisówkach i instrukcjach), to taka sprężynka była, tyle że w cezetach, ale tam ten automat był troche inaczej pomyślany.

 

Zdaje sobie sprawę, że to nie będzie łatwe, bo przy łączeniu linki z pedałem lub klamką hamulaca nie ma fizycznie miejsca na sprężynkę, ale może coś wymyślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie sprawę, że to nie będzie łatwe, bo przy łączeniu linki z pedałem lub klamką hamulaca nie ma fizycznie miejsca na sprężynkę, ale może coś wymyślę.

W zadnym wypadku nie dawaj sprezyny szeregowo z linka (ciegnem) ktora ktora laczy klamke(pedal) z elementami wykonawczymi - dzwigniami rozpierakow przy kolach - bo sie zabijesz :!: Tam ma byc to wszystko zrobione na sztywno tak jak w oryginale :!:

Sprezyne mozesz zastosowac (jezeli bedzie niezbedna) tylko do mechanizmu uruchamiajacego sam czujnik(wlacznik) stopu, aby przeciwdzialac jego uszkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...