Skocz do zawartości

Wszystko co dotyczy hondy MTX 50,80,125,200


Rekomendowane odpowiedzi

Po lewej stronie jak siedzisz na motorze jest ten prostokąt, dokładniej koło wajchy zmiany biegów...

 

 

 

Ja z moim problemem juz się uporałem, głupota jak zwykle, ktoś napisał że mi zalewa, owszem... Ssanie nie domykło i tyle tych problemów... Ale było by święto gdyby wszystko na raz działało normalnie... Otóż po nepaleniu motoru światła niemal nie świecą... Ledwo co się wszystko żarzy... Zwarcia nie ma... Myślałem że stabilizatr napięcia, ale założyłem inny i nic... Światła czasem zaświecą gasną... Sprawdzałem miernikiem napięcie przed stabilizatorem, od 4,6 do 5 V na przemiennym, stały nic nie pokazuje... I nie wiem co jest... Odłączyłem przewód wychodzący ze stabilizat. Na którym powinno być 12V to jest ledwo co 1v albo wcale... Jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przed regelem masz 5v to chyba logiczne że za nie będzie 12v :D

 

pewno padło ci dynamo (znaczy sie stator czy tam alternator a konkretniej cewka w nim )

 

przed regulatorem napięcia musi być ponad 14v dla poprawnego działania regela

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO światła sie same naprawiły... kończylo mi sie paliwo, motor gasł dopchnołem do stejszyn w 5 minut i sie zatarl, tlok potłuczony, pierścień górny w kawałkach, na łożysku coś sie blokuje, a oleju zawsze od serca lałem... raczej nie będę tego remontował, jak ktoś chce jakies części to niech pisze na gg 1775813 albo dzwoni 669-429-458, to tak przy okazji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w sumie masz rację z jednym i drugim, ale tak liczyłem koszta remontu to wyszło 170zł koło :) I nie wiem co teraz...

Tłok cały powybijany, jakby ktoś punktakiem nawalał... I pełno paro-milimetrowych jakby opiłków w silniku... coś musiało wpaść w tą dziurkę która doprowadza olej do łożyska, i w jednym momencie przy obrocie jest straszliwy opór...

ten koszt, to liczony przy tym tańszym tłoku... Są na allegro tłoki z pierścieniami o rozmiarze nawet ponad 50mm, i jest napisane że do mtx itd, ale którego modelu to już nie ma napisane... denerwuje mnie takie coś...

obecnie mam 45,75mm, z tego co znalazłem na allegro to maxymalny szlif jest 47mm...

 

no i cylinder ma rysy w 2 miejscach, nieodczuwalne pod palcem... tylko są dość szerokie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój z myśleniem i odpowiedz sobie na proste pytanie

 

Czy lubię ten sprzęt ?

 

Jak tak to remontuj. Czeka Cie rozebranie silnika włącznie z rozpołowieniem karterów. Łożyska może uda się uratować ( u mnie akurat tak ). Trzeba wysprzątać resztki pierścienia. Dobrać tłok ( wydaje mi się, że wymiary masz co 0.25mm poszukaj sobie w KLASA motocykle, mają takie rzeczy. Szlif, składanie i regulacja.

 

Jak nie to olej. Sprzedaj, kup sobie następny sprzęt. XT, DR, Cross czy co tam uważasz za stosowne względem umiejetności i upodobań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak reszte masz w dobrym stanie technicznym to ja bym naprawiał..........za 200 czy 300 zł i tak nie kupisz nic fajnego do polatania a jak zrobisz remont dobrze to pewno cie przeżyje ten silnik :D i będziesz wiedział na czym jeździsz.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem silnik na pol, gielki na łożysku na wale od korbowodu wyglądały jak mikro ogryzki, albo jak wypalne zapałki, a połowy z nich nie było, dookoła wału pełno opiłków, w sumie się nie dziwię:) części już zamówione, łożysko od strony magneta całe i zdrowe, zero luzu, teraz muszę znaleźć dobrego szlifiera w łodzi i będzie dobrze :)

 

I o tyle jest fajnie że wszystko u jednego sprzedawcy :) na szczęście mam jeszcze dt 80lc z silnikiem od wsk 175, w sumie to kumpla moto ale stoi u mnie :) tylko że też nie ma homologacji... ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Zakupiłem jakis czas temu honde mtx 125r z silnikiem do remontu ... kupilem nowy tłok wosnera, wstawilem tuleje oraz wymieniłem korbowód ze wszystkimi łozyskami w silniku, dosc ze nie latwo bylo wymienic te czesci bo ciezko dostac dopadl mnie kolejny pech... Potrzebował bym kupić lewy karter ma moze ktos do sprzedania lub wie gdzie mozna nie drogo kupic ? Może byc nawet caly silnik zepsuty byle by był lewy kartert ktory mi pod pasuje : ) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

mam pytanie wmoim mtx 80 r2 luz poosiowy ma kopajka gdy się wysunie nie można odpalić motorka trzeba ją wcisnąć wstronę silnika iwtedy najlepiej ręką energicznie nacisnąć wtedy zęby są zazębione i odpala jak to naprawić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozbierz silnik i zobacz czemu ten wałek ma luz.......

 

nikt ci nie poda na tacy czemu tak jest...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam panowie

 

mam hondę mtx 50 z roku 1984 w powietrzu ale nie mam gaźnika oraz dyfuzora. kupiłem to za 250 zł ale trochę musiałem zainwestować brakuje mi tylko tych dwóch części ale.... gaźnika szukałem na allego z 4 miesiące i nic!! więc pytam... czy miałby ktoś gaźnik do tej maszyny? kompletny oczywiście. dyfuzor już praktycznie mam no ale... mniejsza o to. teraz to ma strasznego muła.. w ogóle nie idzie się wkręcić na obroty na biegu . luz czy sprzęgło to się wkręci na obroty i to całkiem fajne a na biegu muł.. do 2 to tam jeszcze jakoś jakoś.. 3 no to już gorzej. a 4 i 5 to już nie wbijam bo zaraz się dusi . próbowałem zakładać gaźniki od innych popularnych moto typu romet wsk i inne no ale ... może lepiej nie komentować. jak by ktoś miał to gg 23737182

 

mam pytanie wmoim mtx 80 r2 luz poosiowy ma kopajka gdy się wysunie nie można odpalić motorka trzeba ją wcisnąć wstronę silnika iwtedy najlepiej ręką energicznie nacisnąć wtedy zęby są zazębione i odpala jak to naprawić

 

prawdopodobnie obciął się frez. a jeżeli nie to to sprężyna która tam jest ma dociskać te tryby jest już za słaba. mam to samo :]

Edytowane przez zaxson123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...