Ziele90 Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Czesc wszystkim!!! Powielam mojego posta , którego napisałem niepotrzebnie w nowym temacie:Cześć wszystkim!Pod koniec minionego lata wreszcie udało mi się zdobyć kase na swoj pierwszy motocykl. Trafiło na niezarejestrowaną w polsce Honde MTX 125 RG z 87r., 24000tyś. przebiegu za 2700zł. Motor można powiedzieć że kupiłem na lipe bo jego stan sprawdziłem tylko sam na oko (to był pierwszy motocykl tego typu jaki widziałem z bliska:) i kupywałem go od opcych ludzi, wiedz ryzyko że kupie złoma było dóże. Moto naszczęście do tej pory mnie nie zawiodło, ale wiem że jak chce żebi mi dobrze długo służył to musze się nim dobrze zaopiekować. Przeczytałem już od hu*a postów na tematy związane z dbaniem i prawidłowom obsługą motorów, ale mimo to jako lajik jeśli chodzi o motory mom jeszcze pare pytań na które odpowiedzi nie udało mi się znaleść albo znalazłem ale nie zrozumiałem Prosze więc żedy bardziej doświadczeni ode mnie pomogli mi w rozwiązaniu moich problemów, które dla większości z was pewnie będą głupie:)1) HAMULCEJak się dba o hamulec taczowy, czy ta tarcza musi być idealnie gładka (bo u mnie nie jest, są jakieś wyżłobienia) Czy ten zbiorniczek po prawej stronie na kierownicy z tym płynem to jest zbiornik od poziomy płynu hamulcowego? jak się wymienia taki płyn, ile i gdzie go wlać i jaki najlepiej kupić (nazwa płynu)?2) OLEJEJaki dobry i nie drogi olej lać do mieszanki a jaki do skrzyni. Czytałem o tym w innych postach ale te najczęściej schodziły do kłutni i nic z nich konkretnego nie wynikało a jak ktoś jusz napisał jaki leje to nie napisał gdzie go leje i wkącu jak się tego nie dowiem to wleje olej stosowany w dozowniku do silnika i na odwrót. Wiem tylko że leje się 10W40 ale nie wiem gdzie:) Prosze o podanie kąkretnych nazw i przeznaczenia, a i jak mam na przyszłość rozrużniać oleje jeśli chodzi o ich przeznaczenie. Napisy tj. 10W40 są napisane na olejach silnikowych a na forum czytałem że je wlewa się do skrzyni, a tam chyba powinno wlewać się olej przekładniowy a ten 10W40 do mieszanki???? Nie mam zielonego pojęcia!!!! To moto ma wogule jakiś filtr oleju? jak tak to gdzie i jak się go wymienia albo czyści?3) AMORTYZATORYJaki olej mam kupić do przednich amortyzatorów (nazwa), gdzie i ile go wlać? jak się dba o tylni amortyzator o tłumieniu gazowym? Od czego są te ''sutki'' co w kilku miejscach wystają w tylnim zawieszeniu? gdzieś słyszałem że są do smarowania zawieszenia, ale jak??? i czym???4) ZĘBATKIJakie są najlepsze wielkości zębatek dla tego motorku do jazdy w terenie? Mam 15zębów z przodu i 42zęby z tyłu. wiem że z przodu mniejsza a z tyłu większa, ale słyszałem, że trzeba jakieś przełożenia wyliczać żeby nie przedobrzyć a ja nie mam o tym pojęcia.5) BIEGIDlaczego nie moge zredukować biegu jak motor stoji w miejscu? zawsze dojeżdzając do skrzyżowania np. na 5biegu musze redukować zanim się zatrzymam bo jak już stane to nie da rady i mysze go nieco rozbyjać w przud i tył żeby wrzucić na 16) REJESTRACJABęde miał problemy z zarejestrowaniem tego moto jak w 1998r było sprowadone z Włoch i do tej pory nie był rejestrowany w kraju? Wiem że troche tego jest ale nawet nie licze na to że ktoś mi odpisze na wszystko. Jak ktoś się może wypowiedzieć chociaż na jedno z tych pytań to niech pisze, choć nie ukrywam że zależy mi na każdym z tych pytań ODRAZU DZIEKUJE ZA POMOC. Cześć postaram sie na to co wiem :lalag:1. tarcza powinna być gładka bez wiekszych wyżłobień i wyszczerbień(w naszym pieknym kraju panuje taka opinia że wymienia sie same klocki nei tarcze! jest to błąd bo tarcza również się zużywa i może z twoją tak własnie jest!) zbiorniczek na kierownicy to poziom płynu, wlewa sie płyn najlepiej DOT 4 ja osobiscie uzywam firmy Mobil 1, oczywiscie wlewamy po uprzednim spuszczeniu starego żeby sie płyny nie zwarzyły.2.MTX niema filtra oleju, olej do mieszanki(lub dozownika) najlepiej lać syntetyczny, ja używam oleju Stihlowskiego. może być Castrol R2 lub Mobil1 do dwusówa lub Midland3.d oamorów przednich powinien być olej hydrauliczny, o odpowiedniej gęstości ale o to napisz już lepiej doktóregoś z forumowych specjalistów na PW4.j.w5.mam tak samo w swoim MTXie 80 wiec albo to fabrycznie tak jest albo oboje mamy coś ze sprzęgłem6. moim zdaniem nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_otwock Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 przepraszam ze sie upominam ale :P czy jest mi ktoś w stanie odpowiedziec na moje pytanie zamieszczone wyzej ? zalerzy mi na odpowiedzi wiec sie troszkee niecierpliwie a wiem ze ty są osoby ktore wiedza prawie wszystko o MTX-ach :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gudaj Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 1) HAMULCEJak się dba o hamulec taczowy, czy ta tarcza musi być idealnie gładka (bo u mnie nie jest, są jakieś wyżłobienia) Czy ten zbiorniczek po prawej stronie na kierownicy z tym płynem to jest zbiornik od poziomy płynu hamulcowego? jak się wymienia taki płyn, ile i gdzie go wlać i jaki najlepiej kupić (nazwa płynu)?2) OLEJEJaki dobry i nie drogi olej lać do mieszanki a jaki do skrzyni. Czytałem o tym w innych postach ale te najczęściej schodziły do kłutni i nic z nich konkretnego nie wynikało a jak ktoś jusz napisał jaki leje to nie napisał gdzie go leje i wkącu jak się tego nie dowiem to wleje olej stosowany w dozowniku do silnika i na odwrót. Wiem tylko że leje się 10W40 ale nie wiem gdzie:) Prosze o podanie kąkretnych nazw i przeznaczenia, a i jak mam na przyszłość rozrużniać oleje jeśli chodzi o ich przeznaczenie. Napisy tj. 10W40 są napisane na olejach silnikowych a na forum czytałem że je wlewa się do skrzyni, a tam chyba powinno wlewać się olej przekładniowy a ten 10W40 do mieszanki???? Nie mam zielonego pojęcia!!!! To moto ma wogule jakiś filtr oleju? jak tak to gdzie i jak się go wymienia albo czyści?3) AMORTYZATORYJaki olej mam kupić do przednich amortyzatorów (nazwa), gdzie i ile go wlać? jak się dba o tylni amortyzator o tłumieniu gazowym? Od czego są te ''sutki'' co w kilku miejscach wystają w tylnim zawieszeniu? gdzieś słyszałem że są do smarowania zawieszenia, ale jak??? i czym???4) ZĘBATKIJakie są najlepsze wielkości zębatek dla tego motorku do jazdy w terenie? Mam 15zębów z przodu i 42zęby z tyłu. wiem że z przodu mniejsza a z tyłu większa, ale słyszałem, że trzeba jakieś przełożenia wyliczać żeby nie przedobrzyć a ja nie mam o tym pojęcia.5) BIEGIDlaczego nie moge zredukować biegu jak motor stoji w miejscu? zawsze dojeżdzając do skrzyżowania np. na 5biegu musze redukować zanim się zatrzymam bo jak już stane to nie da rady i mysze go nieco rozbyjać w przud i tył żeby wrzucić na 16) REJESTRACJABęde miał problemy z zarejestrowaniem tego moto jak w 1998r było sprowadone z Włoch i do tej pory nie był rejestrowany w kraju? Ad.1Tarcza powinna być w miarę gładka, na tyle żeby klocki nie tarły jakoś strasznie mocno podczas jazdy.Jeżeli chodzi o płyn hamulcowy to jakiś najzwyklejszy wystarcz. Spuszcza się na dole stary płyn przez zaworek, a później leje u góry nowy do momentu aż zacznie wylewać sie ciurkiem z zaworka. Należy dobrze to zrobić, żeby układ nie był zapowietrzony.Ad.2Oleje. Ja polecam oleje firmy Midlan. Są to bardzo dobre oleje, za rozsądne pieniądze. Do silnika oczywiście olej 10W40.Ad.3Co do zawiasów, to przedniego ja bym na twoim miejscu nie ruszał. To jest amortyzator olejowo ciśnieniowy. Sprawdź czy trzyma ciśnienie, jeżeli tak to ustaw go sobie do swoich potrzeb i już. Na tylnym zawiasie masz regulacje i punkty smarowania na wahaczu (takie małe zaworki do smarownicy). To są właśnie te "sutki" zakłada się na nie smarownice i smaruje.Ad.4Zębatki. Tu nie mogę za dużo Ci powiedzieć, ale twoje zębatki są terenowe. Ja mam z tyłu 38 zębów czyli bardziej na asfalt.Ad.5W sprzętach z kołową skrzynią biegów, zawsze trzeba zrzucać biegi podczas jazdy i nic na to nie poradzisz, każdy japończyk i nie tylko tak ma. siemanko mam pytanie. mam rame od mtx podobno 80 i chcialem sie spytac czy jest roznica w mocowaniach slinika 125 a 80 w rozstawie srub np. ? icon_biggrin.gif Napewno silnik 125 ma większy rozstaw śrub. Pozdro for all :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_otwock Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 a co powiedzie jak bym zamiast bawić sie w przerabianie ramy pod 125 wsadzil 80 z salony nowke nie smiganą ? :D a co powiedzie jak bym zamiast bawić sie w przerabianie ramy pod 125 wsadzil 80 z salonu nowke sztuke nie smiganą ? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 No i jak to jest z tym ssaniem??? Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziele90 Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 u mnie jest to samo, ale jak motor dostanie wiekszych drgań, jak odpale i chwile pyrka pod garażem na ssaniu to nie odskakuje, dopiero jak rusze i przerzucam z 1na 2 bieg to ssanie odskakuje na swoje miejscie i dalej juz rozgrzewam go sobie poprostu niekatując odrazu:) No i jak to jest z tym ssaniem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 No i jak to jest z tym ssaniem??? Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 5. W mojej dt tez sie tak dzieje. To bujanie :bigrazz: W poprzednim simsonie Schwalbe to samo ... czasem nie da sie luzu wrzucic jak stoje na jeden... musze lekko popuscic sprzglo zeby zaczelo brac, wcisnac i szybko wrzucic jeden ;]Dziwne ale w wielu motorach tak jest ... wiec pewnie tak byc musi.Co do zebatek ... zalezy jak chcesz jezdzic... teren, ulica, trasy, itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loook Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 blagam pomocy!!powiedzcie mi ze macie stacyjke do mtx 80...a moze jest jakis zamiennik takiej stacyjki??moze jakas inna pasuje do takiej hondy....pomozcie mi bo nigdzie nie moge znalesc takiej stacyjki.... blagam pomocy!!powiedzcie mi ze macie stacyjke do mtx 80...a moze jest jakis zamiennik takiej stacyjki??moze jakas inna pasuje do takiej hondy....pomozcie mi bo nigdzie nie moge znalesc takiej stacyjki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nogos Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 (edytowane) siemka chłopaki :icon_razz: mam takie pytanko: a mianowicie to ma ktoś może schemat elektryki do mtx z 82 roku chłodzonego powietrzem?? a i jeszcze jaką mam dać świece i jaką przerwe ustawić????????? Prosze pomóżcie :] Z góry dziękuje. Pzdro :icon_razz: Edytowane 17 Marca 2007 przez nogos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nogos Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 NO i kolejny problem:(:( Wiecie mmoże czemu motorek nie odpala z kopa tylko na popych ??? a i jeszcze jedno: Filtr powietrza trzeba namaczać jakimś specjalnym płynem czy wystarczy zwykły olej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 NO i kolejny problem:(:) Wiecie mmoże czemu motorek nie odpala z kopa tylko na popych ??? a i jeszcze jedno: Filtr powietrza trzeba namaczać jakimś specjalnym płynem czy wystarczy zwykły olej?? A ustawiasz tłok przed kopnięciem??? Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 A ustawiasz tłok przed kopnięciem???w 80ccm to nie ma sensu bo i tak przy jednym kopnięciu wał obróci się z 5 razy albo i więcej.Pewnie albo tłok do wymiany albo trzeba wyregulować gaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Kolega miał podobny problem, tyle, że w Tauregu no i miał tam oczywiście rozrusznik. Problem tkwił w jakiejś gumce w gaźniku i w konsekwencji złej mieszance - czyli do kontroli najpierw gaźnik. Z pychu motor odpalał przy pierwszym szarpnięciu koła. Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nogos Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 dzięki bardzo:DReszta pytań dale aktualna :] Kumpel kupił mtx z 94 roku bez pakpieru za 500 Zł i był rozwolony. jak sie okazało miał dziure w tłoku :/ nieźle co?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.