Skocz do zawartości

Wszystko co dotyczy hondy MTX 50,80,125,200


Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar kupić MTX'a. Nie wie ktos może jakie są ich ceny we Francji i w Niemczech, bo akurat z tych państw moge sprowadzić(ojciec jeździ do Francji ). Chodzi mi o 125 albo 80. Ewentualnie o Suzuki TS, albo Yamahe DT, bądź jakis inny motorek, ale biorąc pod uwagę moje fundusze(max 2500zł) myśle ze Mtx 80/DT 80 LC2 to jedyny wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Siemka ja też od kilku dni mam mtx-a 80 z 82 roku. mam pare pytanek na jego temat:

1. jak się ssanie wyciągnie to ono powinno zostawać na miejscu czy powinno wrócić?? bo mi wraca i nie wiem czy mam rozbierać gaźnik czy nie:/

2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ssanie powinno wracać na miejsce. Jest to przewidziane, że jeśli puścisz ssanie, a mtx jest nierozgrzany to ci zgaśnie i nie zatrzesz silnika, gdyż nie ruszysz. Można zrobić, aby ssanie nie wracało samo, mianowicie trzeba założyć opaske tam gdzie się końcy ta guma osłaniająca wejście ssania do gaźnika.

 

Jakie jest drugie pytanie ???????????

 

P.S.

Pamiętaj, że Mtx-a trzeba dobrze rozgrzać, aby nie zalać świecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki bardzo;] 2 pytanie to: mam z tyłu strasznie miękki amoorek-przynajmniej mi sie tak wydaje:/ no więc można go jakoś utwardzic czy coś w tym stylu??

3. Akurat wymieniam w nim żebatki i łańcuch i nie wiem czy kupawać łańcuch wzmacniany czy może ten zwykły?? no na pewno będezie on mocniejszy ale czy łańcuchy naprawde tak łatwo się zrywają w tych motorkach??

4. macie może jakieś zloty motorqw?? jeśli tak to kiedy i gdzie bo chętnie bym :) na cos takiego wpadł :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylnego amora nie można utwardzić (chyba, nie jestem pewien). Ale zobacz na amorze jak się u gury zaczyna sprężyna to jest wint i jest taka duża płaska nakrętka. Zobacz w jakiej jest pozycji, jeżeli jest wykręcona na maxa to sprężyna wtedy się wydłuża i jest bardziej miękka. Jak jest wkręcone to powinno być moto troche niższy, ale zawieszenie twardze. Spróbuj pobawić się tą regulacją, jeżeli nie pomoże to nie wiem co jeszcze można zrobić.

 

 

Nie ma sensu kupować łancucha wzmacnianego, gdyż Mtx niejest zbyt mocny i niezerwie łańcucha nawet zwykłego. Wzmacniany jest do tego, że jeżeli byś jeździł w diabelskich warunkach ( piasek + woda + błoto + inne takie rzeczy) i robił byś takie dłgie trasy to on by ci nie trachnął. A ty chyba tak nie jeździsz ?? :buttrock:

 

Zlotów szukaj w dziale do tego stworzonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ssanie powinno wracać na miejsce. Jest to przewidziane, że jeśli puścisz ssanie, a mtx jest nierozgrzany to ci zgaśnie i nie zatrzesz silnika, gdyż nie ruszysz. Można zrobić, aby ssanie nie wracało samo, mianowicie trzeba założyć opaske tam gdzie się końcy ta guma osłaniająca wejście ssania do gaźnika.

 

Jakie jest drugie pytanie ???????????

 

P.S.

Pamiętaj, że Mtx-a trzeba dobrze rozgrzać, aby nie zalać świecy.

 

 

To co napisałeś trochę nie ma sensu... Czyli, że to ssanie opada po to, żeby trzymać je ręką aż motor sie rozgrzeje??? czy źle rozumuję?

 

U mnie opada ale zaczepia mi o przewód paliwowy więc koniec końcem pozostaje w górze. Mimo to zastanawiało mnie czy nie powinno się samo trzymać?

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim!!!

Powielam mojego posta , którego napisałem niepotrzebnie w nowym temacie:

 

 

 

 

 

Cześć wszystkim!

Pod koniec minionego lata wreszcie udało mi się zdobyć kase na swoj pierwszy motocykl. Trafiło na niezarejestrowaną w polsce Honde MTX 125 RG z 87r., 24000tyś. przebiegu za 2700zł. Motor można powiedzieć że kupiłem na lipe bo jego stan sprawdziłem tylko sam na oko (to był pierwszy motocykl tego typu jaki widziałem z bliska:) i kupywałem go od opcych ludzi, wiedz ryzyko że kupie złoma było dóże. Moto naszczęście do tej pory mnie nie zawiodło, ale wiem że jak chce żebi mi dobrze długo służył to musze się nim dobrze zaopiekować. Przeczytałem już od hu*a postów na tematy związane z dbaniem i prawidłowom obsługą motorów, ale mimo to jako lajik jeśli chodzi o motory mom jeszcze pare pytań na które odpowiedzi nie udało mi się znaleść albo znalazłem ale nie zrozumiałem Prosze więc żedy bardziej doświadczeni ode mnie pomogli mi w rozwiązaniu moich problemów, które dla większości z was pewnie będą głupie:)

1) HAMULCE

Jak się dba o hamulec taczowy, czy ta tarcza musi być idealnie gładka (bo u mnie nie jest, są jakieś wyżłobienia) Czy ten zbiorniczek po prawej stronie na kierownicy z tym płynem to jest zbiornik od poziomy płynu hamulcowego? jak się wymienia taki płyn, ile i gdzie go wlać i jaki najlepiej kupić (nazwa płynu)?

2) OLEJE

Jaki dobry i nie drogi olej lać do mieszanki a jaki do skrzyni. Czytałem o tym w innych postach ale te najczęściej schodziły do kłutni i nic z nich konkretnego nie wynikało a jak ktoś jusz napisał jaki leje to nie napisał gdzie go leje i wkącu jak się tego nie dowiem to wleje olej stosowany w dozowniku do silnika i na odwrót. Wiem tylko że leje się 10W40 ale nie wiem gdzie:) Prosze o podanie kąkretnych nazw i przeznaczenia, a i jak mam na przyszłość rozrużniać oleje jeśli chodzi o ich przeznaczenie. Napisy tj. 10W40 są napisane na olejach silnikowych a na forum czytałem że je wlewa się do skrzyni, a tam chyba powinno wlewać się olej przekładniowy a ten 10W40 do mieszanki???? Nie mam zielonego pojęcia!!!! To moto ma wogule jakiś filtr oleju? jak tak to gdzie i jak się go wymienia albo czyści?

3) AMORTYZATORY

Jaki olej mam kupić do przednich amortyzatorów (nazwa), gdzie i ile go wlać? jak się dba o tylni amortyzator o tłumieniu gazowym? Od czego są te ''sutki'' co w kilku miejscach wystają w tylnim zawieszeniu? gdzieś słyszałem że są do smarowania zawieszenia, ale jak??? i czym???

4) ZĘBATKI

Jakie są najlepsze wielkości zębatek dla tego motorku do jazdy w terenie? Mam 15zębów z przodu i 42zęby z tyłu. wiem że z przodu mniejsza a z tyłu większa, ale słyszałem, że trzeba jakieś przełożenia wyliczać żeby nie przedobrzyć a ja nie mam o tym pojęcia.

5) BIEGI

Dlaczego nie moge zredukować biegu jak motor stoji w miejscu? zawsze dojeżdzając do skrzyżowania np. na 5biegu musze redukować zanim się zatrzymam bo jak już stane to nie da rady i mysze go nieco rozbyjać w przud i tył żeby wrzucić na 1

6) REJESTRACJA

Będe miał problemy z zarejestrowaniem tego moto jak w 1998r było sprowadone z Włoch i do tej pory nie był rejestrowany w kraju?

 

Wiem że troche tego jest ale nawet nie licze na to że ktoś mi odpisze na wszystko. Jak ktoś się może wypowiedzieć chociaż na jedno z tych pytań to niech pisze, choć nie ukrywam że zależy mi na każdym z tych pytań

 

ODRAZU DZIEKUJE ZA POMOC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...