Skocz do zawartości

docieranie simka s51 i dajcie rady i się wypowiedzcie...


klosik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam simsona s51 i mam w nim założone nowey cylinder 60cc i gaźnik BING 17, łożyska wszystkie japońskie RS, wypełniny wał. Niedługo go zacznę docierać jak nie będzie mrozów :? , i czy po 1tyś km spokojnej jazy do 5tyś obr. silnik będzie dobrze dotarty? czytałem większość na forum o docieraniu ale jeszcze raz to poruszam, a czy wypełniony wał sprawia że silnik będzie miał wyższe obroty? Co myślicie o takim małym tuningu , po dotarciu planuje jeszcze kupić tłumik sportowy(niemiecki orginał), co możecie mi doradzić o tuningu optycznym czy odnowić go jak orginał i jaki kolor jest najładniejszy? Planuje też zmienić zębatke w silniku na 17zębów czy silnik da rade(po dotarciu) bo będe docierał na 15.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale niech cie nie kusi za bardzo dodawanie gazu na początku.Ja tak robiłem i niestety źle na tym wyszedłem.Simek po dotarciu (500km) nie miał takiej mocy jak inne.I myśle ze po 500km powinien być już dotarty :-) tylko go nei piłuj :)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jak docierac mz 150, bo w ksiazce jezdze motocyklem mz pisze, ze jak sie bedzie jezdzilo na wysokich obrotach to sie zatrze, a jak na niskich to nie bedzie potem rozwijal mocy. Powiedzcie mi jak to jest, slyszalem tez, ze nie wolno jezdzic caly czas na tych samych RPM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja docieralem 500 km zrobilem 12 tys km od tamtej pory...Fakk faktem na kazdej czesci mam jakis luz..Na Lozyskach na wale szczegolnie(c3) ale mimo to simson pali mi na kopa i staje na kolo...na 2 Biegu!!!!!;]Jezdzilem bardzo ostroznie ..jednak te cylindry ze sklepu nowe to jest shit..tuleja jest miekka i szybko robi sie uskok...polecam zrobic szlif oryginalnemu niemieckiemu cylindrowi(ma nabite jakies nr miedzy zebrami) na 50cmm 2 szlif i kupic oryginalny tlok za 60 zloty z pierscieniami(nie ma 60 cmm tlokow niemieckich) i w tedy zalozyc ladnie totrzec i moc jest naprawde wieksza i to dosyc odczowalnie niz na nawt dobze dotartym tym 60 cmm poslkim czy tam węgierskim :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 tys na dotarciu?? w Mz 150?? Czy cie poj***lo?? 4,5 tys. to granica ktorej nie powinno sie przekraczac w Mz podczas docierania. Mam oryginalna ksiazke serwisowa do 250. I jestem gotow powiedziec ze w ksiazce "jezdze..(czyms tam)" jest wiecej klamstwa niz prawdy. Tak samo ksiazke do naprawy TS250. O Boże!! Jakie porownania "niemalze rakietowe przyspieszenia" 8O. Wierzmy we wszystko co pisze polska literatura i naogladajmy sie "jednosladu" to wszycy bedziemy mieli kisiel pod deklami i na nich berety z antenka. Pozdro

Ps. Okres docierania w Mz to 1,5kkm. Pozdro jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze w suzuki silnik sie kreci ok. 10tys. A simek sie konczy przy 6700-7000 zalezy w jakim stanie jest. Na zegarach w Mz jest dokladnie wypunkowane w jakich obratach ma sie go docierac i do jakich predkosci na poszczegolnych biegach dochodzic. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam oryginalna ksiazke serwisowa do 250. I jestem gotow powiedziec ze w ksiazce "jezdze..(czyms tam)" jest wiecej klamstwa niz prawdy. Tak samo ksiazke do naprawy TS250. O Boże!! Jakie porownania "niemalze rakietowe przyspieszenia

byćmoże w tych książkach jest wiele porad i uwag, które mijają się z prawdą, jednak pisali je mądrzy ludzie tłumacząc z niemieckiego oryginału, więc nie są to treści wyssane z palca. A no i nie zapominajmy, że w tych czasach (lata 70./80.) mzetki były najszybszymi maszynami dostępnymi dla większości obywateli bloku wschodniego, i stąd te okreslenia. Ale prawdą jest to, że czytając te książki nieraz pojawiał mi sie uśmieszek na twarzy........urok tamtych lat które nigdy już nie wrócą........... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze w suzuki silnik sie kreci ok. 10tys" yyy szkoda tylo ze Najprawdopodobniej te suzuki mają pokryty cylinder nikasilem Wink

 

Nie ma. Pozatym nicasilu sie nie dociera.

Ogólnie najważniesze jest piersze 100km od niech najwiecej zależy.

Ogólnie to mało gazu, częste przerwy. Dobry olej i mieszanka 1:30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...