Skocz do zawartości

mz 251 problem! po remoncie....


kusiek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jezeli wpadlo Ci cos do karteru i tego nie wyciagles to moglo sie to zaciac miedzy walem a karterem powodując pekniecie karteru. Wtedy olej tez moze dostawac sie do skrzyni korbowej.. co jest rownoznaczne z wymiana karterow :? bo tego juz nie uszczelnisz a jak juz to zaraz bezyna to rozpusci za spolke z olejem.. Mi stalo sie to samo... tyle ze nie rozwalilo karteru. Ale ja i tak robie remont wiec rozbieram silnik do zera... Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze tlumik zawalony syfem zdejmim go i zobacz wtedy jak chodzi mi w ecie sie kiedys zapchal nagarem to lewdo toto jechalo :P

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm nie pamietam ale chyba tak, zreszta mozna to poznac przylozyc reke do wydechu i na luzie powinno wyraznie czuc podmuch powietrza jesli przylozysz dlon a tam ledwo co dmucha znaczy ze tlumik zawalony w simie poszedl mi uszczelniacz na wale to moc mial taka sama nie odczulem zmulenia a za moto bialo od dymu i paliwo w oleju bylo

jak bedziesz sciagal kosz sprzeglowy to pamietam przed zlozeniem dokladnie wszystko wyczyscic i mocno dokrecic kosz sprzeglowy

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm nie pamietam ale chyba tak

 

no mi przy zapcganym tłumiku etz akurat dymiła bardzo słabiutko prawie że w ogóle a kusiek mówi ze mu dymi intensywnie, i nie sądze zeby tłumik zapchał sie od stania przez kilka lat , chyba że cos zrobiło sobie tam gniazdo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo zla dawka oleju w paliwie ja tak mialem jak kupilem ete po remoncie na dotarciu gosc lal 1:30 zamaist 1:50 i zalepilo tlumik co bylo powodem ze moto nie mialo sily oczym pisze kusiek zalozyciel tego topicu

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

popierwsze cisnienie w skrzyni biegow wytwarza sie czy masz oleju pod korek czu zaledwie 100 ml z ta roznica ze po to zeby nic niewywalalo masz odpowietrznik w korku wlewu oleju,a nadmierny poziom oleju w skrzyni moze poskutkowac co najwyzej wywalaniem go przez ten odpowietrznik na silnik,a nie wysadzaniu uszczelek itp...kolego Mundy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ciśn. wytwarza się zawsze w skrzyni biegów :D Ty lko jak jest zbyt dużt poziom oleju +brak odpowietrzenia to logika że musi wysadzić.Tylko którędy...tak prawdopodobnie w pierwszej kolejności odpowietrzaczem (jeśli będzie na tyle drożny) ,potem masz simmery ,wszelkiego rodzaju o-ringi i inne duperele.Jak masz stary simmer to jego szczelność jest raczej kiepska nie, a załóż originały simmery +ciśn przekraczające przewidziane przez konstruktora, to chyba ryzyko jest ,co?.

Myślę ,że nie ma nad czym dyskutować... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba troszke przesadzasz z tym cisnieniem,przeciez tam nie leci z tego odpowietrznika jak z wydechu,i nie da sie nawet tego zauwazyc,ani wyczuc,a jak masz zaduzo oleju to poprostu bedzie tamtedy chlapal,a jak masz sparciale zimmery to nawet jak bedziesz mial malo oleju to bedzie brał,pozatym w skrzynia biegow niepracuje az w takich wysokich temperaturach zeby niewiadomo jakie gazy i cisnienia sie tam wytwarzaly,chlopie to nie skrzynia od ciezarowki ze skrzynia tam to jest jak wrzatek i tzreba ja chlodzic woda... to tylko etz...

 

[ Dopisane: 13-01-2006, 16:09 ]

i raczej niespotyka sie przekladni zamknietych na glucho,zawsze jest odpowietrzenie,i raczej malo prawdopodobne jest jego zatkanie sie samoistne,dla porownania powiem ci ze w moim aucie gdzie obciazenia skrzyni biegow ze wzgledow oczywistych sa owiele wieksze ma bardzo malenki odpowietrznik i to jej wystarcza,rurka odprowadzakaca gazy powstale w wyniku temperatury ma srednice ok 3 mm,malo tego jest zatkana kapturkiem plastikowym tyle ze w miare luznym,a w mz jest poprostu zajebista dziura w korku,ktora olej moze wydostawac sie nie pod wplywem uchodzacych gazow tylko rozbryzgu,i nawet na necie mozesz znalezc patent jak temu zapobiedz,wklada sie w korek od spodu odciety tloczek strzykawki...

 

[ Dopisane: 13-01-2006, 16:12 ]

a wracajac do istoty problemu,to jesli ta eta kopci z powodu oleju ze skrzyni to albo trzsniety zimmer juz albo ciagnie miedzy karterami to wszytsko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba troszke przesadzasz z tym cisnieniem' date='przeciez tam nie leci z tego odpowietrznika jak z wydechu,i nie da sie nawet tego zauwazyc,ani wyczuc,a jak masz zaduzo oleju to poprostu bedzie tamtedy chlapal,a jak masz sparciale zimmery to nawet jak bedziesz mial malo oleju to bedzie brał,pozatym w skrzynia biegow niepracuje az w takich wysokich temperaturach zeby niewiadomo jakie gazy i cisnienia sie tam wytwarzaly,chlopie to nie skrzynia od ciezarowki ze skrzynia tam to jest jak wrzatek i tzreba ja chlodzic woda... to tylko etz... [/quote']

Ozywiście ,że nie leci aż tak trza rozumieć co sie czyta ,ale olej wysadzi, czyli będzie chlapał jak mówisz.Ale mnie gadaj takich głupot ,że nie ma prawa wysadzić uszczelkami! Dlatego radze choć pobierznie kontrolować stan(oczywiście jak bedzie za mało to ucierpi smarowanie skrzyni ,olej nigdzie nie "wyjdzie")

Nie ma się co unosić SOVIETVW powtarzam ,że ciśnienie nie będzie aż tak podwyższone ale na pewno nam nie pomoże w uszczelnieniu. :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie ja nie wiem co rozumiesz przez pojecie "wysadzi" bo dlamnie to jest wtedy kiedy cos jest wypychane gdzies pod wplywem jakiejs sily ,w tym wypadku chodzi o cisnienie w skrzyni biegow,ktorego praktycznie nie ma,a chlapanie to chyba calkiem co innego i polega na wyzucaniu oleju poza skrzynie w wyniku jego silnego rozrzutu przez pracujace elementy skrzyni,co moze byc spowodowane zbyt duzym stanem oleju w skrzyni biegow,a ani zimmering ani uszczelka miedzy karterami jesli sa dobre nie przepusci ci oleju choc bys nawet mial zalany pod sam korek z ktorego moze nawet tryskac,chyba nie zdajesz sobie sprawy o jak duze musialo by byc cisnienie zdolne przebic sie przez zimmering albo wywalic uszczelke miedzy karterami,z tego co nauczylo mnie zycie to raczej uszczeli i zimmerinki wywala ala to cisnienie z drugiej strony bo tam ono jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...