Skocz do zawartości

Hamulec bębnowy Virago 535


Konik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pare dni temu znajomy kupil Virazke 535. Motorek super utrzymany tylko ma bardzo niebezpieczny tylny hamulec :? Otoz, raz ze jest strasznie gleboki (to akurat potrafie wyregulowac), a dwa jest cholernie ostry :D Sucha, bardzo przyczepna droga a on albo w ogole nie hamuje albo zatrzymuje kolo bez wczesniejszego ostrzezenia ;) Da rade to jakos wyregulowac?

Z gory dzieki

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy nie sa zabardzo wyciagniete sprezynki w szczekach hamulcowych mozna tez lekko papierem sciernym przeczyscic okladziny czasami jak sie zbierze syf to tak moze reagowac hamulec ogolnie tez przesmaruj i wyczysc czaly hamulec tzn krzywke przesmaruj :D

 

[ Dopisane: 06-12-2005, 09:13 ]

a moze byl mokry dlatego tak ostro lapal??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy cos nie przblokowuje szczek, po za ty i tak hamulec przedni jest hamulcem zasadniczym.
Jasne ze jest hamulcem podstawowym. Problem jest taki ze nie wyobrazam sobie za bardzo niedohamowywac tylem tyle ze w takiej sytuacji autentycznie sie nie da :D
a moze byl mokry dlatego tak ostro lapal??
Moze i byl... ale co? to caly czas bylby mokry? moto kolega kupil pare dni temu, troche pojezdzil... cholera wie czy byl mokry czy nie? Da sie to jakos tak na oko sprawdzic?

 

Bede musial dokladnie zajrzec do tego hamulca bo sie zabic idzie.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak hamulec zamoknie to przwaznie nie hamuje a po wyschnieciu jest jak igla zatrzymuje kolo odrazu. Poza tym po wyschnieciu robi sie nalot na szczekach i na calym ukladzie hamulcowym przez co nie odbijaja szczeki i sie przyblokowuja. Najlepiej to rozkrecic caly beben wyczyscic wszystko i nasmarowac ( ale nie okladziny :D)

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że kiedyś działały, moim zdaniem zapiekły się elementy ruchome. Mógł zapiec się rozpieracz lub same cięgło w pancerzu. Jedno i drugie może spowodować to że pedał nie cofa się do końca i raz masz hamowanie od razu po minimalnym naciśnięciu a innym razem duży skok jeśli ułoży się normalnie. Jedyna możliwość, to rozebrać, oczyścić i dokładnie nasmarować. Powinno poskutkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...