Skocz do zawartości

Hamulce


Rekomendowane odpowiedzi

Witam teoretycznie przedni hamulec jest hamulcem podstawowym (ma lepsza skutecznosc ni tylni) a tylni hebel traktowany jest jako pomocniczy.

 

Jesli chodzi tylko o jazde w terenie to polecam hamowac tylem nie dosc ze jest to bespieczniejsze to jeszcze mozesz uzyskac przydatny czasem uslizg tylniego kola;)

 

Jest to bezpieczniejsze w tym sensie ze uzywajac przedniego hamulca to podczasz mocniejszego hamowania mozesz wpasc w sypki piasek no i wtedy lezysz albo zblokowac przednie kolo no i wtedy tez pewnie bedziesz lezal... :)

 

To jest tylko moje zdanie jednak zbyt duzego doswiadczenie w jezdzie enduro nie posiadam i moge sie mylic...

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzo lepszy efekt jest gdy hamujemy przednim hamulcem, z tym ze trzeba go dobrze wyczuc.Tylniego hamulca powinno sie mniej uzywac, bo po prostu jest mniej skuteczny. Nie raz wpadlem w poslizg hamujac tylnim hamulcem.Skolei trzeba uwazac hamujac przednim przy zakretach( mi osobiscie slabo jeszcze to wychodzi, przy zakrecaniu pomagam sobie tylnim)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam głownie przedniego hamulaca a tylnym sobie tylko pomagam mniejwięcej 80% przód a 20 % tył.

Tyłek z tyłu i zapierma sie nogami o podnóżki.

Nawet jak przyblokuję się przednie koło to

jeżeli jest to na prstej i przy pełnej kontroli nad kierownicą to gleby nie powinno być.

Na stromych zjazdach to oczywiście prawie tylko tylny a w 4T hamowanie biegami.

 

hamujac przednim hamulcem zatrzymujesz praktycznie caly ciezar motora' date=' a tylni to tylko tak jakby "ciagnie" sie z tylu.Nie wiem jak to fachowo wytlumaczyc, w kazdym razie prawa fizyki tlumacza wszystko.[/quote']

Tu chodzi o masę, podczas hamowania dociąża się przednie koło,

które dzięki temu ma większą przyczepność i większa jest na nim skuteczność hamowania.

A tył się odciąza i łatwo traci przyczepność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ja używam głównie przodu, tył używam już będąc w zakręcie, żeby koło lepiej poszlo bokiem. A do dohamowmywania przed zakrętem używam najbardziej silnika i redukcji biegów, przedni hamulec służy mi wówczas jako to, co potrafi zatrzymać motocykl w miejscu, ale jeśli takiej potrzeby nie ma, hamuję po prostu redukując bieg o ile tam w dół potrzeba.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 4T hamowanie silnikiem to porostu bajka - tak samo ja pokonywanie zjazdów. Niestety w 2t trzeba wiecej hamluca uzywać.

Jeżdząc ostanio po miesice 520 sm też praktycznei nie uzywałem hamulców do zawlaniani tylko jak napisał Dominik do zatrzymania sie z miejscu.

Przy okazji hamowania silnikiem z tłumika wydobywaja sie piękne dźwieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja słyszałem ze w silnikach 2T jak sie hamuje silnikiem to strasznie silnik sie niszczy prawda??

Niby tak bo olej jest dostarczany z paliwem a przepustnica jest zamknieta takze nie ma smarowania, a pozatym w 2t hamownie silnikiem nie spelnia swojej roli

 

Ja jakbym mial hamowac tylko tylem w lesie to juz bym kilka razy na drzewie lezal. Przeciez to prawie wcale nie spowalnia i wcale sie nie zgodze ze jest bezpieczniejsze. Tylnym to ja hamowalem za czasow jak mialem jawke bo nie mialem przedniego pozatym fajnie opony piszczaly :lol: , ale to byla troche inne jazda :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylnym to ja hamowalem za czasow jak mialem jawke bo nie mialem przedniego pozatym fajnie opony piszczaly ' date=' ale to byla troche inne jazda .[/quote']

hehe ja tak mialem jak WSK-a smigalem i to nie zawsze tylni hamulec łapał tak jak powinien :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...