Skocz do zawartości

SUZUKI GS


Waldi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam suzuki gs500e Star Five. Mam prawko od miesiaca i mialem 2 dni zeby najezdzic sie ( zrobilem 500km ) W drugim dniu wydawalo mi sie, ze juz czuje motor co moze sie wydawac smieszne dla wielu z was, jednak nie do tego zmiezam. Przy 120km/h wrzucam 5 bieg i tutaj koncza sie biegi. Moj gs jest 5 biegowy. Czy ktos wie dlaczego ?

 

[ Dopisane: 03-12-2005, 01:12 ]

dodam, ze martwi mnie jeszcze obroty ktore osiaga ponad 7tys. przy 150 km/h Jest to normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Moj GS osiagal przy 120 km/h obroty 6500 na 6 biegu. I mniej wiecej co 500 obrotow przybywalo 10km/h. Czyli dla 150 wychodzi jakies 8000 obr, 170 9 tys...

Nigdy nie sprawdzalem, jakie obroty osiagal na 5 biegu. Ale logicznie myslac, powinienes miec obroty wyzsze niz ja przy 150 na 6 biegu, czyli wiecej niz 8 tys..

Ale wez tez pod uwage bledy we wskazaniach przyrzadow pokladowych :P. Dla przykladu moj GS pokazywal, ze jade 170km/h podczas gdy rownolegle jadacy inny GS pokazywal 180 :lapad:.

 

Ale nie ma czegos takiego jak pieciobiegowy GS500e. Masz cos uszkodzone w skrzyni biegow.

Zapytaj sie forumowych mechanikow, co moglo sie stac, bo ja jestem kompletnym laikiem w budowie i funkcjinowaniu skrzyn biegow...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz tylko 5 biegów ? Nie zapomniałeśpolicyć tego pierwszego :-). Sorry za głupie pytanie, ale jest to możliwe.

 

Ja w swoim GS miałem 8000 na 6 biegu przy 160 km/h (podobnie jak u Zbycha - 5000 przy 1000, 6000 przy 120 itd.). Przełożenia fabryczne.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5000 przy 1000

No to GS wszechczasów :P Takiego to każdy chciałby mieć :lapad:

 

Waldi z tymi obrotami u Ciebie to może obrotomierz po prostu przekłamuje.

Co do skrzyni biegów to chyba na forum takiego sprzęta nie było. Najlepiej będzie jak zajrzysz w skrzynię i zobaczysz co jest nie tak.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem poczatkujacy. Maszyne mam o miesiaca i tylko 2 dni jezdzilem, przejechalem zaledwie 500km. Na kazdym biegu ladnie sie wkreca, chociaz na 5 biegu przy 7000tys. to jest okolo 150km/h juz nie idzie tak ladnie. Nie wiem czy dobrze robie zmieniajac biegi przy 8 tys, nie mam tez pojecia czy moge jechac na 4 majac 6-7tys. Chcial bym przeczytac, jak powinno sie uzytkowac ten motor. Nie chce go zniszczyc, bo dostalem go w bardzo dobrym stanie i nadal jest, ale boje sie, ze moge to zmienic.

 

No i zastanawia mnie to dalej. Jezeli jest ktos z okolic wawy lublina, to mogli bysmy spotkac sie wszyscy w Kazimierzu Dolnym ( tam duzo osob sie zjezdza ) i pochwalil bym sie swoim GSem. Dopiero wtedy szoku byscie dostali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Moja qmpela miala klopoty z 6 biegiem, gdyz jest to najczesciej stosowane przelozenie i po prostu jej sie zuzylo. Po wrzuceniu szostki motocykl zaczynal niesamowicie szarpac, wiec do poki nie zrobila remontu, nie uzywala 6 biegu.

Moze tez masz zajechany tryb 6 biegu, ale ze w ogole nie mozesz go wrzucic, to juz jest dziwne :|.

 

Co do sposobu eksploatacji...

Do poki nie krecisz po czerwonym polu jest ok :P. Do 9 tys. obr mozna spokojnie krecic. Wyzej juz za bardzo nie ma sensu, gdyz zdajsie moc maksymalna GS osiaga przy 9200 obr. min.

No i nie powinno sie tez jezdzic na zbyt niskich obrotach, gdyz wal korbowy i panewki dostaja w dupe. Zreszta slychac to po pracy silnika. Lancuch zaczyna szarpac, a zawory klepac.

Tak na 5 i 6 biegu nie warto schodzic ponizej 4 tys obr...

 

Aha. Zwracaj bacznie uwage na poziom oleju w skrzyni biegow!!! Zrobiles 500km wiec natychmiast sprawdz ile go masz. GSy potrafia jesc ponad pol litra oleju na 1000km. Wiec moglo Ci po tych 500km zniknac 200-250ml oleju ze skrzynki.

Ja po 700-800km musialem wlewac czasem i pol litra wlasnie... A na bagnecie roznica miedzy maksymalnym a minimalnym poziomem oleju oscyluje wlasnie (na oko) w granicach polowki litra oleju.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten motor calkowity przebieg ma 13800. Przez 6 miesiecy byl nie uzywany w zwiaku z czym byly problemy, zeby go odpalic. Akumulator padl ( zasiarczyl sie ) Ale po podladowaniu i przejechaniu paru kilometrow, dziala bez zarzutow. Nie mam pojecia gdzie sie patrzy na poziom oleju. Powracajac do skrzyni biegow, to przy 5 probowalem wrzucic 6 ale nic. Ten motor ma 5 biegow :P Mialem zly nawyk wrzucania motoru na luz w trakcie jazdy, czasem zgrzytalo, to trzymalem sprzeglo. Oduczylem sie juz tego. Aktualnie gdy tylko nie ma sniegu, to jezdze nim tak z 20km poniewaz go nie konserwuje na zime. Ale dalej nie moge znalesc przyczy tych 5 biegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa bo tak jak pisal zbychu na normalny polski łeb gdy bylo byc cos ze skrzynią to 6tk by wchodzila i wyskakiwala,szarpalka nie ciagnala w ogóle, itp.

 

1)u Ciebie Jest tak ze juz wyzej nie mozesz wrzucić 6(tak jak by jej nie bylo)?

2)czujesz ze bieg sie wpina ale moto nie ciągnie(tak jak by go niebylo)?

3)Nie wiem co napisac, moze masz inna wersję? Jaką starszą lub cos?

 

Pozdro

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odp 1. Czuje tak jak bys chcial 2 wrzcucic wciskajac po 1 w dol. Nic nie wchodzi konczy sie na 5.

2. Czuje, ze dzwignia za mocno uciska i nie szarpie sie zeby wrzucic 6 bo jej prawdopodobnie nie ma

3. Moj GS to 95r. Sprowadzony. Ma naklejke RAMIREZ z taka zaba, podobno jakis Klan motocyklistow. Moze przerobiony byl ? Nie mam bladego pojecia. Ale silnik chodzi rewelacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojecia gdzie sie patrzy na poziom oleju.

Jak siedzisz na motocyklu to schyl się w prawą stronę. Tam znajdziesz bagnet... nim się sprawdza olej. Wykręcasz, wycierasz :P później wsadzasz spowrotem, ale nie zakręcasz!! (to jest ważne).

Mi też czasami potrafi wciągnąć olej jak smok, jak kręcę go do czerwonego pola :lapad: :twisted: Więc naprawdę z tym uważaj.

 

A wracając do tematu... ja w swoim motocyklu mam 6 biegów.

Jednyka (1) wbijana dół, luz, następnie 2, 3, 4, 5, 6 wbijane w górę. Może masz 6 biegów, a liczysz tylko te wbijane do góry od luzu i wtedy wychodzi 5??

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az pojde sprawdzic, ale nie wydaje mi sie, zeby bylo to mozliwe.

 

Moj GS ma 12 tys i kreco go max lekko ponad 9tys. Ale warczy bardzo, boje sie zeby silnik nie zepsul sie. Ale od 6tys taki ciag lapie, ze resztki obiadu czuje w gardle.

 

Mialem prawie wypadek, dziadzius wyjechal mi wymuszajac pierszenstwa. Takie stres mnie zlapal, ze zajechalem mu droge i go sklnalem. Chociaz potem tego zalowalem, mam szacunek do wszystkich ale wtedy nie myslalem co mowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj GS ma 12 tys i kreco go max lekko ponad 9tys. Ale warczy bardzo, boje sie zeby silnik nie zepsul sie.

Jak będzie miał wystarczającą ilość oleju, będziesz go regulował regularnie to będzie ci długo służył :P

 

Ale od 6tys taki ciag lapie, ze resztki obiadu czuje w gardle.

Do czasu :lapad: ...

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...