Skocz do zawartości

Różnice w EXC model 2003 vs 2004


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Właśnie zamierzam nabyć KTM-a 525 ew. 450, zastanawiam się czy duże są różnice pomiedzy modelem 2003 a 2004. Pomijam różnice w plastikach. Ciekaw jestem czym różnią się w środku. Może Wy się orientujecie??

 

Ps. Może ktoś ma do sprzedania takiego potworka??

 

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
nie ma żadnych różnic między 2003 a 2004

 

Gratuluje wiedzy :roll: :P

 

Model 2003 i 2004 bo mam nadzieję, że rozmawiamy o modelach, a nie latach proidukcji, bo w 2003 roku (pod koniec) wypuszczono już model 2004, to zupełnie 2 rózne motocykle pod wieloma względami.

 

podstawowe różnice 2003/2004:

inny tłok (wzmocniony w 2004)

pojedyńcze kolanko w 2004 oraz inny tłumik końcowy

inaczej opracowana rama

większa puszka PDS w 2004

inna, węższa kanapa w 2004

mniejszy zbiornik w 2004, nieprzeźroczysty (wada), ale nieżółknący od paliwa (plus)

wzmocnione zawieszenie z przodu w 2004

inny kształ tarcz hamulcowych z przodu i z tyłu

zmniejszony kąt główki ramy w 2004 w porównaniu do 2003 (zasadnicza różnica w jeździe torowej)

zmienione oprzyrządowanie kierownicy pod kątem włączania/wyłączania silnika - zastosowanie rajdowego włącznika w 2004

Przebudowana pompka przyśpieszacza, która w mod. 2004 już nie sprawia jeźdzcowi psikusów

 

Nie wiem, jeszcze mnóstwo innych rzeczy.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebudowana pompka przyśpieszacza, która w mod. 2004 już nie sprawia jeźdzcowi psikusów

 

Jak oni ja przerobili ?? "uszczelnili" to jakos by sie syf nie dostawał?Osobiscie nadal nie moge sobie z nia poradzic, staram sie to czyscic lecz nic do nie daje. Dominik czy da sie cos z tym zrobic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Jak oni ja przerobili ?? "uszczelnili" to jakos by sie syf nie dostawał?Osobiscie nadal nie moge sobie z nia poradzic, staram sie to czyscic lecz nic do nie daje. Dominik czy da sie cos z tym zrobic??

 

Przerobili w taki sposób, że od 2004 roku stanowi jedną zakmniętą w plastiku całość, pod któtrą brud już się nie dostaje, na co narzekamy w modelach do 2004 roku. Przy czym systematyczne czyszczenie pompki w starszych modelach daje radę, więc trzeba to robic i się z tym małym felerem pogodzić :P

pzdr

 

[ Dopisane: 02-12-2005, 23:05 ]

Skoro tyle zmieniali to zdaje się, że próbowali poprawić a to oznacza, że chyba warto rozejrzeć się za modelem 04.

 

 

Cześciowo racja, częściowo nie. Modele z 2001-2002 roku to bezwzględnie najbardziej niezawodne motocykle, o co np w modelach 2003 i 2004 już nie tak łatwo.

 

Unowocześnianie zostało wymuszone biegiem czasu, KTM co 2 lata wypuszcza teoretycznie nowy model. Trudno jednak udoskonalać coś bnardzo dobrego, stąd takie zmiany, jak zbijanie wagi (liczone powoli w dekagramach), zwężanie kontrukcji, pakowanie bogatszego oprzyrządowania do podstawowywch modeli (dotychczas obecnego zwykle w najbogaciej wyposażonych crossówkach) etc.

 

Nie wszystkie pomysły wypaliły, więc żeby nie było. Przykłady:

Gdy w modelu 2004 zwęzili siodło, nie przebudowali puszki PDS amortyzatora, przec cotragicznie wystawała poza obrys siedzenia, i przeszkadzała podczas jazdy. Poprawili to dopiero w modelu 2005.

 

W 2003 dali pięny, duży, pomarańczowy wyświetlacz. Co z tego, skoro wytrzymywał do pierwszej większej gleby, a nowy w sklepie kosztuje 1500 zł. Więc w modelu 2005 znów powrót do małej i wytrzymałej konstrukcji, choć nadal bogatej w funkcje (to już nie Sigma Sport z modeli do 2002 roku).

 

Silnikowo zmiany też były między 2003 a 2004. Poza wspomnianym tłokiem w 2004 jest także wzmocniona skrzynia i sprzęgło. Co znów nie znaczy, że w modelach ponieżej 2003 skrzynie czy sprzęgła były złe. Bzdura, były doskonałe. Ale, żeby móc powiedzieć, że motocykl się rozwija, trzeba coś wymyślać i zmieniać...

 

I tak to się z roku na rok kręci...

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobili w taki sposób' date=' że od 2004 roku stanowi jedną zakmniętą w plastiku całość, pod któtrą brud już się nie dostaje, na co narzekamy w modelach do 2004 roku. Przy czym systematyczne czyszczenie pompki w starszych modelach daje radę, więc trzeba to robic i się z tym małym felerem pogodzić [/quote']

 

A czym i jak to czyscisz?? Bo brałem szmatke troche WD na nia ale nie zabardzo zdało egzamin...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
A czym i jak to czyscisz?? Bo brałem szmatke troche WD na nia ale nie zabardzo zdało egzamin...

 

Też mniej więcej tak, przy czym ja to robiłem używają Wurtha do odtłuszczania i usuwania trudnych zabrudzeń, a potem naprawdę długie i solidne dmuchanie kompresorem. WD ma ten minus, że przyciąga kurz i piach i robi się papka. Lepiej porządnie odtłuścić i wysuszyć.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
A mogę się dowiedzieć co ile tą pompkę trzeba czyścić ??

Czyścić wtedy' date=' gdy gaśnie po gwałtownym dodaniu gazu. Nie sugerować się, że gaśnie po bardzo gwałtownym dodaniu gazu, bo każdy EXC, nawet najnowsze, zdławi się. Tak już mają. Czyścić pompkę wtedy, gdy już naprawdę czuć różnicę i łapanie dołów przy odkręcaniu gazu.

 

 

Nie da się zmienić na tą z nowszego modelu?

Nie, to integralna część gaźnika, trzeba by zmienić cały gaźnik.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...