miki660 Opublikowano 25 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2005 Witam! Długo mnie nie było bo motor był zepsuty a ja już nie miałem sił go robić… I nadal jest. Cały czas te ładowanie… je***e a raczej jego brak :D . Już z mojej strony był ten temat poruszany ale albo nie było tego co chciałem. Życie. Mam nowy elektroniczny regulator napięcia. Dzisiaj byłe sprawdzić napięcie przy prądnicy i tak: przy zapalonym motorze gdy miernikiem dotknę do masy i do kondensatora to napięcie wynosi ok. 3,5 volt’a, natomiast jak dotknę (tak jak było pisane w książce do DF oraz D-) to napięcie wynosi 0,5 volt’a. Jakie powinno być prawidłowe napięcie jeśli te jest złe i co może być przyczyną takiego napięcia (jeśli jest za małe) . I co to w ogóle znaczy „DF” „D-” „D+” i gdzie w ogóle znajduje się na pradnicy D+ bo nigdzie nie mogę znaleźć... :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 25 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2005 Witamkiedys mialem ts 150 i tez byly problemy z 6v i ladowaniem.DF - koncowka od wzbudzania pradnicy i u mnie o ile pamietam byla to koncowka ktora sie podlaczalo do tego rezystora nastawnego (taki drut nawiniety)D- to jest koncowka masy pradnicyD+ koncowka plusa pradnicy - bedzie podlaczona do ktorejs ze szczotek.Ja mialem w swojej regulator mechaniczny. Nieraz wlasnie byl problem ze wzbudzeniem pradnicy (gazowalem , gazowalem i nic ladowania nie bylo). Mozna probowac nastepujacych trikow (o ile pradnica sprawna i zakladam ze aku ma 6V a nie np 3V) :- dac mocniejsza zarowke - ta co jest kontrolka ladowania np 4w albo jak wieksza znajdziesz to jeszcze lepiej- drugim sposobem jest zrobic maly szok - wlaczasz moto dajesz wieksze obroty 3, 4 tys i robisz krotkotrwale zwarcie na tej kontrolce ladowania tzn laczysz na chwile obudowe boczna zarowki z ta koncowka pod spodem (jakims drucikiem) - kontrolka powinna zgasnac podczas dotykania kabelkiem , jak odlaczysz kabelek i kontrolka sie nie zapali to bedzie ok. Przytrzymaj silnik na obrotach i puzniej powinno byc ok. Tylko to zwarcie to ma byc krociutkie. Ja robilem tak na reg mechanicznym. Na elektronicznym nie probowalem.Ale sprobuj pierw dac mocniejsza zarowke do kontrolki ladowania (mozesz zrobic sobie oprawke z dwoma kablami i zarowka 5W czy tam 10W i podlacz rownolegle z kontrolka ladowania i wtedy probuj zapalic moto) U mnie problem z ladowaniem byl nagminny dlatego sprzedalem TS w cholere. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki660 Opublikowano 26 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 Akumulator mam nowy. A co mi właściwie da mocniejsza żarówka w kontrolce i zwarcie na niej... :?: A ja właściwie nie wiem czy prądnica jest dobra dlatego tez zmieżyłem je miernikiem i chciałem żebyscie mi powiedzieli czy ono jest dobre. Z tego co czytałem w jakiejs ksiazce to to że jak na prądnicy jest jakiekolwiek napięcie to raczej wirnik i prądnica nie jest uszkodzona a raczej zapieczone jakies styky lub cos ze szczotkami... czy sie myle :?: :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 26 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 Skoro czytales ze moze byc cos z kablami to czemu nie sprawdzileś?To są pierwsze kroki które powinno sie robic jak sie widzi ze kontrolka nie gaśnie!!Nikt przez forum Ci Kabli nie wyczysci ani posciska koncówek zeby nie byly luzne!!Stary sprawdz najpierw to a potem szukaj innych przyczyn! Wstaw nowe szczotki zobacz jak wyglada powierzchnia po której chodzą szczotki. oblookaj sprawy ktore wydają się błache ale to one najczesciej powodują braki ładowania! Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 26 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 Najprostsza metodą jest odpalenie motocykla, zdjęcie kabla z zacisku DF (wzbudzenie) i połączenie kablem z zaciskiem + akumulatora. UWAGA!!!! TYLKO NA CHWILE!!! Można spalić prądnicę! Jeżeli pojawi się napięcie rzędu 7V-7,3V (miedzy zaciskami D+ a masą) prądnica jest OK, regler do dupy. Jezeli nie -> coś z prądnica. Pamiętaj, że przy mierzeniu napiecia styk musi być pewny, przykładanie zacisku miernika do brudnej, zatluszczonej,malowanej cześci nie da obiektywnego wyniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki660 Opublikowano 26 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 Napięcie między D+ a masa wynosi nieco powyżej 5 volt. A ja niezbyt rozumiem o co chodzi z tym zdjęciem kabla z zacisku DF (wzbudzenie) i połączenie kablem z zaciskiem + akumulatora tzn przy zapalonym motorze zdjąc kabel z DF i zamiast tego połączyć jakims kablem DF z aku + na chwileczke i miernikiem sprawdzac napiecie w tym momencie…? I w ogóle to wzbudzenie (DF) to takie cos po prawej stronie i na to jest nawiniety cienki drut ? Jakie jest zadanie wzbudzenia? U mnie szczotki maja długość ok. 15-20mm, po czym poznać ich zużycie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 26 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 tzn przy zapalonym motorze zdjąc kabel z DF i zamiast tego połączyć jakims kablem DF z aku + na chwileczke i miernikiem sprawdzac napiecie w tym momencie…? Podlacz do + z akku do zacisku DF przy prądnicy' date=' nie do ściągniętego kabla, bo spalisz regulator. I w ogóle to wzbudzenie (DF) to takie cos po prawej stronie i na to jest nawiniety cienki drut ? Tak, to ten zacisk, ten cienki drut to opornik regulacyjny. Jakie jest zadanie wzbudzenia? Aby w prądnicy indukowało się napięcie musi następować zmiana strumienia indukcji w czasie. Aby tak sie działo, musi sie zmieniac strumień pola magnetycznego, albo powierzchnia, w ktorej indukowane jest napiecie musi zmianiać swoje położenie względem tego pola. W prądnicy napiecie wzbudzenia jest podawane na zespół cewek wytwarzających jednorodne pole magnetyczne, które powoduje powstawanie siły elektromotorycznej w poruszającym sie uzwojeniu wirnika. W skrócie: bez wzbudzenia prądnica nie wytwarza prądu. Są oczywiście prądnice samowzbudne (gdzie role uzwojenia wzbudzenia pelnia magnesy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki660 Opublikowano 26 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 Ludzie działa !!!!!!!!!!!!!!!!!! Szczerze nie wiem jak to zrobiłem jak 3 miesiące temu ładowanie raptownie zniknęło teraz tak nagle znowu jest. Nie wiem czy coś poruszałem(poczynając kablami od lampy przez pradnice do tylnych świateł), ale jest ładowanie. Dzieki ogrome wszystkim za pomoc mam nadzieje że już nigdy nie będziecie musieli mi pomagać z tą elektryka. Tylko niech się znowu nie popsuje… :-D A ja Filip jesli chodzi o elektryke naprawdę jestem cienki i nie wiem szczerze co mi napisales na temat wzbudzenia ale dzięki :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 26 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 Najprostsza metodą jest odpalenie motocykla, zdjęcie kabla z zacisku DF (wzbudzenie) i połączenie kablem z zaciskiem + akumulatora. :D to w sumie na to samo wyjdzie jak sie zrobi zwarcie na kontrolce ladowania. Tak to juz jest z tymi pradnicami ze nieraz nie chca same zaskoczyc :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2005 odezwij sie domnie to ci podam rysunki techniczne jak zrobić alternator w MZ TS :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.