szypeczek Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Ja tankuje zwykle 98... Ale omijam rafinerie, petrochemie i przede wszystkim orlen. Jakos nie mam do nich zaufania. Najbardziej lubie Esso, a gdy mi sie spieszy zajeżdżam na Neste... I słyszałem od jednego dystrybutora paliw, że w większości stacje biorą paliwo i ropę z Polski i nie sprowadzają z zagranicy... Kto był na takiej rozlewni wie, że stoją tam wszystkie cysterny... :D Acha... I taka uwaga dla wszystkich, ktorzy o tym nie wiedzieli... :) NIE TANKUJCIE paliwa zaraz po dostawia, lub w trakcie spuszczania... Wtedy cały syf z dołu się unosi i zabieracie to ze sobą do moto... Bo nie ma stacji, która regularnie wymywa swoje zbiorniki...!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 CzescMusze stwierdzic ze w naszym kraju wszystkie paliwa sa syfiate - chrzczone. Mialem okazje w ubieglym roku posmigac po Rumunii sprobowac rumunskiej benzyny. Trafilem tam na ciekawe zjawisko... motocykle (XTZ 750 i XJ 600) od momentu pierwszego tankowania w Rumunii zaczely mniej spalac i to znacznie mniej - 1l/100 i to nie zaleznie od warunkow. Zarowno na szosie jak i w ciezkich gorskich warunkach z pelnym obciazeniem bagazem. Nie bylo znaczenia czy tankowalismy na duzej stacji czy na jakiejs malej wiejskiej rozlewni z dwoma dystrybutorami. Jakby tego jeszcze bylo malo to ta benzyna jest tam tansza niz u nas (cos kolo 3 zl/1l) Po za mniejszym spalaniem silniki jakos ladniej, rownomierniej chodzily i lepiej sie wkrecaly na obroty, az same sie prosily aby je krecic po obrotach :D Tak ze zwykla benzyna i to wrecz 91 oktanow (bo taka tam tankowalem)w Rumunii ma lepsze wlasciwosci niz u nas wszystkie super, hiper powery i inne bajery.Z innej beczki to V Power nie radze lac do weteranow - maja wieksza temperature spalania, bardziej grzeje sie silnik... Pozdrawiam Storm007XTZ 750 - dlugodystansowy turystykK-750 - gniotsja nie lamiotsjaUral M-67 - klocki lego dla duzych chlopcowETZ 150 - pamiatka rodzinna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokoko Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 chciałem się zapytać jak działają paliwa typu v-power, verva bp na 2t ? niektórzy zalecają inni nie. Jak to jest? chodzi mi o dość wyzyłowany silnik jakim jest cagiva mito :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 jokoko, ja mam nske i powiem ze roznica jakas tam jest przy wlaniu takiego Vpower`a. zawsze staram sie tankowac na Shellu, ale kiedys floty wiecej to leje te mocniejsze. moto lepiej sie wkreca i rownomierniej pracuje. mysle jednak ze to nie przez zwiekszona liczbe oktanowa, ino nieco lepsza jakos paliwa. skoro biora o jakie 50groszy wiecej od zwyklej bezolowiowki to chyba nie musza az tak bardzo "uszlachetniac" :D tankujac pierwszy raz swoje(nowe) moto na malej stacji orlenu, zajechawszy do domciu odrazu wykrecalem gaznik... za chiny zaskoczyc nie chcial. zlalem to g*wno, wlalem z shella i smiga jak szalone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bohun Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 ja zalewam tylko benzynę ukraińską, sam jeżdzę po paliwo bo mam blisko do granicy. tankuje oczywiscie 95. nie widze zadnej roznicy miedzy ukrainska benzyna a polska, no oczywiscie poza cena :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 na poprzednim mocno wysilonym silniku czasami widziałem różnicę w paliwie. obecnie SVka spala bez kłopotu Pb95 zazwyczaj z Neste ale w trasie to jak się uda. Nigdy jak narazie z powodu paliwa nie miałem kłopotów. W podczas jazd po starej UE nie zauważyłem aby było wyraźnie lepiej. Spalanie podobne i moc raczej też nie odbiegała od tej co na naszym paliwie. PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 chciałem się zapytać jak działają paliwa typu v-power' date=' verva bp na 2t ? niektórzy zalecają inni nie. Jak to jest? chodzi mi o dość wyzyłowany silnik jakim jest cagiva mito :D[/quote']Są one bezsiarkowe-czyli mniej agresywnych związków wydziela się podczas spalania co napewno pozytywnie wpływa na trwałość silnika.Poza tym posiadają więcej dodatków czyszczących co teoretycznie powinno lepiej czyścić np.zawory w 4T.W jakieś wielkie przyrosty mocy(no chyba że do tej pory tankowałeś chrzczone paliwo)to bym nie wierzył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokoko Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 nom ale słyszałem takie powiesci :D ze np tłoki strzlają jak wleje v powera do 2suwa :) czyli ze strony mechanicznej mam się nie martwic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 czyli ze strony mechanicznej mam się nie martwic? Absolutnie nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jędker Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Pod Poznaniem jest takka jedna stacja nawet nie wiem jak sie nazywa. Co prawda benzyna jest tansza niz na inncyh stacjach ale gdy zatankowalem na tej stacji to mój simson juz nie chciał jechac przez cały czas sie dusił. :D Słyszalem tez ze na preem nie jest ta benzyna za dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 ą one bezsiarkowe-czyli mniej agresywnych związków wydziela się podczas spalania co napewno pozytywnie wpływa na trwałość silnika.Poza tym posiadają więcej dodatków czyszczących co teoretycznie powinno lepiej czyścić np.zawory w 4TSłyszałem jeszcze' date=' że niektóre to biopaliwa :D - zawierają dodatki alkoholu dla zwiększenia liczby oktanowej - prawda to czy nie? :? Słyszalem tez ze na preem nie jest ta benzyna za dobra.Raz jeden tylko miałem okazję zalać romecika t1 ich paliwkiem... Skutek? Romet dostał mocy i stał się szybszy o kilka km/h :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowak Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Chyba wszystkie koncerny kupuja paliwo od polskich rafinerii... juz widze jak esso/bp/shell ciagna swoje ciezarowki zza granicy :lol: :lol: robili testy nie dawno (jak mi sie uda to powiem gdzie i kiedy to bylo) pomiedzy 95/98 na zwyklych stacjach benzynowych vs V-powery. Testy robili na chamowni (moc) i w trasie/miasto (spalanie). Wyniki byly prawie identyczne.. zero roznicy wiec po co przeplacac? :mrgreen: ja tankowalem do tej pory na shellu, a tera na tesco & orlen , a jak trzeba i PB95 zabraknie to gdziekolwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dabu Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 różnica jest i moge powiedzieć że odczuwa się ją , ale silnik też musi być w miare przystosowany do tego dla przykładu znajomy zalał v power racing z shella do fiata coupe i mu świece z głowicy wywaliło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Trzymał na nim non-stop 54km/h a zwykle bywało 52 z hakiem (gdy tankowałem na lokalnej stacji).:lol: :mrgreen: 52 z hakiem to ile to? 52,3km/h?? :-) a 54 już bez haka?? a pomyślałeś o tym, że różnica prędkości wynikała z niższej gęstości powietrza w okolicy? przy tak dokładnych pomiarach powienieneś to wziąć pod uwagę :lol: ja tankuję 95 na orlenie [jedyne markowe w okolicy :lol:] bo mi kasy szkoda :D choć teraz jak się pojawią vervy to nie omieszkam spróbować :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 A ćwiczył ktoś Ultimate 98 z BP? Bo kosztuje tyle samo co V95 Shella, ma czyścić układ dolotowy tak samo a ma więcej oktanów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.