nsr125 Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Zastanawiałem się ostatnio nad ważną z mojego punktu widzenia kwestią - mianowicie: łożyska w piastach kół oraz ich awaryjnością, czyli po prostu zatarciem lub innym przypadkiem, na skutek czego mogą nawet pokruszyć się na kawałki... Sprawa dla mnie ważna, bo miałem już przypadek, że w trakcie małej wyprawy Derbi Sendą posypało się (dosłownie) jedno łożysko w tylnej piaście. Dalsza jazda była niemożliwa, ze względu na przekrzywienie tylnego koła i obcieranie tarczy cham. o zaciski klocków hamulcowych. Pozostało jedynie pchanko... :? Teraz jeżdżę NSR'ką i raczej nie chciałbym, żeby znowu coś takiego mi się przytrafiło - zwłaszcza podczas jakiejś dalszej podróży :D I moje pytania odnośnie tego: jak temu zapobiegać; sprawdzać stan łożysk; może jakoś smarować, żeby zapobiec ew. zatarciu łożysk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 przedewszystkim dobre smarowanko ... czyszczenie z piachu... powinno wystarczyc .. a gdy sie pojawią luzy wymiana .... najlepiej na kryte.. chyba wsio :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 No jak masz zamkniete to nic nie powinno sie dostac do srodka, poza tym w nsr masz jeszcze uszczelniacze przed lozyskami, i jesli one nie przepuszczaja syfu to zupelnie nie ma obaw. A lozyska po prostu wymieniasz jak czujesz luz na kole, a jak nie masz zadnych luzow to znaczy ze jest ok. Mozesz tez sprawdzic czy kolo sie latwo obraca, jesli nie to tez moze byc sygnal ze lozyska do wymiany. Ja wlasnie kilka dni temu zdjalem tylnie kolo w nsr, bo mialo duze luzy i lozysko od strony zebatki mocno wytrzepane, pewnie tez z powodu uszczelniacza ktory nie spelnial swojej funkcji w 100 %. A na przyklad po stronie tarczy uszczelniacz byl ok, w lozysku zadnego brudu i ono nie ma zadnych luzow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 pytanie:I moje pytania odnośnie tego: jak temu zapobiegać; sprawdzać stan łożysk; może jakoś smarować, żeby zapobiec ew. zatarciu łożysk? odpowiedz:No jak masz zamkniete to nic nie powinno sie dostac do srodka, poza tym w nsr masz jeszcze uszczelniacze przed lozyskami, i jesli one nie przepuszczaja syfu to zupelnie nie ma obaw. A lozyska po prostu wymieniasz jak czujesz luz na kole, a jak nie masz zadnych luzow to znaczy ze jest ok. Mozesz tez sprawdzic czy kolo sie latwo obraca, jesli nie to tez moze byc sygnal ze lozyska do wymiany. Sam zadajesz pytania i sam sobie na nie odpowiadasz :?: Dla mnie troche dziwne. :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 pytanie: Cytat:I moje pytania odnośnie tego: jak temu zapobiegać; sprawdzać stan łożysk; może jakoś smarować' date=' żeby zapobiec ew. zatarciu łożysk? odpowiedz: Cytat:No jak masz zamkniete to nic nie powinno sie dostac do srodka, poza tym w nsr masz jeszcze uszczelniacze przed lozyskami, i jesli one nie przepuszczaja syfu to zupelnie nie ma obaw. A lozyska po prostu wymieniasz jak czujesz luz na kole, a jak nie masz zadnych luzow to znaczy ze jest ok. Mozesz tez sprawdzic czy kolo sie latwo obraca, jesli nie to tez moze byc sygnal ze lozyska do wymiany. Sam zadajesz pytania i sam sobie na nie odpowiadasz Dla mnie troche dziwne. [/quote']Hahahahaha to samo chcialem napisac ale zauwazylem, ze mimo ze Avatary bardzo podobne to to dwoch roznych uzytkownikow :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 hehe dobre. :-D Nie zauwazylem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Widzisz Ural co browary robią w głowie hehe <zart>.... To taka przestroga dla tych co nie mają jeszzcze 18stki :D hehe Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 mi kiedys rozleciało się łozysko podczas jazdy na gumie (gdy opadło przednie koło) , oska uderzyła o piaste no i kawalek piasty odpadł :) i pomyślec, że nowe łożyska juz czekały na półce na wymiane :lol: w gorszym przypadku mogło skrzywic tarcze :D ale tak sie nie stało na szczescie Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Widzisz Ural co browary robią w głowie hehe <zart>.... To taka przestroga dla tych co nie mają jeszzcze 18stki Razz hehe No wlasnie tego dnia nic nie wypilem i moze dlatego taka niejasnosc umyslu :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.