Skocz do zawartości

Oryginalny olej do Harleya


Rekomendowane odpowiedzi

Hm...

 

Robercie.

Sucha czy mokra miska nie ma nic do filtra. Zalezy to od pojektanta układu smarowania gdzie da filtr. EVO ma to chu*owo rozwiazane bo jest to efektem ewolucji "poShovlowej". Filtr za silnikiem to kicha, wszyscy o tym wiemy...

Ja tylko napisałem, że olej z filtra bedzie się lać podczas dokrecania.... zalanie filtra olejem to żaden błąd, ale robić tego nie trzeba ze względu na konstukcję tego prostackiego silniczka.

AMG robiła też olejowe pompy napedzane elektrycznie. Chodziło o przesmarowanie silnika przed uruchomieniem. Cały olej w "silnikach z gwiazdą" idzie na filtr, dopiero potem na magistrale. Ciekawostką jest fakt, że silniki te posiadają cisnieniowe smarowanie sworznia tłokowego i to w serii czyli kazdy silnik Merola czy AMG ma cisnieniowo smarowany sworzeń. Mało! Smarowanie łożysk korbowych odbywa się "po ludzku", czyli kazde łozysko główne smaruje jedno łozysko korbowe, a nie tak jak "we Francji" czy Fiacie- jeden wlew smaruje wszystkie łożyska.

Wał w EVO ma podobnie- 1 wlew- 1 wylew - 2 korby. A powinno być- 1 wlew - 2 lub 3 wylewy- 2 korby. Typowy błąd konstrukcyjny- uproszczenie technologiczne- zwał, jak zwał.

Potem mamy pytania tu na forum- dlaczego zawsze tylna korba stuka. Ano własnie dlatego. Lub pytania na innych forach o silniki HDI Peugeota- dlaczego wał się zaciera na ostatniej pawnewce. Lub z innej bajki, dlaczego luz montazowy na panewkach Peugeota HDI wynosi 0.08mm i czy tak jest napewno- Pytanie słuszne, gdyż jest to luz zuzyciowy w innych (normalnych) silnikach. Sorry ze o autach pisze, ale Robert ugryzł mnie o AMG wiec już tak poszło. :wink:

EVO ma też trochę inaczej zrobiony cały układ smarowania, a przyczyna jest banalna. Nie mozna w EVO stworzyć jednoczęściowego układu smarowania cisnieniowego bo ma rolki. Zatem konstruktorzy podzielili układ na dwa odzielne, a tak po prawdzie na trzy.

1. układ cisnieniowy- smaruje liftery, puschrody, rockersy

2. układ niskociśnieniowy- smaruje- panewkę wału i stopę korbowodu

3. rozbryzg- smaruje łożyska wałka rorządu, łożyska toczne wału (główne), przekładnie zębatą rozrządu, trzonki zaworów ( poprzez otworek w rockersie), odmę, naped pompy oleju, tłoki, sworzeń tłokowy.

Rozdzieleniem tych układów rządzi zaworek przelewowy pompy oleju, który znajduje się w samej pompie.

Coś mi mówi, że era rolkowych HD powoli dobiega końca. To zbyt piekne rozwiazanie, aby się mogło utrzymać w dzisiejszych czasach... ale obym się mylił.

 

Mówisz że Cie nauczyli aby wlewać olej do filtra- OK, a nie nauczyli Cię aby sprawdzić efekty swoich prac i zobaczyć czy np. nowa uczelka w filtrze oleju nie przecieka? Bo się podwineła lub cos innego się z nia stało? Już kiedyś byłem świadkiem pościgu mechanika za klientam bo mu zapomniał coś tam dokrecic. :biggrin:

Bez urazy Robercie, ale czasami lubię kogoś "szczypnąć"... ;)

Jednak co by nie mówić i co by nie pisac- Twoja stara szkoła jest OK. Ja tylko pisze że jest róznica w tym co trzeba i w tym co mozna.

Ja bym Ci oddał moje EVO do przeglądu w kazdym razie. :biggrin:

 

Nathan.

Co zalać do EVO.

Ja mam tak- im więcej się ucze i nabieram jakiegoś tam doświadczenia tym dochodze do wniosku, że mniej wiem.

Bo niby skąd mam wiedzieć co memu silnikowi słuzy jak od iluś tam lat nic wielkiego się nie dzieje. Dzielnie znosi moje fanaberie, przeginanie z przebiegiem miedzy wymianami, zlewanie w czekaniu aż się rozgrzeje aby mu przypierdolic... czasami ekstremalne warunki zimowania i wymiany pozimowe, choć sam doradzam wymieniać olej przed zimą. Ostatniego sezonu wyje*ałem się na ten motor całkowicie, nawet go nie zakonserwowałem... a ten bydlak poprostu wiosną odpalił od strzała. Wymiana oleju? Hm..a jaka wymiana - nowy olej dostał jak znalazłem na niego wene- koło maja. Gniotą me sumienie skrupuły wiec tej zimy otrzyma pełny przegląd i wymianę oleju.

Co masz zalac Ci nie napisze. Sam sobie wybierz. Nie mam udziału w zyskach firm olejowych więc w marketing się nie bawie, niech sie sami meczą w upychaniu swoich produktów na rynku HD. :rolleyes:

A tak na serio- dołacz do nas- wiecznie testujących i uczących się na własnych błędach... zalej co tam chcesz i podziel się wrazeniami... za 2-3 lata może Ty nas tez czegoś nauczysz. :cool:

Jest tu dużo ludzi mających szeroką wiedzę i doświadczenie na tematy silnikowe. Teraz po kilku tygodniach pobytu jestem w stanie wymienić nicki jednym tchem. Sa tez tacy których posty z góry omijam, bo wiem ze nic rzetelnego tam nie ma.

Jednym z lepszych zawodowców (ludzi którzy zyją z mechaniki motocyklowej) jest Qurim- chłopak zarabia tym na chleb, a mimo to robi tu MEGA robotę. Przyznam się szczerze ze gdybym z tego żył tak jak On, nie napisałbym tu ani jednego mechanicznego posta. :wink:

Ale wróćmy do oleju. Mnie tu na tym forum do syntetyka przekonał Adam M.

Co zalać do EVO?

Wybór należy do Ciebie.

Mam tylko nadzieję, że pokochasz swego pierwszego Hadeka tak bardzo, że pozwolisz mu się wozić do końca Twoich dni. Bo to że On Ciebie przezyje nie ulega watpliwości. ;)

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe co racja ro racja, Qurim bardzo mi pomógł i wiele wyjaśnił na privie w różnych sprawach, za to chciałem mu tutaj publicznie przy okazji bardzo podziękować :-)

Masz racje, w takim razie jak tylko przypłynie do mnie to zrobię experyment i zaleję chyba tego AMSa syntetyka do silnika, i SVT 75W110 do skrzynii :D mam nadzieję że będzie ok :)

Co do wymiany oleju przed zimą, to też o tym słyszałem, że tak sie faktycznie powinno, a jak sie ma sprawa z przepalaniem przez okres zimowy ?

Jedni mówią że ma to sens, inni że nie.

Ja jestem bardziej zdania że może lepiej nie, bo silnik w garażu choćby stał na wolnych pół godziny to nigdy sie nie wygrzeje tak dobrze jaks pod obciążeniem w trakcie jazdy, do tego benzyna nie odparuje jak należy, i rozrzedzi olej, szczególnie że w zimie ssania trzeba dać do pieca do oporu przez kilka minut.

Czyli jak już go będe miał czyli listopad/grudzień, to zmienić mu oliwe ?

I zalać pełny zbiornik paliwa + jakiś dodatek ? Tutaj sorki za lekki OT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fisu -sprawdzenie efektu swoich prac uważam za standard, który wszem i wobec jest wiadomy, o którym nie wspominam coby nie zaniżać standardu rozmowy. Co do mokrej miski-było to w innym kontekście.

"Smarowanie łożysk korbowych odbywa się "po ludzku", czyli kazde łozysko główne smaruje jedno łozysko korbowe, a nie tak jak "we Francji" czy Fiacie- jeden wlew smaruje wszystkie łożyska." - chciałeś napisać :icon_razz: łożyska ślizgowe/panewki główne i panewki korby (chyba b1010)

 

NATHAN -Czyli jak już go będe miał czyli listopad/grudzień, to zmienić mu oliwe ?

I zalać pełny zbiornik paliwa + jakiś dodatek?

Olej na zimę wymień, nie powinny takie "skarby" zostawać na zimę w silniku. Paliwo spuść do końca ze zbiornika, (są takie pompki na allegro po parę groszy) resztę możesz uruchomić na chwilę i opróżni gaźnik, przynajmniej ja bym tak zrobił.

Tak prawdę mówiąc jak garaż nieogrzewany to i na wiosnę powinno się olej wymienić ale śladowe ilości to odparują. To już mogłaby być przesada :wink:

 

Ja bym Ci oddał moje EVO do przeglądu w kazdym razie. :biggrin: - miło mi to słyszeć ale "płacąc" mi za przegląd strasznie nadszarpnąłbyś sobie stan wątroby (chyba że masz już z kwasówki :icon_razz: ) mogłaby nawet ulec całkowitej dewastacji :wink:

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fisu -sprawdzenie efektu swoich prac uważam za standard, który wszem i wobec jest wiadomy, o którym nie wspominam coby nie zaniżać standardu rozmowy.

Dobra, sorry- więcej nie bede... :blush: :biggrin:

 

Ja bym Ci oddał moje EVO do przeglądu w kazdym razie. :biggrin: - miło mi to słyszeć ale "płacąc" mi za przegląd strasznie nadszarpnąłbyś sobie stan wątroby (chyba że masz już z kwasówki :icon_razz: ) mogłaby nawet ulec całkowitej dewastacji :wink:

 

:biggrin:

I wszystko jasne... :biggrin:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie nie mam EVO tylko TC to miałem to szczęście że wiem co poprzedni właściciel w USA lał do silnika.Był to oczywiście syntetyk.I taki olej leję do mego silnika a mam już nalatane ponad 70 tyś km.Z czego 50 jest moje.Zużycia oleju nie widzę i leję właśnie Amsoila MCV 20W 50.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do skrzynki zalałem Amsoila 75W140 a do sprzęgła leję Mobila ATF 220.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki :) to zalewasz olej SVO, jest jeszcze teraz SVT 75W110 i taki sobie najpierw zaleje i zobacze :-)

Jest to chyba świetny "złoty środek" pomiędzy nie zawsze wystarczającym 80W90 a 75W140.

A do sprzęgła też właśnie myśle o Mobilu ATF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprzęgła dobry (a nawet lepszy od mobila ATF 220 ale to już są szczegóły/pierdoły) będzie valvoline, tylko typ f lub d. Praktycznie też każdy inny olej atf się nada, tylko starszy stopniem, dedykowane do dexron II bez modyfikatorów, podejrzewam że mokre sprzęgło pod dużym obciążeniem na olejach z modyfikatorami tarcia mogło by pod dużym obciążeniem się ślizgać

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kupuję w Polsce ,jest przedstawiciel http://amsoil.sklep.pl/

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Chyba nie masz na to wpływu,bo pierwszą wymianę w celu zachowania gwarancji musisz zrobić w serwisie.A tam wleją to co mają nakazane.Ja mam moto z 2004 i latam tylko na syntetyku Amsoil MCV 20W 50.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki piter za odpowiedz. Widze ze ten Amsoil 20W50 to chyba jeden z najlepszych olei do HD bo sporo ludzi go uzywa. W zasadzie to faktycznie raczej nie mam wyboru, bo moto tak nowka ze az kluje w oczy a jakby co nie tak to szkoda by bylo gwarancje stracic. A tak na marginesie, to wie ktoś jaki olej jest w takim nowiutkim Hadeku i ewentualnie z czym to mozna by ewentualnie porownac? (lux10 :-) :-) czy jakieś coś np lotosopodobne). Pytanie takie czysto ciekawskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisy stosują zwykły mineralny olej 20W50.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...