Adam M. Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 Akurat 10 tys.km. to nieduzy przebieg dla hamulca bebnowego - okladziny szczek zuzywaja sie o wiele wolniej niz klocki hamulca tarczowego.Sposob na pewno jest dobry, stosowany przez ludzi jezdzacych na anglikach z lat 30 - 70 tych. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 Jeszcze lepiej jest przekonstruować mechanizm rozpieraków tak, aby działały na oba końce szczęk. Dobry przykład to przedni bęben od Jawy TS350. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 Dobry przykład to przedni bęben od Jawy TS350.który niestety i tak nie hamuje tak jakby sobie tego życzył jego posiadacz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 który niestety i tak nie hamuje tak jakby sobie tego życzył jego posiadacz dlatego wlasnie kombinujemy tutaj co i jak, zeby lepiej smigaly... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 ale niestety w jawie jedyne co można zrobic to wymiana przodu na ten od ETZ z tarczą - na jawoskim heblu stoppie nie zrobi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 Na pewno zrobi, tylko wymaga to troche pracy.Nie znam dokladnie hamulca Jawy ale mysle ze zrobiony jest jak kazdy hamulec z podwojnym rozpieraczem. Te rozpieracze powinny miec jakas regulacje ustawienia na laczniku miedzy nimi.Najpierw regulujemy obie szczeki tak zeby kolo swobodnie sie obraclo, ale luz miedzy szczeka a bebnem byl minimalny ( i jednakowy na obu szczekach ) - krok drugi to dotarcie okladzin tak aby przylegaly do bebna jak najwieksza powierzchnia.Na tak przygotowanym bebnie nawet Junakiem mozna stoppie zrobic, tak ze do dziela koledzy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 hamulce jawy mozna doprowadzić do dużej sprawności :D jednak najgorsze sa czeste wymiany okładzin ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 ie kwas lutowniczy tylko kalafonia W takim razie wiem o co chodzi :D Powierzchnie posmarowane kalafonią mają już na zimno zdolność do natychmiastowego zacierania się - to może działać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 to może działać brysiu... to nie moze dzialac, tylko to dziala. dobrze wiedziec co sie jak nazywa. na przyszlosc zapamietam...warunek jets jednak taki, ze te "KALAFONIE" trzeba rozgrzac i przetopic, bo w momencie posmarowania heble w ogole nie dzialaja...:/ po chwili jednak prawie jak dobre tarczowe:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 hamulce jawy mozna doprowadzić do dużej sprawnościKtóry ze sposobów byłby najlepszy ew. co pokoleji robic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 wyruwnac beben od środka i dobrze zsynchronizowac prace rozpieraczy :D można zastosowac grusze rozpieracze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 hamulce jawy mozna doprowadzić do dużej sprawności :D jednak najgorsze sa czeste wymiany okładzin ;) To znaczy ze material okladzin za szybko sie sciera, albo sama srednica bebna jest za mala. Dla przykladu typowa srednica bebna Triumph / BSA 650 z hamulcem w przednim kole ( podwojny rozpieracz ) miala 8 cali = 20.32 cm, w tylny 7 cali = 17.7 cm ( pojedynczy rozpieracz ).Byly to skuteczne hamulce dla motocykla o wadze 180 kg.W starszych modelach stosowano 7 calowy hamulec z przodu, ktory okazal sie niewystarczajacy, w wersji 3 cylindrowej Triumph / BSA 750 gdzie ciezar motocykla znacznie wzrosl z kolei 8 calowy hamulec okazal sie za slaby i firma przeszla na hamulce tarczowe.Nie znam ciezaru Jawy ale nie wydaje mi sie aby wazyla mniej niz 150 kg ( `na sucho` ) a jej przedni beben robi wrazenie malego. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 Ja się czepię dalej tematu rozpieraków. Należy szczególnie zadbać o prawidłowe smarowanie rozpieraków jak i osi na których się obracają. Gdy nie są prawidłowo nasmarowane, trzeba zużyć całkiem dużo siły na pokonanie ich oporów co bezpośrednio przekłada ujemnie się na siłę hamowania. Poza tym po regulacji hamulec bębnowy musi być "twardy". Jeśli jest "miękki" to znaczy, że szczęka łapie tylko częścią okładziny a nie całą powierzchnią co drastycznie zmniejsza siłę hamowania.na jawoskim heblu stoppie nie zrobiStary, po porządnej regulacji robiłem to bez problemu. Poza tym dobrze wyregulowane szczęki=równomierne zużycie okładzin na całej powierzchni. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 Kolega potrafił postawić wsk 175 :P Jawe też da rade:) najlepeij jest wyrównac sobie beben :D Dorobić troche szersze rozpieracze:) i dobrze zsynchonizować;) Z tego co pamiętam to przednia szczeka powinna iść minimalnie przed tylną:P Waga jawy to uwaga 167kg:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 Dorobić troche szersze rozpieraczeTo oznacza większą siłę potrzebną do rozparcia szczęk. Jest akurat odwrotnie :D Powinno się rozpieracze zwęzić i ustawić szczęki max blisko bębna. Wtedy hamulce - ogień. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.