Skocz do zawartości

Hanulce bębnowe ??


Marcin Neo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat 10 tys.km. to nieduzy przebieg dla hamulca bebnowego - okladziny szczek zuzywaja sie o wiele wolniej niz klocki hamulca tarczowego.

Sposob na pewno jest dobry, stosowany przez ludzi jezdzacych na anglikach z lat 30 - 70 tych.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno zrobi, tylko wymaga to troche pracy.

Nie znam dokladnie hamulca Jawy ale mysle ze zrobiony jest jak kazdy hamulec z podwojnym rozpieraczem. Te rozpieracze powinny miec jakas regulacje ustawienia na laczniku miedzy nimi.

Najpierw regulujemy obie szczeki tak zeby kolo swobodnie sie obraclo, ale luz miedzy szczeka a bebnem byl minimalny ( i jednakowy na obu szczekach ) - krok drugi to dotarcie okladzin tak aby przylegaly do bebna jak najwieksza powierzchnia.

Na tak przygotowanym bebnie nawet Junakiem mozna stoppie zrobic, tak ze do dziela koledzy.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może działać

brysiu... to nie moze dzialac, tylko to dziala. dobrze wiedziec co sie jak nazywa. na przyszlosc zapamietam...

warunek jets jednak taki, ze te "KALAFONIE" trzeba rozgrzac i przetopic, bo w momencie posmarowania heble w ogole nie dzialaja...:/ po chwili jednak prawie jak dobre tarczowe:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulce jawy mozna doprowadzić do dużej sprawności :D jednak najgorsze sa czeste wymiany okładzin ;)

 

To znaczy ze material okladzin za szybko sie sciera, albo sama srednica bebna jest za mala. Dla przykladu typowa srednica bebna Triumph / BSA 650 z hamulcem w przednim kole ( podwojny rozpieracz ) miala 8 cali = 20.32 cm, w tylny 7 cali = 17.7 cm ( pojedynczy rozpieracz ).

Byly to skuteczne hamulce dla motocykla o wadze 180 kg.

W starszych modelach stosowano 7 calowy hamulec z przodu, ktory okazal sie niewystarczajacy, w wersji 3 cylindrowej Triumph / BSA 750 gdzie ciezar motocykla znacznie wzrosl z kolei 8 calowy hamulec okazal sie za slaby i firma przeszla na hamulce tarczowe.

Nie znam ciezaru Jawy ale nie wydaje mi sie aby wazyla mniej niz 150 kg ( `na sucho` ) a jej przedni beben robi wrazenie malego.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się czepię dalej tematu rozpieraków. Należy szczególnie zadbać o prawidłowe smarowanie rozpieraków jak i osi na których się obracają. Gdy nie są prawidłowo nasmarowane, trzeba zużyć całkiem dużo siły na pokonanie ich oporów co bezpośrednio przekłada ujemnie się na siłę hamowania. Poza tym po regulacji hamulec bębnowy musi być "twardy". Jeśli jest "miękki" to znaczy, że szczęka łapie tylko częścią okładziny a nie całą powierzchnią co drastycznie zmniejsza siłę hamowania.

na jawoskim heblu stoppie nie zrobi

Stary, po porządnej regulacji robiłem to bez problemu. Poza tym dobrze wyregulowane szczęki=równomierne zużycie okładzin na całej powierzchni. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega potrafił postawić wsk 175 :P Jawe też da rade:)

najlepeij jest wyrównac sobie beben :D Dorobić troche szersze rozpieracze:) i dobrze zsynchonizować;)

Z tego co pamiętam to przednia szczeka powinna iść minimalnie przed tylną:P

 

 

 

Waga jawy to uwaga 167kg:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...