fuss383 Opublikowano 17 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 Zastanawiam sie nad przerobieniem instalacji w swojej 6 woltowej jawie350 na 12V (silnik taki jak w CZ350). Wiadomo że CZ350 występowała zarówno z instalacją 6 jak i 12 woltową, dlatego jestem ciekaw czy jest możliwośc zastąpienia prądnicy alternatorem 12V, chodzi głównie o mocowanie wirnika na wał i stojana do kartera? Próbował ktoś juz wykonać taki manewr, czy to w ogóle nie w chodzi w grę. (oczywiście nie wspominam o wymianie akumulatora cewek regulatora i żarówek bo to oczywiste)? A może pasuje w ogóle alternator od TS-ki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 18 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2005 ja to robilem i baaaardzo polecam, inne moto po tym zabiegu....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 18 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2005 A mozesz dac jakies wskazowki ? :PCo trzeba bylo przerabiac, wymienic itp :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 18 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2005 Dokładnie, jakbyś mógł to napisz jakich użyłes gratów od CZ 12 woltowej czy od TS-ki???? [ Dopisane: 18-10-2005, 21:43 ]No co jest, wszyscy narzekaja na 6V instalacje a nikt nie próbował etgo poprawić, jakos wierzyć mi sie nie chce. Ma ktos w tym praktyke czy nie???!!! [ Dopisane: 18-10-2005, 21:44 ]No co jest, wszyscy narzekaja na 6V instalacje a nikt nie próbował etgo poprawić, jakos wierzyć mi sie nie chce. Ma ktos w tym praktyke czy nie???!!! [ Dopisane: 18-10-2005, 21:45 ]No co jest, wszyscy narzekaja na 6V instalacje a nikt nie próbował etgo poprawić, jakos wierzyć mi sie nie chce. Ma ktos w tym praktyke czy nie???!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Ja uzylem stojan i wirnik od jawy/cz wraz z przerywaczami, cewki, regulator napiecia, oczywiscie przerywacz i zarowki tez musialem wymienic. Jesli chodzi o elektryke to nalezaloby sie udac do jakiegos elektryka coby nam podlaczyl sie z regulatorem i pradnica w uklad instalacji elektrycznej i to chyba raczej tyle 8) Ale jaka przyjemnosc z jazdy, kierunki sobie moga chodzic wiecznosc bez zbednych przygazowan, swiatla takie ze w lesie wiewiorki wyganialo :lol: moto palilo na dotyk praktycznie i odczuwalo sie poprawe osiagow....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 A karteru i walu nie ruszales ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 19 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Cały czas "MOC" nie napisałeś w jakim to motorze to zrobiłeś, tak jak patrze po twoim profilu to chyba mówisz o Junaku, jeśli sie myle to mnie popraw. A mi właśnie chodzi konkretnie o przeróbke jawy350 (nie TS)! z 6 wolt na 12. Problem w tym że nie widziałem jak wyglada i jakie ma mocowania alternator w CZ350 12V i stą te wszystkie moje wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Pisal w innym topicu - chodzi o CZ 350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 19 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 No to spoko:) Jakbyś mógł "MOC" to napisz jak z dopasowaniem części, czy alternator pasuje w miejsce prądnicy i czy wirnik alternatora daje sie swobodnie nałożyć na wał??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomaszek Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Jaki koszt takiej wymiany? I warto wogole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyskotekowiec Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Jaki koszt takiej wymiany? I warto wogole?150 euro, czy warto- zależy od kursu!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 A karteru i walu nie ruszales ? Ja to dostalem od kumpla, ktory mial to w jawe/cz a ktora nastepnie skasowal. Nikakich przerobek z mojej strony nie bylo, jak dostalem tak swoje wykrecilem i nowe zalozylem 8) Tak ze co do tych poklonow to bym sie wstrzymal :) Zycze powodzenia w przerobkach, jak uda mi sie nawiazac kontakt z kumplem, bo niestety nasze drogi sie rozeszly ale wciaz o ile jest okazja sie spotykamy, to zapytam go o ile jeszcze pamieta, bo te sprzety byly na tapecie blisko 15 lat temu a jak wiadomo pamiec ludzka jest zawodna....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyskotekowiec Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Nie, z TS-ki alternator napewno nie pasuje, jest dużo wiekszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 Mozliwe ze byl on z 12 V jawy/cz :? :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuss383 Opublikowano 29 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 Niestety z tego posta za dużo sie nie dowiedziałem, ale dzięki swojej wytrwałości ;) troche już wiem na ten temat. Przede wszystkim nie da sie tak bezproblemowo przerzucić alternatora z 12 woltowej CZty do 6 woltowej, ponieważ są inne mocowania. Czta 12 woltowa ma inny kształt kartera z mocowaniem alternatora na 4 śruby (nie na dwie jak prądnica) przez co alternator ten jest bardzo podobny, albo nawet identyczny z alternatorem z TS-ki. Także chwilowo moje emocje w przerabianiu 6 woltowej jawy na 12 woltową, opadły :banghead: niech ktoś mnie pocieszy i powie że można to jakoś zrobić!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.