Skocz do zawartości

cz350 zapłon elektroniczny domowej roboty


jontek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ODBIEGLIŚMY OD TEMATU ALE:

 

tak, ja też wolałbym by zrobić wszystko tak jak mabyć dlatego nie podejmuję się napraw nikomu, robię to tylko dla siebie i zdaje sprawe sobie z niebezpieczeństw takiej regeneracji, Nie dziwię się tez podejścia każdego do takich metod. I nie polecam tego nikomu lecz jet to mozliwe i dla zainteresowanych mówie ja to zrobić-wybór nalezy do czytającego. flekowanie kogoś natomiast, kto nie ma dostępu do specjalistycznych maszyn czy za to że mieszka w Polsce B a nie w WARSZAWIE nie przystoi rodzinie motocyklistów. Ja podaje i omawiam to co przeżyłem i jesli komuś przez to pomogę ( czy przestrzegę przez krytyczne uwagi innych -tez będzie mi miło). Z pewnościa trudno bedzie Ci znaleśc kopetentną osobę która wykona Ci naprawę wału w taki sposób byś był usaysfakcjonowany. Ja tez wolę by wykonała to odpowiednia komórka. Jednak wykonam to sam-nawet rozłoże go na mak ale zrobię ,poskładam a i na życzenie udostępnie fotki które zamierzam wykonać.

 

co do tego(wielo) klina to też nie wiem dlaczego go nie stosują, widocznie połaczenie wciskowe zapewnia najbezpieczniejsza i długotrwałą pracę a poza tym można przecież "regulować" połozeniekontowe korbowodów o co tak zabiega moc

 

pozdrawiam

 

Mirek z Polski B

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech mi ktoś powie, dlaczego nie można zamontować w czopie głownym klinów - i problem rozjeżdżającego sie wału z głowy?

 

i to jest bardzo dobre pytanie, tylko mysle ze z tym powinienes udac sie do inzynierow JAWY...

:mrgreen:

 

[ Dopisane: 20-10-2005, 22:31 ]

ODBIEGLIŚMY OD TEMATU ALE:

 

tak, ja też wolałbym by zrobić wszystko tak jak mabyć dlatego nie podejmuję się napraw nikomu, robię to tylko dla siebie i zdaje sprawe sobie z niebezpieczeństw takiej regeneracji, Nie dziwię się tez podejścia każdego do takich metod. I nie polecam tego nikomu lecz jet to mozliwe i dla zainteresowanych mówie ja to zrobić-wybór nalezy do czytającego. flekowanie kogoś natomiast, kto nie ma dostępu do specjalistycznych maszyn  czy za to że mieszka w Polsce B a nie w WARSZAWIE  nie przystoi rodzinie motocyklistów. Ja podaje i omawiam to co przeżyłem i jesli  komuś przez to pomogę ( czy przestrzegę przez krytyczne uwagi innych -tez będzie mi miło). Z pewnościa trudno bedzie Ci znaleśc kopetentną osobę która wykona Ci naprawę wału w taki sposób byś był usaysfakcjonowany. Ja tez wolę by wykonała to  odpowiednia komórka. Jednak wykonam to sam-nawet rozłoże go na mak ale zrobię ,poskładam a i na życzenie udostępnie fotki które zamierzam wykonać.

 

co do tego(wielo) klina to też  nie wiem dlaczego go nie stosują, widocznie połaczenie wciskowe zapewnia najbezpieczniejsza i długotrwałą pracę a poza tym można przecież "regulować" połozeniekontowe korbowodów o co tak zabiega moc  

 

pozdrawiam

 

Mirek z Polski B

 :)

 

 

Chyba cos ci sie pomylilo kolega z ta Polska A i B, nigdy nie powiedzialem, ze w wawie mozna zrobic najlepiej - to chyba sa twoje przemyslenia :roll:

Co do zabiegania o regulowanie polozenia GMP dla kazdego z cylindrow osobno, to wydaje mi sie, ze poprostu niewielkie tolerancje odchylek od 180 stopni pojawiaja sie przy produkcji i wlasnie z tego powodu zdecydowano sie na zastosowanie dwoch przerywaczy oddzielnych dla kazdego cylindra, poza tym jak pisalem potrafia sie one przestawic nawet nowe nie mowiac juz o pseudo konstrukcjach do ich de- i montazu...

:mrgreen:

 

P.S.

JA rozpolawialem wal podobnie jak i Ty, wiec wiem czym to skutkuje w pozniejszej eksloatacji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem chodziło mi poglowie danie 1 przewywacza i cewki dwubiegunowej ale prosty eksperynent sprowadził mnie na ziemię-odwróćmy kalble na cylindrach i popchajmy dobrze-napweno któryś z garów sie odezwie-moim zdaniem zwiazane to jest z charakterem pracy dwusuwa(przepłukania itp..)i zastosowanie cewki dwubiegunowej ma sens tylko jak tłoki w jawie będą pracowac jednakowo-a to jak mówia koledzy którzy próbowali przestawiac ma bardzo istotny wpływ na trwałość silnika inawet zawieszenie na silentblokach nie pomoże na długo.

 

Przerobienie na jeden przerywacz jest jak najbardziej możliwe, trzeba tylko wykonać "podwóną krzywkę" i zastosować podwójną cewkę-kiedyś w Swiecie motocykli była opisana taka ts-ka.

Wał jest ustwiony o 180, a przerywacze są dwa dlatego, że utawiając zapłon oprócz tego że się kręci podstawami przerywacza, ustawia się też przerwę a on ma duże znaczenie na momęt zapłonu. I dlatego bardzo trudno jest tak wyregulować zapłon żeby przerywacze były o 180.

 

 

A czy jawa zagada jak się zmieni kable?-może, ale to będzie spalenie piątej wody po kisielu, tj. bedzie detonacja ale mieszanki nie spalonej z poprzedniego cyklu, co w przypadku prawdłowej iskry nie miało by miejsca, bo gdy tłok jest na dole a nad nim iskra to co ma się zapalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwukrzywkowa? jestem zaintertesowany i z chęcią bym poczytał na ten temat-czy możesz Dyskotekowcu podać jakieś namiary na te artykuł?

 

tak, to jest sedno sprawy moim zdaniem "przerabiając" jawę na cewkę dwoobwodową i jeden przerywacz- bedą sie zapalac pozostałości mieszanki a co do odróconych kalbi na świecach to i tak nie zaskoczy silnik by pracował ale detonacje wystapią i strzały w tłumik czy gaźnik

:) Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świat motocykli 5'97 artykuł "Jawa 350 Lepsza niz nowa"

 

 

to jest sedno sprawy moim zdaniem "przerabiając" jawę na cewkę dwoobwodową i jeden przerywacz- bedą sie zapalac pozostałości

 

Co ci się będzie zapalać jak tłok jest u dołu' date=' żeby był zapłon musi być sprężanie-bez tego motor nie zagada. Jeżeli zapłon jest odpowiednio ustawiony i cykliczny, to nie ma żadnych pozostałości.

 

 

dwukrzywkowa?

nie dwukrzywkowa, lecz dwugarbna co 180stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem jedno, iskra na dwuch świecach jednocześnie nie zdaje egzaminu(przynajmniej u mnie). W przyszłym tygodniu założe sobie jeszcze jeden czujnik indukcyjny i elektroniczny układ zapłonowy tak że będe miał dwa niezalerzne układy dla każdego cylindra osobny podepne je pod orginalne cewki i nie ma cudów to musi działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ci się będzie zapalać jak tłok jest u dołu,

 

w 2T jak tłok jest na dole to jednocześnie nad tłok jest podana mieszanka i to ona sie bedzie zapalać, co prawda nie będzie to pełne jej spalenie bo nie będzie spręzona ale i tak to wystarczy aby były zakłucenia i nierównomierna praca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeeeeee

 

z tego co pamietam stosujac klin musi sie przyjać mniej ciasne pasowanie

 

Luuuuuuuuudzie .. jaki klin ?! WPUST!! Kliny oczywiscie rowniez byly stosowane w budowie maszyn ale działają one na zupelnie innej zasadzie (na zasadzie klina własnie) niz wpusty .

 

Trzymajcie jako taki poziom .. przeciez rozmowa toczy sie pomiedzy ludzmi mającymi pojecie o mechanice ! :)

 

 

pozdrawiam herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeeeeee

 

 

 

Luuuuuuuuudzie .. jaki klin ?! WPUST!! Kliny oczywiscie rowniez byly stosowane w budowie maszyn ale działają one na zupelnie innej zasadzie (na zasadzie klina własnie) niz wpusty .

pozdrawiam herflik

 

 

No to powie kolega, dlaczego nie stosują wpustów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeeeee

 

Napisalem cały wywód ale mnie wywaliło z forum i nie chce mi sie tego pzrepisywac .. zatem w skrocie :)

 

przeciez przy zalozeniu odpowiedniego wcisku polączenie wtlaczane pracuje prawidlowo nawet po kilkukrotnym demontazu (co prowadzi w pzrypadku Jawy do wniosku ze idea byla dobra tylko wykonanie dupne)

 

zastosowanie wpustu wprowadziloby dodatkowe operacje technologiczne .. a to nie wplywa dobrze na cene

 

połaczenie wtłaczane charakteryzuje sie najprostszym z mozliwych stanem naprężen . wiec po co to komplikowac ?

 

jak wiadomo nie da sie wyprodukowac elementu ktory idealnie spelnial by załozenia wymiarowe konstruktora ... i w krancowym wypadku gdy wszytskie bledy wykonania zsumowałyby sie to wału nie dalo by sie prawidlowo zmontowac (w przypadku gdyby zastosowano wpusty), natomiast pzry wtłaczanym istnieje mozliwosc "regulacji" o ktorej pisal madras30

no to chyba tyle :P

 

pozdrawiam herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2T jak tłok jest na dole to jednocześnie nad tłok jest podana mieszanka i to ona sie bedzie zapalać, co prawda nie będzie to pełne jej spalenie bo nie będzie spręzona ale i tak to wystarczy aby były zakłucenia i nierównomierna praca

 

Tak zapali się a potem zgaśnie :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Tak zapali się a potem zgaśnie

 

Dokładniei przez to niebędzie sie miało (lub bedzie tego b. mało) co spalać jak tłok dojdzie do góry i z tego wynikną zakłócenia pracy.

 

Mi sie zdaje czy CZ 350 nie jest z tym kompatybilne?

 

Pisze tam tak ? Bo nie znam niestety czeskiego.

Ciekawe czy jest wersja na 6V ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...