Skocz do zawartości

cz350 zapłon elektroniczny domowej roboty


jontek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wzorowałem się na tym układzie[...]

 

Właśnie sobie pomyślałem, a gdyby tak zmontować układ zapodany przez Wueska tylko że podłączyć go do cewki dwubiegunowej, np. od kaszlaka....i mamy elektroniczny zapłon z mapą na dwa gary. :mrgreen:

 

Żeby było śmieszniej zapłon Prameti też zakłada, że korby są dokładnie co 180 stopni bez możliwości korekty - może to ten sam układ ze zdublowanym wyjściem....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Może by coś pomyśleć o hurtowym zamówieniu zapłonu z Czech. Napisłem w tej sprawie i oto co dostałem:

 

Hello,

of course we can send you this ignition to Poland. The ignition is sent

after the paying invoice, which we send you by electronic post.

 

If you want to buy more pieces of ignition, we extend sale. Then you pay

postage only once, so it is advantageous too.

 

For what sort of have you interest??? Jawa or CZ or Trabant? Just for

interest.

 

 

quantity: 1piece___2-3pieces___4-7pieces___more_then_7

pieces

price incl. of VAT: 1.595,-_______5%_______10%_______15%

price net of VAT: 1.898,-___1.803,-___1.708,-___1.613,-

portage (CZK): 200,-_____200,-_____200,-_____200,-

 

Best regards

 

xxx

 

 

e-mail: xxx

mobil: xxx

tel/fax: xxx

 

xxx

xxx

http://www.imfsoft.com

 

 

 

-----Original Message-----

From: kalosh xxx

Sent: Tuesday, October 18, 2005 9:36 AM

To: xxx

Subject:

 

Hello!

Is this possible to send "Jawa - CZ - Trabant Ignition V3.1" to

Poland? If I buy more than one of this hardware price would be lower?

 

--

Best regards kalosh

 

Co Wy na to? Ilu by było potencjalnych chętnych??

Pozdrawiam kalosh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiem nie jestem wrużka:/ wiem ze to napewno nie 180:/

 

faktycznie wrozka z ciebie marna :lol: czopy sa wzgledem siebie przestawione o 180 stopni, problem moze nastreczac eksplatacja, gdyz potrafia sie czopy niestety przestawic, wowczas nalezy udac sie do fachury aby powrocic do ustawien fabrycznych...

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby tak było zapłon w jawie nie był by na 2 płytkach :) Zapłon nie wystepuje co 180o !!

 

 

Wytłumacz to specowi z Prameti....chyba sami nie projektowali tego układu, bo nie wiedzą jak dodać możliwość niezależnej korekty zapłonu dla obu garów... 8O

A gdy zacząłem drążyć temat osobnych płytek zostałem wyzwany od nieuków, magików itd z tekstem że żaden motor nie ma regulacji przesunięcia wykorbień, ehehehehe :mrgreen:

 

Zapłony Prameti wydają się ok, póki nie zadaje się pytań wykraczających poza wiedzę składacza gotowych układów.... :mrgreen:

 

BTW, Wueska - czym otworzyć te pliki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś zna czeski i powie mi ile kosztuje to urzadzenie http://www.imfsoft.com/hardware.asp?id=6 z tego co widze można sobie samemu ustawiać mapy wyprzedzenia zapłonu i takie tam. A może ktoś to kupi i powie jak się sprawuje bo wygląda naprawde profesionalnie :)

O w mordencje, ale zajebista sprawa. Wygląda bardzo profesjonalnie. Do wszystkich starych konstrukcji 2T powinny być takie zapłony. Mi sie to nieziemsko podoba.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może program na to nabiera korekty :)  

 

Proste dosiwadczenie ustaw na jednym garnku zapłon 3mm drugi przerywacz ustaw o 180o wzgledem drugiego i sprawdz wartosc  :> Ciekawe czy bedzie równa 3 mm :)

 

 

Tyle to sam wiem. Cos jest nie tak z wałami, skoro w trabancie mam elektroniczny zapłon, też na sztywno ustawili czujniki co 180 stopni i silnik hula - czyli korby są co 180 stopni...

 

Zachodzę w głowę, dlaczego na czopie głównym i w przeciwwagach nie dali miejsca na wciskany prasą klin. Raz, to rozstaw co 180 stopni przy montażu murowany. Dwa, nie byłoby zjawiska przesuwania się wykorbień względem siebie. Jakis powód chyba mieli ale JAKI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kóćcie się koledzy. Naprawde nie ma o co w sparawie tych 180 stopni. Cały problem jest w samej budowie wału. Czopy wału sa na wcisk. W MZ i simkach trzeba użyć prasy by je rozdzielić a w jawach wystarcza 2 młotki i klin-wiem, że to zbójstwo dla czopów ale tak je rozdzieliłem i poskładałem i chodzi juz dłuższy czas i nie narzekam-odrobina wprawy i czas by wszystko potem ładnie w miarę wuregulować choć 100 razy wolałbym uzyc prasy.

Inaczej sprawa jest jak będę potrzebował teraz rozpołowic wał by wymienić łozyska w srodku. By złozyc połówki potem równiutko co 180 st zadecyduje tylko przypadek, nie mam mozliwości ustawienia ich idealnie i zawsze będzie róznica w sekundach kątowych. Twierdzę, że nowe wały tez mają tolerancje przesunięcia a nawet sądzę, że różnice tą mozna wyłapć czujnikiem zegarowym. zatem bawienie się w taka aptekarską dokładność nie ma sensu. Sama ksiazeczka podaje przeciez tolerancje zapłonu-2.8-3,2 i nie podaje w jakich przypadkach ustawiac na podane wartości. Można to tylko wywnioskować. KAżdy ktoma m350 wie jak ustawia się zapłon i jakiesaz tym problemy-wystarczyruszyc np dolna płytkę a juz z mozołem ustawiana przerwa zmienia diametralnie wartości. Pnadto wchodza w grę jeszcze bezwładności styków, czystośc przerywaczy i wiele innych rzeczy, które tez mają wpływ na sama prace silnika.

Co do zalonu elektronicznego- hmm. Moja jawka jest w bdb stanie i napewno nie podwoje wartosci montując taki zapłon. Nie stać mnie jednak na niego obecnie i zadowlę sie dobrze wyregulowanym stykowym. Owszem chodziło mi poglowie danie 1 przewywacza i cewki dwubiegunowej ale prosty eksperynent sprowadził mnie na ziemię-odwróćmy kalble na cylindrach i popchajmy dobrze-napweno któryś z garów sie odezwie-moim zdaniem zwiazane to jest z charakterem pracy dwusuwa(przepłukania itp..)i zastosowanie cewki dwubiegunowej ma sens tylko jak tłoki w jawie będą pracowac jednakowo-a to jak mówia koledzy którzy próbowali przestawiac ma bardzo istotny wpływ na trwałość silnika inawet zawieszenie na silentblokach nie pomoże na długo. Nie dziwię sie zatem jontkowi, że którys z garów "łapie" i dziwie sie jednocześnie, że u konstruktora działa bez problemów.

Podsumowując-samjestem zainteresowany zaponem elktronicznym i może kiedys go zamontuję. Narazie wstawiam nówki przerywacze, ustawiam zapłon na czujnik osobno dla kazdego cylndra i w drogę

 

pozdrawiam

 

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby tak było zapłon w jawie nie był by na 2 płytkach :) Zapłon nie wystepuje co 180o !!

 

Gdybys uwaznie przeczytal mojego posta, a nizeli sycil sie swoja duma :lol: to zrozumialbys i dowiedzialbys sie ze oryginalnie waly sa ustawione co 180 stopni z pewna dokladnoscia, (dla takiego mechaniora jak ty nie zauwazalna), tylko podczas jazdy lub tudziez regenerowane przez pseudomechanikow potrafia sie przestawic. Dlatego zrobiono korekte na dwa cylindry aby uidiotoodpornic zaplon od wszelkiej masci "fachocuf" i ich napraw...

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm w rzeczy samej hihih

 

ot widocznie ktos wstał lewa nogą :-D

 

[ Dopisane: 20-10-2005, 20:19 ]

hmm śmigam juz z 10000 km na własnej naprawie (do lublina, okolice)i nie zawaham sie zrobic tego ponownie, ja wiem swoje i ktoś wie swoje bo po to jest forum by wymienic doświadczenia a nie prawić morały czy pisac w sposób "wszechwiedzący" -czego chyba z kolei ty nie zauważyłeś m o c -u , nikomu nie narzucam swojej woli a tym bardziej dodaje by skonsultować sie w niepewnych sprawach z kolegami, przecież jesteśmy jedna rodziną- motocyklistami- tylko czyty też do niej należysz? sądząć po w takim tonie odpowiedzi.. własnie niech każdy myślący logicznie odpowie sobie sam...

 

pozdrawiam Cię Mocu i wszystkich motocyklistów

 

Mirek

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madras - a ja się pietram robić to samodzielnie.... :mrgreen: Niby mam opisane co i jak, znajomy ma prasę, tokarkę (więc kiełki do centrowania są), jednak....Mam mieszane uczucia, znalazłem jednego fachurę ale po rozmowie telefonicznej nabrałem powaznych obaw, czy gość jest w stanie dopieścić robotę tak jak życzyłbym sobie. :?

 

 

Niech mi ktoś powie, dlaczego nie można zamontować w czopie głownym klinów - i problem rozjeżdżającego sie wału z głowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...