Skocz do zawartości

Czy to prawda że psuje się sprzęgło przy Wheelie ??????


dt125r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak będziesz robił to właściwie, delikatnie i z głową to nie ma tragedii... Wiadomo- dostaje mocnij w dupe ale napewno nie tak że po miesiącu czy dwóch zaraz padnie...

Ale jak będziesz robił to niewłaściwie szybko je załatwisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy delikatnie uszkodził tarcze od stawiania na gumę, tzn sprzęgło zaczęło mu się ślizgać. Jednak raczej jest to spowodowane tym, że zawsze stawia na koło ze sprzęgła. Używa jednego palca i przez rękawicę klamka nie była do końca wciśnięta, przez co w chwilę przed wheelie wkręcał moto na obroty, a nie dociśnięta klamka powodowała ślizganie się sprzęgła, przez co szybciej mu się zużyło. Jeżdzi na gsx600f. Teraz podczas stawiania na koło zdejmuje rękawice aby docisnąc klamkę do końca. Trochę namieszałem ale myślę, zę wiesz o co mi chodzi.

 

pzdr :)

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak spiepszyłem sprzęgło w GS-ie,teraz DR-Z te stawiam przeważnie z gazu bo idzie mi to bardzo łatwo ,pierwszy raz przekroczyłem 100km/h na gumie :-) :) skoro już jest następny temat o stawianiu na gume to powiedzcie jak sobie radzicie z sciąganiem na boki podczas gumowania bo udaje mi się już ciągnąc bardzo długie gumy ale niestety jak zacznie mnie znosic to wymiękam i czy wiatr może mieć duże znaczenie na sciąganie na boki przy gumowaniu(mówie tu o normalnym wietrze nie o jakiejś wichurze itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz bylo o tym dduuuuuuuzzzzooo tematow wiec poszukaj, z gazu postawisz tylko na najwyzszych obrotach i jak nie przelaczysz na 2 bieg to po prostu skoncza ci sie obroty i kolo opadnie, natomiast ze sprzegla mozesz juz postawic ze srednich obrotow i dluzej pojechac na gumie. Ja tam stawiam ze sprzegla.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec po kolei...

 

Domieniek prawidłowe postawienie ze sprzegła polega właśnie na delikatnym... nie wiem jak to nazwać..."pacnięciu po sprzegle" czyli takim małym poślizgu a nie na topornym strzale... Moze i wtedy sprzegło mniej dostanie w dupe ale ostro obrywa cały napęd a najgorsze jest to że to CHOLERNIE NIEBEZPIECZNE i na Twoim miejscu wyperswadowałbym to koledze... To trzeba robić delikatnie, z wyczuciem- wiem że katana wymaga odrobiny brutalności ale przy takim strzale miniamlny bład będzie kosztował go plecy... Zbyt gwąłtownie to robi żeby w raize jaiejkolwiek pomyłki zareagować...

 

Co do znoszenia na boki- na stojąco jest o wiele łatwiej balansowac i kierowac motocyklem(wtedy cała swoją masą działasz na motocykl) i wystarczy sie mocniej wychylić w stronę w którą chcesz jechać.

Na siedząco jest nieco trudniej ale też sie da- wystawienie kolana da Ci nie wiele... spróbuj racej ciągnąc całym tułowiem- ja zawsze wychylam mocno głowę w stronę w którą chce skręcac za znią mocno ciągne tułoweim motocykl... Nie jest to efektywne jak na stojąco ale swego czasu nawet na trasie wyprzedzaęłm w ten sposób samochody.

Kolejna sprawa- im wyżej jesteś(im blizej balansu jest motocykl) tym bardziej podatny na kierownie jest motocykl- jadąc w balanse śmiało można brać zakręty(jakie to już zależy od prędkości... przy niedużych czasem naprawde ostre łuki można połknąc w ten sposóB).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za info o tym sprzęgle.......

Teraz tylko musze sie nauczyć stawać ale jak radzicie ze sprzęgła czy z gazu i jak to robić????????

 

mam YAMAHE DT 125R

 

Ja tez jezdzilem DTtka i nie bylo takiej opcji, zeby moja poszla z gazu. Jak chcesz dlugo jechac na gumie, to musisz sie nauczyc jezdzic w balansie, bo szybko koncza sie obroty. mnie nuka kosztowala dwie stluczone lampki z tylu. probowalem juz przebijac biegi, ale nie nauczylem sie, bo kupilem CBR i nie zdazylem. Teraz ucze sie na cebrze, ale troche bardziej sie boje, bo wieksze predkosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nr napisał:

Ja tez jezdzilem DTtka i nie bylo takiej opcji, zeby moja poszla z gazu

mówisz o 125-ce? czy 80-ce? 8O bo obie idą z samego gazu :) ja swoją 125-ke stawiam na 1, 2 i 3 biegu z gazu (+ szarpnięcie kierą) 8) normalnie 125-ki dochodzą tylko do drugiego biegu, ale mam przerobiony dyfuzor i nieruchomy zawór sterujący spalinami i przez to nie ma mocy na niskich obrotach, ale na górze idzie lepiej (charakterystyka jak crossówkach :-) )

 

Teraz tylko musze sie nauczyć stawać ale jak radzicie ze sprzęgła czy z gazu i jak to robić

dt 125r najlepiej jezdzi na kole na drugim biegu, bo jedynka za szybko sie konczy a silnik jest zbyt czuły na gaz i ciężko utrzymac koło na jednym poziomie. dwójka jest najlepsza, jezdzi sie najlatwiej i najdalej. na trójce trzeba miec juz troche siły i dobrze wyczutego sprzęta (+ te przeróbki co ja mam , no chyba że ktos ma zebatki na moc a nie na predkosc)

jak to zrobic? zaobserwuj, na jakich obrotach zaczyna ostro ciagnąc do przodu. i dochodząc do tych obrotów dodaj gazu, szybko odejmij i znowu dodaj jednoczesnie w odpowiednich momentach dociskając i ciagnąc kierownice

 

na forum jest kolega, ktory podobno DT125R przebijając biegi na kole potrafi dojsc do piatego 8O

sprzęgła nie uzywam zbyt często, bo nie ma takiej potrzeby

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...