Skocz do zawartości

Motul SAE 80W90 do cagivy mito ?możliwość zatarcia sprzegła?


jokoko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wiem wiem ale 40 pln pójdzie w błoto Confused

 

Wolisz zeby w bloto poszla wiekrza sumka za skrzynie jak przez zly olej cos sie stanie??

 

Pozdro

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te oleje przekladniowe 80w 90 elfy itp maja zastosowanie do przekladni ALE nie jest uwzgledniona praca sprzegla w kapieli olejowej wiec do waszych moto tylko bedzie nadawal sie ten motul transoil expert od zwyklych przekladniowek nic wam sie nie stanie ale tarcze beda sie sklejac i moga byc problemy ze sprzeglem

 

[ Dopisane: 25-12-2005, 15:39 ]

takie zwykle przekladniowki nadaja sie do przekladni w skuterach albo walow kardana bo do pracy sprzgla to nie bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa sprawa jest znac troche od strony technicznej swoj motocykl i wiedziec czy sprzeglo pracuje w oleju czy nie. Wszystkie oleje o oznaczeniu SAE 70W90, 80W90 itd sa olejami przeznaczonymi do skrzyn biegow ( gear / transmission oil ), ale nie kazda skrzynia jest do nich przeznaczona. W wypadku gdy sprzeglo rowniez chodzi w kapieli olejowej normalny olej motocyklowy bedzie lepszym wyborem, ( SAE 10W40 / 20W50 i wszystkie oznaczenia w podobnych zakresach ) bo olej przekladniowy o wiekszej lepkosci moze powodowac sklejanie tarcz sprzeglowych i "ciagniecie" sprzegla.

Z drugiej strony jest to tylko niedogodnosc, ale nic strasznego sie nie stanie gdy wlalismy olej przekladniowy do skrzyni do ktorej wlewa sie olej silnikowy, zadne uszkodzenia z tego powodu nie nastapia.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co byłoby gdybym wlał do skrzyni rzadszy olej , np silnikowy (taki od samochodu ) ? Denerwuje mnie ciągnięcie sprzęgła na zimnym silniku(teraz mam Hipol) , a rzadszy olej załatwiłby ten problem. Co o tym myślicie ? Jak ze smarowaniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motocykle 2t zalewa sie zwyczajnym silnikowym olejem 10w40 lub podobnym. olej do skrzyn biegow powoduje zbyt duze tarcie sprzegla za czym idzie bardzo szybkie zuzycie tarcz, mozliwosc przypalenia. innym aspektem jest to ze skrzynia w 2t jest taka sama skrzynia jak 4t tylko tam dodatkowo jest gladz cylindra smarowana tym olejem oraz glowica. jak juz kupiles olej to postaw na polce i bedziesz mial kiedys do kardana albo tylnego mostu w jakims samochodzie. Kup chociaz by Orlenowski 10w40 polsyntetyk jak ci szkoda kasy lub motul transoil 2t. jak nie pisze przy wlewie jaki masz miec olej to zobacz w pierwszej lepszej servisowce do mito to bedziesz wiedzial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...