Skocz do zawartości

jakich świec używacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj chciałem jakąś lepszą świeczkę kupić ale w rezultacie ręka mi zadrżała i nic nie kupiłem. W katalogu NGK wyczytałem że we wszystkich fullach 250 i 500 2T ma być świeca 8 albo 9 EG. Na pudełeczku jest napis raceing no i świeca kosztuje około 30 pln. Pamiętam że jakiś czas temu Dominik wspominał że po zalaniu świecy raceingowej można ją wyrzucić bo nawet po wypaleniu nie będzie dobrze działać. Biorąc pod uwagę że ja odpalanie motoru zaczynam od dziesięciorkotnego zalania świecy i wycierania jej to raczej nie ma sensu kupować takiego wynalazku. Chodzi mi o to że moja CZ bardzo żadko zapala tak jak bym sobię tego życzył.

Czym się różni taka świeca raceingowa od przeciętnej świecy? Wizualnie to elektroda (ta wewnętzna) jest dużo cieńsza.

No i jeszcze jadna sprawa. Jakich świec wy używacie szczególnie w 2T w większych pojemnościach? Ktoś mi powiedział że HS będzie dobra do CZ ale były tylko z krótkim gwintem. Orientuje się ktoś czy w CZ 380 może być świeczka z krótkim? Dodam tylko że w tym poście wspominam o świecach NGK. Szukając w archiwum czegoś na ten temat wyczytałem gdzie mozna dostać PAL X 17 totez kupie sobie ze dwie 'pałki' ale chętnie bym odebrał jakąś wiedzę o świecach szczególnie od doświadczonych osób a nie gdybaczy. dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym się różni taka świeca raceingowa od przeciętnej świecy?

Ja sie przylacze do tego pytania. Czego moge sie spodziewac po swiecy racing'owej? Jedni pisza ze moto ma 2 razy wiecej mocy (wiadomo ze bzdura :) ) a inni ze osiagi sie pogorszyly i po prostu nie wiem co o tym myslec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem br9eg ale sie zalewala ale moto ladnie szlo pozyczono racingowa br8eg i bylo ladnie ale tylko przez pol okrazenia toru (zalala sie problemy z gaznikiem) potem dlugi czas jezdzilem na iskrze wszystko bylo ok ja sie ja krecilo nastepnie za porada kolegi (tez cr 125 rok 96) zmienilem na 2 elektrodowa NGK BKR5EK (nie mieli boscha) moto chodzi ladnie nie zalewa sie na wolnych

 

 

 

p.s. nie wiem czy to bylo zalewania ale wygladalo to tak jak zrobie kolko albo 2 pyr pyr pyr :) to kiedy odkrecalem manetke na prostej (po tym kolku/2) na maksa to nie szedl rowno na wysokich obrotach tylko przerywal tak (sprobuje to zobrazowac) pyr pyrpyrpyr pyyr pyrpyr pyrpyr pyr ;) chodzi mniej wiecej o cos takiego teraz idzie plynnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze. Ja Mam BR9EG - najpierw jezdzilem na oleju super tt 2t ( to mi zalewalo czesto, mialem problemy) ale jak wyjezdzilem ten olej to zalalem Castrola R2 racing - swiece wypalilem palnikiem do czerwonosci,przeczyscilem drucianka i swiece dalej chodza (leje 150 ml na 5 l benzyny) i przy wolnych, przy wysokich obratach nic mi nie zalewa.Takze moze ma tez wplyw na swiece odpowiednia mieszanka??odpowiednie wyregulowanie gaznika? odpowiedni poziom paliwa?? nie wiem w kazdym razie na CAstrolu R2 jak jezdze to nie mam zadnych problemow ze swieca.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu NGK wyczytałem że we wszystkich fullach 250 i 500 2T ma być świeca 8 albo 9 EG

Nie tylko w 250 czy 500 ja mam w Cr 125 świece NGK Racing Competition BR9EG.

a jak u Ciebie wlasnie z ta swieca? nie miales problemu ze Ci zalewa czy tez mulila sie przy slabym pyrkaniu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak u Ciebie wlasnie z ta swieca? nie miales problemu ze Ci zalewa czy tez mulila sie przy slabym pyrkaniu??

 

 

za krotko ja ma :) ale jak tak mowisz o oleju to sprawdze sprawe ;)

 

zielorz a Ty jaki olej do mieszanki lejesz??i w jakiej proporcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proporcja to 120-150 ml oleju na 5 l benzyny ale teraz ide w kierunku 120-110 bo na polaczeniu tym sprezynkowym cylinder-dyfuzor i wylatuje (mozna to uszczelinic np. kawalkiem koca azbestowego ??) a olej do szwajcarski (tak pisze :( ) midland kolega tez na nim jezdzi w cr 250 2001 rok i nie narzeka wszystko mu cyka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Icea_PL ma rację. Ja dodałbym jeszcze, że świeca racingowa oprócz poprawienia osiągów motocykla, znosi znacznie większe obciążenia cieplne - dlatego nazywa się je zimnymi świecami, np. to te z numerami od 6 w góre. W crossach spotkałem najczęściej oznaczenia 8 i 9.

 

Co do mieszanki i zalewania, to sprawy mają się następująco:

* gdy lałem 1:30 (Castrol R2), to na niższych obrotach motocykl potrafił sią czasami zalać, np. podaczas jazdy na niskich obrotach po lesie lub gdy wjechałem w jakieś bagno. Na wysokich obrotach, nie ma problemu.

* obecnie leję 1:50 i nie ma problemu z zalewaniem, a motocykl jest nieco bardziej zrywny. Tłoki i cylinder wyglądają wzorowo, więc miesznka jest wystarczająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam SX 125 i uważam, że 1:50 jest wystarczające. Jeżeli ktoś nie wierzy, to mogę wysłać zdjęcia tłoków po 20 h jazdy. Wyglądają bardzo ładnie. Zresztą w instrukcji obsługi do mojego motocykla zalecane są mieszanki od 1:40 do 1:60, no i oczywiście olej full synthetic, np. Castrol R2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...