Skocz do zawartości

jak sprawdzić?


Cezar27
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak sprawdzić' date=' w jakim jest stanie rozrząd?[/quote']

 

hałasowanie, pulsowanie obrotów, a tak na sto procent to zdjąć pokrywe klawiatyry i zmieżyć sobie odległośc pomiędzy kilkoma ogniwami i porównać z nowym :)

 

ale inni pewnie też ci coś poradzą :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) jak sprawdzić' date=' w jakim jest stanie rozrząd? [/quote']

 

Najprędzej na słuch. Będzie brzęczał, ale często inaczej i w innym zakresie obrotów w zależności od marki i modelu motocykla. Lub mierzac łańcuch na określonej ilości nypli (tak jak jest to podawane w serwisówce do GS500, w innych nie zawsze). Pisz jaki to motocykl, rocznik, przebieg!

 

2) czy to możliwe' date=' że przy niskim stanie oleju słychać dziwne odgłosy od strony sprzęgła i głośno chodzą biegi? Może właśnie to napinacz? [/quote']

 

Nie (w kontekście napinacza oczywiście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!!

Jest to CBR 600 F2 91 r. 39kkm przebiegu.

Coś mi brzęczy przy różnych obrotach, nie męcze go na wysokich ponieważ jest sprzęt do regulacji (zawory, gaźnik itd).

Pandto jest mulasty jak na 100 koni, i coś od klekocze z prawej stronu silnika (może kosz sprzęgłowy) i ustępuje jak wcisne sprzęgło. I mam bardzo niski stan oleju. dolałem litera a i tak jest mało.

Może coś doradzicie ludziska!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to CBR 600 F2 91 r. 39kkm przebiegu.

Watpie ze jest to realny przebieg tego motocykla patrzac na rocznik i sadzac po objawach X 10

I mam bardzo niski stan oleju. dolałem litera a i tak jest mało.
Nie bierze ci czasem oleju tzn. nie kopci niebieskawym dymem czy przy wymianie wlales za malo oleju w co watpie ? :? Niech sie wypowie Piotr Dudek :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sie ma, mam podobny problem w swojej Kawie, objawy oprocz tego oleju, sa zblizone, rozne halasy w roznym zakrese obrotow, z prawej strony silnika, po wcisnieciu sprzegla jakby troche ciszej, obserwuj moj post o temacie ROZRZAD W KAWASAKI... tam na bierzaco sie wypowiadaja znawcy :) narka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki!

Z tymi wibracjami to mi pasuje na łańcuszek, a stuki to pewnie kosz sprzęgłowy, martwi mnie tylko moc silnika -ale podobno trza gaźniki wyregulować to pomoże.

Niestety nie jestem fachurą w tych sprawach i się nieznam. Chce oddać do serwisu najlepiej od razu, ale niestety nie ufam wszystkim mechanikom, a znajomy jest teraz bardzo zajęty i niestety muszę poczekać - a jazda korci!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś od klekocze z prawej stronu silnika (może kosz sprzęgłowy) i ustępuje jak wcisne sprzęgło. Pozdrawiam

 

U mnie jest tak samo! Jak wciskam sprzęgło, to jest cisza, a jak puszcze, to szumi. Bylem w hondzie i mechanik powiedzial mi, ze to normalne, bo im nowszy sprzet, tym ciensze scianki itp. pierdoły. Podobno nawet w fabrycznie nowych złomach zdarza sie, ze słychac ten szum. W sumie troche mnie uspokoił, bo martwilem sie, ze szumi jakies łożysko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych modelach głośny kosz sprzęgłowy to normalny objaw i nie należy się tym przejmować. Praca silnika na wolnych obrotach bez obciążenia nie jest normalna dla silników motocyklowych i dlatego kosz może wydawać dziwne dźwięki.

Silniki Hondy nie lubią niskiego lub zbyt wysokiego poziomu oleju.

Poziom dla tych motocykli to zakres pomiędzy połową stanu a max. i ani grama więcej.

Najpierw należy wczyścić i synchronizować gaźniki a w drugiej kolejności sprawdzić luzy zaworowe, przy okazji można sprawdzić stan napięcia łańcuszka rozrządu. W pierwszej kolejności sprawdzić napinacz łańcuszka czyli jak daleko jest wysunięty.

Zużyty łańcuszek zaczyna brzęczeć w zakresie 3-5000 obr. z zasady przy zchodzeniu z obrotów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotr!

Właśnie w tym zakresie obrotów słysze łancuszek i z tego powodu boje się jeździć, żeby się nie zerwał. Wiem, że napinacz padł, ale pewnie łańcuszek też może być już wyciągnięty na maksa. Chciałbym oddać do regulacji i wymiany napinacza itp., ale znam tylko jednego mechanika cobym był pewien, że nie zepsuje mi do końca sprzęta i zna się na rzeczy, ale niestety jest teraz zajęty. Szkoda że tak mało jest kompetentnych warsztatów motocyklowych w Polsce.

P.S. Ile czasu może trwać czyszczeniew mojej Hondzie, synchronizacja gaźników, regulacja zaworów i wymiana napinacza, ewentualnie z łańcuszkiem rozrządu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

dzięki Piotr. Tak jak pisałeś wystarczyło wyregulować gaźniki i zawory (jeden się zawiesił) i wszystko chula jak należy.

Po regulacjach dopiero zobaczyłem co to 100km. Aż trudno uwierzyć jaka może być różnica.

Głośny kosz sprzęgłowy to normalne zjawisko dla tego modelu hondy.

Pozdrawiam wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...