KingNothing Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 Hej, zastanawialem sie nad zamontowaniem obrotomierza w moim simaku ( jeden cylinder, dwa suwy). Chodzi i obrotomierz z malucha. Wydaje mi sie ze gdy go podlacze bedzie zanizal obroty. Nie wiem dokladnie jak dziala zaplon w maluchu :/. Czy ktos z was ma takie obrotomierz, albo zna sie na ficie 126p ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-985 Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 co jak co w maluchu niema obrotomieza .. chyab ze ktos sobie zalozy. Niewiem czy wogule da rady zalozyc obroomiez elektroniczny do simka. Mozna zalozyc taki na linke ale wtedy trzeba kupowac dekiel linke jakies tam zebatki noi obrotomiez .. Wychodzi to dosc dorgo wiec nie zabardzo sie oplaca;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motokid Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 Ja mam simsona z takim bajerem ale i tak się nie przydaje(wystarczy, że słysze obroty a widzieć nie musze ;) ) Szkoda ale wiem tylko to że to jest na lince. Nie zakładałem tego bo to seria. http://www.bikepics.com/members/44444444/95s83mx/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaWaK Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 Maluch ma zapłon bateryjny więc bez przeróbek instalacji albo obrotomieża nieda sie ... ja mam w jawce obrotek od fiata bez przeróbki i działał w miare z wzrostem obrotów :twisted: ale i tak obrotek w takich maszynkach to tylko dla bajeru :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 W obrotomierzu od dużego fiata zmieniasz jeden kondensator na taki o 2x mniejszej lub większej pojemności. Podłączasz pod cewkę, masę i masz obrotomierz :] Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-985 Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 Motokid jestes z glogowa za sokolowem ( podkarpackie) Masz jeszce tego simka? Mialem kiedys takze s53 ale 50ccm. JAka to mialo moc i czy seryjne 80ccm? Napisz cos onim. Sorry ze to tak offtopic ale te simki zawsze mnie interesowaly:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KingNothing Opublikowano 25 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 EnduroMax dzieki za odpowiedz. Mi sie tam obrotomierz przyda, po pierwsze do wyregulowania obrotow, po drugie skad wiecie bez obrotomierza czy to co slyszycie to 6000 czy 5000 ;) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaWaK Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 EnduroMax dzieki za odpowiedz. Mi sie tam obrotomierz przyda, po pierwsze do wyregulowania obrotow, po drugie skad wiecie bez obrotomierza czy to co slyszycie to 6000 czy 5000 Razz ? to sie czuje 8) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 26 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2005 Maluch ma zapłon bateryjny więc bez przeróbek instalacji albo obrotomieża nieda sieOkręcisz 15-20 zwojów drutu na kablu HV. Jeśli zadziała (powinno) to będzie dobrze pokazywał - bez regulacji. Ja bym się bardziej martwił o zasilanie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaWaK Opublikowano 26 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2005 Ja bym się bardziej martwił o zasilanie :) yyy że jak... ? :twisted: wszystko jest , zapłon bateryjny i prądzik stały :-) ... :> ?? z tym drutem zabardzo niewiem oco chodzi :oops: czego to oznaczenie HV ? 8) :) ... aha i jescze powiem że musiałem wpiąć diode bo po podłączeniu obrotek zabierał iskre... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 26 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2005 KingNothing założył temat bo interesuje go obrotek do sima - teraz niewiem czy na 6V czy 12V.Drut to drut - byle by był... Okrecasz go na kablu wysokiego napięcia (HV to skrót z angielska) i tyle. Prąd płynący do świecy powoduje powstanie napięcia w tych zwojach. Sposób wzięty z jakiejś książki (elektronika w moim samochodzie jeśli dobrze pamiętam). Pozwala uniknąć ingerencji w instalację zapłonową.Zamierzam go sprawdzić w praktyce tylko ojciec już rok załatwia i załatwia mi miliamperomierz ze śmiegłowca (taki o kącie wychylenia wskazówki około 270 stopni). . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaWaK Opublikowano 27 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2005 A to rozumiem tylko jakie napięcie można uzyskać przez taką cęwke na kablu HV 8) ? chyba jakieś minimalne ... ? :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 27 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2005 Myślę, że 100mV spokojnie - a to powinno wystarczyć. Zjem obiad to pojdę po moto i specjalnie dla Ciebe sprawdzę ile może wygenerować moja Hondzia :) [ Dopisane: 27-09-2005, 17:13 ]Właśnie zakończyłem mini-badania :) nawinołem 25 zwojów drutu DNE 0,7. W układzie zwykłego prostownika półokresowego zbudowanego z detekcyjnej diody germanowej, na wyjsciu którego był kondensator typu MKT 1uF/63V, zwykły, tani miernik z ustrojem elektromagnetycznym nic niewykazał. Natomiast elektroniczny podłączony bezpośrednio między drut a masę pokazywał (na zakresie prądu stałego żeby było śmieszniej :) ) napięcia od -85...230mV.Wnioski wysnułem takie:- napięcie przewodzenia diody germanowej jest wciąż zbyt wysokie- miernik magnetyczny ma zbyt małą rezystancję do pomiarów takich napięć.Podejżewam, że dało by się tym wysterować tranzystor polowy, co najwyżej jakiś dobry bipolarny w układzie detektora i dopiero stąd czerpać sygnał do obrotomierza.Czyli nieopłaca się z tym kombinować chyba, że ktoś chce robić obrotka od podstaw (jak ja :D ) - wtedy można pomyśleć nad zastosowaniem tej koncepcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sputnick Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 Przeciez obrotek podlacza sie pod wejscie cewki zaplonowej 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 Przeciez obrotek podlacza sie pod wejscie cewki zaplonowej To zależy. Zwykle tak jest. Problemem mogą być zapłony iskrownikowe (to dla rozmarzonych romeciarzy czytających temat :) ), bo w nich napięcia są dość dzikie - co nieoznacza, że to niemoże działać. ja mam w jawce obrotek od fiata bez przeróbki i działał w miare z wzrostem obrotów.. aha i jescze powiem że musiałem wpiąć diode bo po podłączeniu obrotek zabierał iskre... ...takie atrakcje napewno życia nieumilają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.