Skocz do zawartości

Wieczne silniki :)??


karbex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, przeglądając internet, natknąłem się na stronkę www.xado.com.pl

Jak wam się wydaje, czy znowu chcą naciągnąć biednych motocyklistów (i nie tylko) na kase, czy może jest w tym troche prawdy, bo mnie sie wydaje że nie ( 300 km bez oleju - chyba na snopowiązałce 8O ). Studiuje na Wydziale Ceramiki na AGH i postaram się dowiedzieć czy takie motywy są możliwe, choć powinienem o tym słyszeć (IV rok, a może jestem niedokształcony 8O) . Ale prosze o komentarze. A może ktoś miał już z takimi wynalazkami do czynienia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc.

 

Azotowanie, w odroznieniu od tego magicznego specyfiku, to zupelnie "normalna" metoda obrobki cieplno-chemicznej. W zaleznosci od temp. i czasu uzyskuje sie utwardzenie powierzchni obrabianego materialu, podwyzsza jego odpornosc zmeczeniowa, lub odpornosc na korozje... ale po co chcialbys azotowac cylinder :?:

 

Szerokiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MARCC

NO TAK WSPOMNIALEM O AZOTOWANIU BO MYSLALEM ZE TAMTA CERAMIKA JEST POKRYCIEM.ALE NICZEGO NIE BEDE AZOTOWAL.A O AZOTOWANIU TROCHE WIEM .WKONCU SKONCZYLEM MECHANICZNY

POZDRAWIAM

ALE JAK BY TAK CYLINDEREK AZOTOWAC ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zastosuję sobie trochę tego Xado na małego to może mi większy urośnie :!:

 

Co ty Michał,jakieś kompleksy masz??? :lol: :lol: :) A poza tym to z "chemią" do małego????Przecież najlepsza pompka" to jakieś jędrne usta młodej dziewicy :D 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azotowanie daje naprawde bardzo twarda powierzchnie metalu

ALE !!!!!

Warstwa ta jest stosunkowo cienka.Duzo głebszą twardą warstwę mozna uzyskac poprzez nawęglanie i hartowanie.Poza tym warstwa poddana azotowaniu jest niezmiernie krucha i niezbyt stabilna termicznie.Jeśli np.poddamy azotowaniu zwykłą śrubę to przy mocnym dokręceniu prawdopodobnie warstwa utwardzona popeka.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zastosuję sobie trochę tego Xado na małego to może mi większy urośnie :!:

 

Co ty Michał,jakieś kompleksy masz??? :lol: :lol: :) A poza tym to z "chemią" do małego????Przecież najlepsza pompka" to jakieś jędrne usta młodej dziewicy :D 8)

W przypadku dziewic, to może by sie nadawało, bo podobno zajebiście zmniejsza tarcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale po co chcialbys azotowac cylinder :?:

 

Nihil novi sub sole, czyli nic nowego pod słońcem :lol:

Gładź cylindrową azotowano w silnikach lotniczych. Ale to było dawno, dawno temu... :)

Powód jest oczywisty. Ale żeby to miało sens, to trzeba jeszcze dobrze dobrać materiał na pierścienie tłokowe, jako drugi element pary trącej...

(Bez żadnych podtekstów. Tak to się nazywa i już :lol: :lol: :lol: )

 

Pzdr

Lazyrider

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lazy

mysle ze marcc sam sobie odpowiedzial na to pytanie

 

uzyskuje sie utwardzenie powierzchni obrabianego materialu, podwyzsza jego odpornosc zmeczeniowa, lub odpornosc na korozje... ale

 

no i zapomniał o wspolczynniku tarcia co najwazniejsze jesli chodzi o gładz wraz z odpornascia na scieranie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...