Gość Tomex Yamaha YBR125 Opublikowano 2 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2005 Cześć. Posiadam Yamahę YBR125. Czy wiecie coś na temat blokady ("zdławienia mocy") w tym motocyklu ??? Oficjalnie Mitsui Motor Poland twierdzi, że nie ma :twisted: ale jest wiele przesłanek, że jednak ma. Wie ktoś coś na ten temat ??? Czy jest tu jakiś użytkownik tego sprzętu ? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 Czesc Tomex :) Przyłączam sie do pytania z tym, że mi bardziej chodzi o Virago 125. Mieliscie może przyjemnisc (odblokowac) taki motocykl :?: Jeśli tak to proszę o jakieś wskazówki ;) Pozdrawiam,dark_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 Ponieważ oba motocykle mieszczą się w kategorii mocy (11kW) dla A1 nie ma przyczyny dla któtrej ktokolwiek miałby dławić te motocykle. W katalogach również nie spotkałem się z innymi wersjami mocy tych motocykli. Uważam, że noie są dławione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 Ponieważ oba motocykle mieszczą się w kategorii mocy (11kW) dla A1 nie ma przyczyny dla któtrej ktokolwiek miałby dławić te motocykle. W katalogach również nie spotkałem się z innymi wersjami mocy tych motocykli. Uważam' date=' że noie są dławione.[/quote'] No tak, ale przeciez silniki 2T o tej pojemnosci sa blokowane i to chyba kazdy. Wiem ze z silnika 4T nie da rady wycisnac tyle mocy co z 2T, ale moze jednak jest jakas blokada? Calkiem niedawono czylatem, ze sa blokowane ze wzgledu na normy zanieszyszczenia. Nie wiem juz jak to jest :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 Mam YBR, przeczytałem o niej w necie prawie wszystko - jestem na 100 % pewien, że motorek jest zdławiony ze względu na emisję spalin. :| W danych producenta, KATALOGACH i we wszystkich testach podana jest wyższa moc, niż w ŚWIADECTWIE HOMOLOGACJI. ;) Sprzedaż salonowa YBR w Europie zostala opóźniona właśnie z powodu nadmiernej emisji spalin - i motocykl poddano pewnym poprawkom (pewnie ograniczeniu mocy/zmniejszeniu emisji spalin). :? W jednym z czeskich testów pisze wprost, że motocykl, który trafi do sprzedaży, będzie słabszy z wiadomych względów. V-max podawana w testach też się różni od prędkości osiąganej przez użytkowników. I są to zawsze te same liczby i różnice, niezależnie od kraju, z ktorego pochodzą testy albo użytkownicy. :D Poza tym YBR sprzedawana w salonach ma pewną część, której nie widać na zdjęciach motocykli testowych. :) Jest to cienka rurka wychodząca z góry cylindra i wędrująca gdzieś pod bak, w okolice filtra powietrza. CO TO MOŻE BYĆ :?: Ta rurka po jeździe jest trochę ciepła.YBR fabryczna ma miejsce na tę rurke jakby zaznaczone czy zaspawane. Tak widać na zdjęciach.Czy to może być coś związanego z dopalaniem spalin :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 No tak' date=' ale przeciez silniki 2T o tej pojemnosci sa blokowane i to chyba kazdy. Wiem ze z silnika 4T nie da rady wycisnac tyle mocy co z 2T, ale moze jednak jest jakas blokada? [/quote']Mocy osiąganej przez 2T nie da się osiągnąć (z tej samej pojemności) w 4T. Niektóre 125 2T osiągają 30 KM. Jeżeli jest coś co ogranicza moc to nie jest to blokada. Jest to np właśnie system dopalania spalin. Obawiam się, że usunięcie go to trudna (a pewnie i kosztowna) sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomex Yamaha YBR125 Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 Hello, właśnie te rzeczy, które wymienił Adam Paweł to przesłanki, o których pisałem w poście. Vlaad - czemu usunięcie systemu dopalania jest takie trudne ? Nie można go po prostu zablokować poprzez np. włożenie zaślepki w wężyk odprowadzający spaliny z cylindra ? Wiem, że dziura w cylindrze i tak pozostanie i będzie trochę zakłócać strumień spalin ale zaślepiony wylot spowoduje chyba jednak wzrost ciśnienia wyrzucanych spalin ? Nie znam się na mechanice, więc popraw moje rozumowanie, jeśli się mylę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejtomecki Opublikowano 4 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 Ja posiadalem dopalanie spalin w swojej DT, rurka szła od filtra powietrza do wydechu, tak jak na tym zdjęciu http://www.bikepics.com/pictures/194384/ od tego miejca wydech grzal sie bardziej niz w poczatkowych kilku cm gdzie jeszcze nie dostawało powietrza.Wiadomo - aby dopalanie było możliwe, potrzebny jest tlen, nie wiem jak to dokladnie dziala ale przypuszczam ze niedopalone spaliny uderzając o gorący wydech zapalają sie, dlatego tez w tym miejscu dyfuzor bardziej sie grzał...Usunąłem tą rułeczke, dziure w filtrze zaślepiłem a w tłumiku tą dziurke po rułeczce zaspawałem. Tłumaczyli mi ze to jest dopalanie spalin, ale teraz mam wątpliwosci bo u Ciebie jest co innego :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 4 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 Vlaad - czemu usunięcie systemu dopalania jest takie trudne ? Nie można go po prostu zablokować poprzez np. włożenie zaślepki w wężyk odprowadzający spaliny z cylindra ? Nie wystarczy zślepić. Samo zaślepienie spowoduje zmianę składu mieszanki (najprawdopodobniej zubożenie). Wpłynie to bardzo niekorzystnie na żywotność silnika. Konieczna będzie regulacja gaźnika a być może także zapłonu. Prawidłowe dobranie składu mieszanki i punktu zapłonu wymaga sporej wiedzy i dużego nakładu pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 4 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 Dzięki za info, Vlaad :P Zakladając, że gaźnik i zapłon zostaną doskonale wyregulowane - to silnik nie będzie się męczył? Prawda :?: Przecież silnik jest dostosowany do jazdy bez dopalacza. Egzemplarze testowe i fabryczne nie mają tych "blokad" - więc chodzi tu o przywrócenie stanu fabrycznego. Dobrze myślę :?: Co do kosztów - nie powinien to być chyba majątek - bo chodzi głównie o robociznę przecież... Pozdrawiam 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 4 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 4suwy 125cc nie sa blokowane na 100% bo nie ma takiej potrzeby. Mozna sie pobawic w stozkowe filtry powietrza lub pusty wydech (daje to naprawde piekny dzwiek i ciezko poznac ze to 125cc) - w obu przypadkach jest potrzebna regulacja gaznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 4 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 Co do kosztów - nie powinien to być chyba majątek - bo chodzi głównie o robociznę przecież...Błąd. YBR jest wyposarzona w katalizator.... Czyli trzeba wymienić moduł zapłonowy - tylko nie wiem skąd weźmiesz właściwy. Od innej 125? Tylko której? Jak dobierzesz właściwie dysze główne? To wszystko są parametry nad którymi pracuje sztab ludzi w fabryce. Jeżeli wydaje ci się, że Ziutek na podwórku zrobi to dobrze to jesteś w błędzie. Poza tym nawet udany zabieg (bez szkody dla motocykla) nie da wiele. Moc YBR to 8,8kW (12KM). Być może zyskasz do 0,2kW (0,5KM), jednak o wiele większe jest prawdopodobieństwo, że zkasztanisz silnik. Nie ma się co łudzić. Powtarzam jeszcze raz: "125" 4T nie są blokowane ani dławione w jakikolwiek sposób. Są tylko dostosowane do nowych norm czystości spalin. jeżeli chcesz więcej mocy to przesiądź się na "250". Dopisane.Przeglądając dane "125-ek" nasunęła mi się jeszcze jedna wątpliwość. Co chcesz osiągnąć przez "oddławienie"? Moc? To można osiągnąć podnosząc obroty max. Z danych katalogowych YBR125: moc max 8,8 kW przy 8000 obr/min, moment obr. max 11,6 Nm przy 6500 obr/min. Teraz podam ci jakim kosztem osiągnięto wyższe parametry w MZ RT125: moc max 11,0 kW przy 9000 obr/min moment obr max 11,7 przy 8500 obr/min. Ciekawe co stnie się z silnikiem YBR przy wykręceniu takich obrotów? (jeżeli w ogóle da się to osiągnąć). Wytrzyma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 4 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 Vlaad, to jeszcze raz ja. 8) Na podstawie pewnych źródeł przypuszczam, że ten układ w YBR (rurka z cylindra prowadząca chyba do katalizatora i potem dochodząca gdzieś za gaźnik) to nie odma, ale UKŁAD RECYRKULACJI SPALIN. Katalogowa moc testowych YBR wynosi 8.8 KW.Natomiast moc na homologacji wynosi 7.6 KW. Więc różnica to prawie 2 KM hahaha. :P Wiedziałem, co kupuję, że to słaby motorek - ale gdyby się dało BEZ ŻADNEJ SZKODY DLA SILNIKA odzyskać te 2 KM - to czemu nie? :mrgreen: Gdzieś te koniki muszą być schowane - chyba że diametralnie przerobili układ w sprzedawanych YBR w stosunku do testowych egzemplarzy. :P Poczekam do przeglądu i kontaktu z serwisem. Pozdrawiam 8) [ Dopisane: 04-09-2005, 16:39 ]Ja chcę tylko "odzyskać" fabryczne osiągi, czyli: Moc 8.8 przy 8000 obr. zamiast 7.6 przy 7800 obr.Moment 11.6 zamiast homologacyjnych 10 Nm. 8)"Testowe" obroty max ponad 9000 zamiast możliwych u mnie ponad 8000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomex Yamaha YBR125 Opublikowano 4 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 No właśnie Vlaad: My z Adamem Pawłem mamy wpisaną w świadectwach homologacji moc 10 KM (7,6 kW) a nie podawane katalogowe 12 KM (8,8 kW) ! I tu tkwi sedno sprawy. My tylko chcemy "odzyskać" brakujące 2 konie mocy. A w związku z różnymi informacjami z prasy i netu, mamy podejrzenia, że te dwa konie "uciekły" w trakcie montażu systemu oczyszczania spalin (i prawdopodobnie katalizatora). No i powstaje pytanie, czy rurka odchodząca od cylindra gdzieś do gażnika ma z tym wszystkim związek ? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 No i powstaje pytanie' date=' czy rurka odchodząca od cylindra gdzieś do gażnika ma z tym wszystkim związek ? :P[/quote']Najprawdopodobniej ma, jednak "na pewno to Kopernik nie żyje" :P . Trzeba to wiedzieć z pewnego źródła. Najprościej byłoby udać się po prostu do dealera/serwisu Yamaha i zapytać. Generalnie doprowadzenie gorących gazów wylotowych do układu zasilania ma na pewno niekorzystny wpływ na moc chociażby ze względu na temperaturę, która podnosi temperaturę całego ładunku. Pamiętajcie jeszcze o jednym: badania techniczne... może się zdarzyć, że będą problemy z przeglądem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi