Skocz do zawartości

potrzebuję rady co do kupna Zephira


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich motonitów! Jestem całkowicie świeżutki na forum... więc wybaczcie za nieprofesjonalizm

mam mam pytanko do posiadaczy Kawy Zephir 550. to moto mi się bardzo podoba i w niedalekiej przyszłości chciałbym go kupić.

Pytanka brzmią:

1. awaryjność - ile to może przejechać bez remontu

2. silnik - jaką to ma charakterystykę. czy szlifować trzeba po 10000 żeby jechał czy ma ciągnie od dolnych obrotów.

3. jak cenowo wygląda eksploatacja - czy części najbardziej narażone na zużycie są w zasięgu studenta

4. jak osiagi wyglądają? v-max, przysp, spalanie

Aktualnie jeżdżę na BSA A65, lubię staruchy ale japończyk to koniczność.

czy Zephir to moto które może mi się spodobać??

 

dziękuje z góry za rady....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, witam i gratuluję gustu ;)

sam jeżdżę takim teraz i jest to moje pierwsze moto (nie licząc kochanej WFM125 8) ) - zaznaczam więc, że nie mam dużej skali porównawczej (miałem kiedyś do czynienia z ZZR600, ale jak wiadomo to inna bajka)

pierwsze pytanie nurtuje także mnie, na resztę coś tam jestem w stanie podpowiedzieć:

silnik pod względem dynamiki jest super, ciągnie równo od 4 tys. żadko jest potrzeba żeby ciągnąć więcej jak 8 tys.; nie wiem jak tu wypadają inne motocykle w tej klasie, ale wydaje mi się że szóstka mogłaby być dłuższa, tj mniej dynamiczna ale szybsza - przy 100km/h jest leciutko ponad 5 tys. na 6. biegu, choć z drugiej strony może to nie wada, bo nie jest to moto stworzone do latania 150km/h - tak to jest bez owiewki - stąd v-max nie jest imponujący (katalogowe 180 jeszcze nie jechałem, ale przy 170 jest zapas), przyspiesza do 100 w 6s (katalogowo), ale do połykania katamaranów ważniejsza jest dynamika;

spalanie - wiadomo - zależy, 5-6, ale średnio to jeszcze się nie wypowiem, tym bardziej, że czeka mnie jeszcze regulacja i synchronizacja;

co do eksploatacji to wiem od jednego, bardzo uprzejmego forumowicza (Dymi - pozdrawiam), że kawy mają najtańsze oryg. części i zefirek to bardzo porządny sprzęt ;)

kupiłem go przez pośrednika z Niemiec i mogę z czystym sumieniem polecić kolesia (603747306), bo sprowadza tylko niedraśnięte sztuki;

w tej klasie (pojemności i ceny) nie zamieniłbym go na nic innego, może dokupię tylko jakąś niedużą owiewkę i 120 można latać; jeśli ponad wygląd cenisz właśnie aerodynamikę, to warto rozważyć XJ600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sie ma i dzięki za wiadomość! to widzę że osiągi prawie takie same jak u mnie na mojej BSA:). jeżeli chodzi o komfort to wszystko jest klasę wyżej w japońcu...

 

dzięki i do zobaczenia na trasie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
szóstka mogłaby być dłuższa' date=' tj mniej dynamiczna ale szybsza - przy 100km/h jest leciutko ponad 5 tys. na 6. biegu[/quote']

poprawka - może spojrzałem jadąc pod górę :oops: po płaskim jest około 4600-4700 Rpm

 

spalanie - wiadomo - zależy' date=' 5-6, ale średnio to jeszcze się nie wypowiem, tym bardziej, że czeka mnie jeszcze regulacja i synchronizacja[/quote']

przy spokojnej jeździe stówką w polotach do 130 przy wyprzedzanu, zadowala się 4,5l/100km :) można się tylko cieszyć, zwłaszcza, że to nie nowy silnik a brak owiewki aerodynamiki nie poprawia

aha, przy tej mocy plecaczek>50kg ...hmm, delikatnie mówiąc - ujemnie wpływa na osiągi :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko lux tylko że słyszałem że w zephyrach (tych starszych) jest skopana magistrala olejowa i krzywki sie potrafią zaokrąglić....

no i że się strasznie sypią... zaczynam mieć wątpliwości - jak kupię takiego po 40 tyś km i mi zdechnie to będzie koniec.... cały czas myślę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko lux tylko że słyszałem że w zephyrach (tych starszych) jest skopana magistrala olejowa i krzywki sie potrafią zaokrąglić....

no i że się strasznie sypią... zaczynam mieć wątpliwości - jak kupię takiego po 40 tyś km i mi zdechnie to będzie koniec.... cały czas myślę...

Mam Zefira 750 z 1991 roku, kupilem go przy przebiegu 74.000 km.

Wymienilem naped, rozrzad, zrobilem przednie zawieszenie, Pawel zrobil mi regulacje zaworow, czyszczenie gaznikow i synchro. Wady: przy takim przebiegu wyciagniety jest lancuch wstepnego przeniesienia napedu - dzwoni. Po odpaleniu trzeba spokojnie poczekac az sie nagrzeje. Zrobilem na nim 6000 km: do 120km/h i lagodnym odkrecaniu ~5l ale potrafi wypic i 8l. Spala mi 150ml oleju na 1000km.

Lubie go :D

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...